کد خبر: ۸۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
معادلات تجاری کشور زمانی به گونه ای بود که هزینه کاسبان تحریم از تجارت بین المللی و خارجی کشور 15 درصد بوده، امروز به صورت مستقیم با شرکت های خارجی صورت می گیرد.
 روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 24 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان از قول ولی الله سیف، نوشت: معادلات تجاری کشور زمانی به گونه ای بود که هزینه کاسبان تحریم از تجارت بین المللی و خارجی کشور 15 درصد بوده، امروز به صورت مستقیم با شرکت های خارجی صورت می گیرد.

این روزنامه با درج عنوان کسب دو مدال طلا با رکوردشکنی خالوندی و فرزین، آورد: در پنجمین روز از بازی های پارالمپیک 2016 و در رقابت های وزنه برداری، مجید فرزین در دسته 80 کیلوگرم با 9 وزنه بردار دیگر به رقابت پرداخت که با ثبت وزنه 240 کیلوگرمی و شکستن رکورد جهان و پارالمپیک مدال طلا را به گردن آویخت. فرزین در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 230 کیلوگرمی شد که در همان حرکت اول نه تنها فاصله خود را با حریفان زیاد کرد که رکورد پارالمپیک را هم شکست. مسابقات پرتاب نیزه کلاس F57 بازی های پارالمپیک 2016 ریو بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد و محمد خالوندی و عبدالله حیدری به نمایندگی از ایران با 12 ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند. محمد خالوندی در تلاش اول خود نیزه را26.45 متر و در تلاش دوم63.45 متر پرتاب کرد تا رکورد جهان را به نام خود ثبت کند.

روزنامه ایران با انتشار عنوان شرکت ملی نفت: سرنوشت «نفت کوره» تحویل شده به بابک زنجانی هنوز مبهم است، نوشت: پرونده بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بعد از گذشت 3 سال هنوز به نقطه شفاف و مشخصی نرسیده به طوری که مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران می گوید هنوز نمی دانیم بر سر محموله نفت کوره تحویل داده شده به این متهم نفتی چه آمده است. بابک زنجانی در دوران تحریم از دولت قبل مجوز فروش سه نوع محموله نفتی (نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره) را گرفته بود که تاکنون بخشی از محموله های نفت خام و میعانات گازی به وزارت نفت بازپس داده شده و بتدریج شرکت نفت این محموله ها را خواهد فروخت اما ظاهراً وضعیت محموله نفت کوره هنوز مشخص نیست. به گزارش شانا، سید محسن قمصری با بیان اینکه محموله نفت خام را توانستیم پس بگیریم درباره میعانات گازی نیز گفت: بخشی از میعانات گازی در اختیار خودش بود که مشخص نیست با آنها چکار کرده است اما بخش اعظم میعانات گازی را پس گرفته و بتدریج خواهیم فروخت. مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره قرارداد فروش نفت ایران گفت: بیشتر قراردادهای فروش نفت ایران به صورت فوب است و قراردادهای سیف نداریم، منتهی محموله هایی که در مقصد به خریدار تحویل داده می شود هزینه آن دریافت می شود.

دولت، خلاف منافع ملی قراردادی امضا نمی کند، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تاکنون ابهامات و اتهامات فراوانی دربارهFATF مطرح شده که مسئولان ذیربط دولتی به ابهامات و حتی اتهامات پاسخ داده اند و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در برنامه زنده تلویزیونی به طور مستقیم به سؤال ها پاسخ داد، خاطرنشان کرد: اینها مباحثی نیست که جمع بندی آن در رسانه ها و فضای مجازی و گفت و گوی مطبوعاتی رسیدگی شود؛ FATF موضوعی تخصصی و ملی است، ضمن اینکه نظام اداری دچار درهم ریختگی نیست و هر کدام وظیفه خود را می دانیم. نوبخت با تأکید بر اینکه جواب های دولت صریح و قانونی است، افزود: دولت یازدهم تلاش کرد تا هر آنچه را که مدنظر سؤال کنندگان است، اصلاح کند ولی هر از گاهی فردی یا کارشناسی نظری می دهد بنابراین دولت چه اقدامی باید انجام دهد تا این گونه نظرات را تأمین کند. وی با بیان اینکه فرزندان ملت بر همه موضوعات حساس هستند و زیر هر قراردادی را که منافع ملی مطرح نباشد، امضا نخواهند کرد، درباره تعریف مشترک از گروه های تروریستی در FATF نیز اظهار کرد: با صراحت از سوی مقامات ایرانی اعلام شد که آنچه به عنوان سیاست ها و توصیه هایی که طرف خارجی یاد می کند، آنهایی را خواهد پذیرفت که در چارچوب قانون اساسی ایران باشد.

روزنامه ایران با درج عنوان تأکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت جدی مردم در سرشماری، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته - سه شنبه - در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، ایشان آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم گیری ها در کشور، «درست، به جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق در اختیار دستگاه های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنانکه مسئولان گفته اند جنبه محرمانه دارد.

«پزشکیان نایب رئیس مجلس: «اف ای تی اف» مصوب مجلس است»، «2200 میلیارد تومان تسهیلات برای ناوگان حمل و نقل عمومی»، «نبرد در «جولان» آتش بس در «حلب»»، «تصمیم سال 89 گره ترافیک را کورترکرد/ پس لرزه های حذف سرویس ادارات»، «آرامگاه مشترک پروین اعتصامی و اشیای گمشده» و «معلولیت، مغلوب اراده دختر شد/ نقاشی های شگفت انگیز با انگشت های پا» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: