کد خبر: ۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
طرح رجیستری گوشی های وارداتی پس از تاخیر طولانی، با دستور چند ماه پیش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور قرار شد از ابتدای مرداد امسال اجرا شود، اما به گفته قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به علت کوتاهی دستگاه هایی چون سازمان تنظیم مقررات در تهیه سیستم های مربوط، این طرح مهم به مدت دو ماه تعویق افتاد.
 روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 23 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: طرح رجیستری گوشی های وارداتی پس از تاخیر طولانی، با دستور چند ماه پیش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور قرار شد از ابتدای مرداد امسال اجرا شود، اما به گفته قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به علت کوتاهی دستگاه هایی چون سازمان تنظیم مقررات در تهیه سیستم های مربوط، این طرح مهم به مدت دو ماه تعویق افتاد.

این روزنامه با درج عنوان اما و اگر خوابگاه های دانشجویی، آورد: کمتر از ده روز دیگر با آغاز سال تحصیلی جدید، پای چهار میلیون و 700 هزار دانشجو به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مختلف باز می شود؛ دانشجویانی که با هزار امید و آرزو پا به محیطی می گذارند که نقش مهمی را در آینده آنها بازی می کند. بجز جماعتی که بومی دانشگاه محل تحصیلشان هستند، گذر عده زیادی هم به خوابگاه های دانشجویی می افتد؛ دانشجوهایی که باید روزهای درس و دانشگاه را در شهر و دیار دیگر و دور از خانواده بگذرانند؛ زیر سقف فضایی که هزار اما و اگر درباره اش وجود دارد؛ ازکمبود ظرفیت گرفته تا سازگاری با هم اتاقی ها و افسردگی و... موضوعاتی که هرکدام به تنهایی می تواند به دغدغه خانواده هایی که دانشجوی خوابگاهی دارند، تبدیل شود. در این میان، کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی مشکلی است که با افزایش ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سال به سال پررنگ تر می شود. 

روزنامه جام جم با انتشار عنوان موسیقی متن، فراموش شده جذاب، نوشت: در منابع مختلف و لغت نامه های واژگان سینمایی در تعریفش آمده است: «هر نوع صوت، جلوه های ویژه یا ترانه ای که روی تصاویر فیلم یا مجموعه ای بنشیند و در پیشبرد داستان مخاطب را همراهی کند.» منظور، موسیقی متن است؛ عاملی اثرگذار و یکی از عناصر مهمی که تشکیل دهنده یک اثر نمایشی محسوب می شود و احتمالا قدمت و سابقه اش به همان دوران ورود صدا به سینما برمی گردد. در این سال ها، موسیقی های اثرگذار زیادی برای بسیاری از مجموعه های نمایشی تلویزیونی ساخته شده است؛ موسیقی هایی که به وسیله قدرت نفوذ خود گاه حتی از خود آن اثر نمایشی هم جلو زده و اعتباری دوچندان به کار بخشیده اند. به نظر می رسد طی سال های اخیر، موسیقی متن کم کم جایگاه خود را در آثار نمایشی تلویزیونی از دست داده و به ترانه های ساخته شده برای تیتراژ شروع و پایان مجموعه ها منحصر شده است.

این روزنامه با بررسی عنوان کارآگاه بازی دوبلورها، آورد: شنیدن نام کارآگاه های پلیسی همچون درک، شرلوک هلمز، ناوارو، خانم مارپل، پوآرو، کمیسر و رکس، کاستر و... هر کدام یادآور خاطرات مان از جعبه جادویی است. در روزگاری که تعداد شبکه های تلویزیون محدود بود، پخش آثار کارآگاهی و پلیسی مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می نشاند که البته این محبوبیت همچنان در طول این سال ها کم و بیش ادامه داشته است. اما آنچه باعث محبوبیت و ماندگاری چنین شخصیت هایی در تلویزیون شده، حضور و هنرنمایی ستارگان دوبله ایران است که با صدای خاص و گیرایشان این شخصیت ها را برای مخاطبان ماندگار کرده اند. امکان ندارد که شما علاقه مند آثار پلیسی و معمایی باشید و صدای منوچهر اسماعیلی، ایرج رضایی، بهرام زند، اکبر منانی، کیکاووس یاکیده، جلال مقامی و... را بر کارآگاهان خارجی و ایرانی به خاطر نیاورید. مسلماً باید گفت یکی از مهم ترین دلایل علاقه ایرانیان به آثار پلیسی و کارآگاهی، حضور دوبلورهای توانمند است که به جای قهرمان داستان های پلیسی صحبت می کنند. 

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان حاشیه شهرها در انتظار نسیم درمان، نوشت: وقتی حتی هیچ آمار رسمی و دقیقی از جمعیت ساکن در اطراف کلانشهرها نداریم، آن وقت خیلی دور از ذهن نیست که رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق هم در حاشیه نظام سلامت باشد. آمارهای غیررسمی از سکونت حدود ده میلیون نفر در مناطق حاشیه شهرها خبر می دهد. اگرچه با اجرای طرح تحول سلامت، وضعیت بهداشتی و درمانی در این مناطق محروم، بهبود پیدا کرده است، اما همچنان دسترسی حاشیه نشینان به مراکز درمانی، به هیچ وجه مشابه ساکنان مناطق مرکزی شهرها نیست. در چند دهه اخیر نیز حاشیه نشینی با شیب تندی افزایش یافته، در حالی که امکانات درمانی در این مناطق، به هیچ وجه همگام با سرعت حاشیه نشینی، افزایش پیدا نکرده است. همین موضوع باعث شده است که اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در سه سال اخیر نتواند فقر امکانات درمانی در مناطق حاشیه ای را جبران کند.

این روزنامه یادداشت های «موسیقی متن حلقه واسط سریال و مخاطب» و «چشم انداز تاریک پیش روی آتش بس جدید در سوریه» را به ترتیب به قلم ضیاالدین دری کارگردان و حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا منتشر کرد. 

«میز جامعه» عنوان ستون ویژه روزنامه جام جم در صفحه جامعه را به خود اختصاص داد.
این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های «فیلم های ریشه دار در رمان های ماندگار»، «کمرتان به مراقبت نیاز دارد»، «بازار خودرو در تسخیر اژدهای زرد» و «هیلاری غش کرد» را نیز به چاپ رساند. 

روزنامه جام جم در ضمیمه ورزشی و سی نما عنوان «آلیانس آره نا میزبان ستاره های ایرانی» را برجسته کرد.

«آل داعش» عنوان برجسته ضمیمه جام سیاست روزنامه جام جم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: