کد خبر: ۸۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
دفتر حفاظت منافع ایران در مصر در واکنش به خبرسازی کذب برخی رسانه های عربی درباره صدور فتوایی از سوی مقام معظم رهبری و انجام مناسک حج از سوی یک میلیون ایرانی در کربلا و مراقد مقدسه، این خبر را نادرست، ساختگی و افترا دانست.
 روزنامه شرق در شماره سه شنبه 23 شهریور نوشت: دفتر حفاظت منافع ایران در مصر در واکنش به خبرسازی کذب برخی رسانه های عربی درباره صدور فتوایی از سوی مقام معظم رهبری و انجام مناسک حج از سوی یک میلیون ایرانی در کربلا و مراقد مقدسه، این خبر را نادرست، ساختگی و افترا دانست.

این روزنامه با اشاره به عنوان ببخشید!، در تشریح تیتر یک، آورد: روز یکشنبه و هم زمان با جلسه سوم و آخر دادخواهی خانواده مرحوم محسن روح الامینی، متن نامه ای از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، در رسانه ها منتشر شد که به صورت تلویحی از خانواده جان باختگان فجایع کهریزک عذرخواهی کرده بود. در بخشی از نامه مرتضوی که خطاب به ریاست دادگاه و هیأت محترم قضات شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نگاشته شده، آمده است: «برخورد بسیار شایسته از طرف خانواده های آسیب دیده قابل تقدیر و سپاس است لذا در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به خاطر این متانت و بردباری و پیگیری از درون نظام و دست رد زدن به مداخله بیگانگان آنان را مورد تفقد قرار دادند؛ بنابراین مجددا مراتب ادب و احترام و تجلیل خود را از مقام شامخ این خانواده های بزرگوار اعلام می نمایم.»

پول ها کجا خرج می شود، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر به نقل از پرویز فتاح نخستین رییس کمیته امداد درباره نظر وی برای افزایش کمک های نقدی به مددجویان می خوانیم: ما موافق نیستیم و دولت هم موافق نیست و اتفاقا در این باره با دولت و مجلس هم نظر هستیم. معتقدیم بیشتر باید به مددجویان خدمت ارائه کنیم و با شناسایی نیازهای آنها، آن مشکل را برطرف کنیم و پول نقد به آنها ندهیم. روی این پول، ماهانه مثل یارانه هیچ مدیریتی در این خانواده ها که عموما آسیب دارند، صورت نمی گیرد و معلوم نیست این پول تزریق شده، در کجا خرج می شود و چه بسا به نقدینگی و تورم و حتی بی کاری دامن می زند. البته ما غیر از این مبالغی که از دولت می گیریم، مبالغ دیگری را هم به مددجویان می دهیم که از مردم دریافت می شود و نمونه آن طرح اکرام ایتام است.

این روزنامه با انتخاب عنوان حداقل از جک استراو و فرید زکریا یاد بگیرید، می نویسد: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که دو هفته پس از انتشار گزارش ها و اخباری درباره واگذاری املاک شهرداری به برخی اشخاص و مدیران شهری به طور رسمی برنامه ای نداشت، روز یکشنبه در مراسم افتتاح تعدادی پروژه در منطقه ١٤ تهران بار دیگر درباره این موضوع اظهارنظر کرد و جملات تندی را نسبت به مخالفانش بیان کرد. قالیباف در بخشی از صحبت هایش علاوه بر گلایه و حمله همیشگی به دولت، خطاب به کسانی که آنها را «دروغ پردازان» خواند، گفت: «هنگامی که جک استراو برای بار دوم به ایران آمده بود، اعلام کرد تحولی عظیم در شهر تهران دیدم، حداقل از جک استراو که دوستش دارید انصاف را یاد بگیرید. هنگامی که فرید زکریا در دوران تحریم به ایران آمد گزارش ٤٨ ساعته ای از ایران تهیه کرد و در گزارشش آمده بود که روحیه کار و نشاط را در تهران دیدم و هیچ آثاری از تحریم نیست و دل خود را به تحریم خوش نکنید. وقتی دشمنان ما این گونه حرف می زنند، شما چرا؟».

روزنامه شرق با درج عنوان پیگیری برجام در نیویورک، نوشت: اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطابق هر سال از تاریخ ٢٥ سپتامبر (چهارم مهر) آغاز به کار می کند و سران کشورهای عضو از اول اکتبر سخنرانی های خود را شروع می کنند. حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان، نیز در سال پایانی دولت یازدهم برای چهارمین بار در این مجمع شرکت و سخنرانی خواهد کرد. این خبر را اسحاق جهانگیری، معاون اول او، داد. به گفته جهانگیری، این سفر بعد از حضور روحانی در ونزوئلا و تحویل دادن ریاست دوره ای جنبش غیرمتعهدها به این کشور انجام می شود. اجرای برجام و چندوچون آن مهم ترین محور هیأت ایرانی به نیویورک خواهد بود و حتما ملاقات های دوجانبه ای که معمولا در حاشیه این اجلاس برگزار می شود، فرصت خوبی برای مقامات ایرانی است تا با گوشزدکردن اختلافات موجود، خواستار پایبندی بیشتر ١+٥ به این توافق تاریخی شوند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «پاسخ کرباسچی به اظهارات اخیر احمد توکلی؛ هرچه داشتند رو کردند»، «رسانه های روسی مدعی شدند؛ برنامه ریزی برای بازگشت به نوژه»، ««رامین» همچنان بازداشت است»، «آذر منصوری: آسیب شناسی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان برای انتخابات» و «تجلیل از کیارستمی و نادری» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «برجام واکسن نیست» نوشته فریدون مجلسی تحلیلگر روابط بین الملل را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: