کد خبر: ۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
دیروز بوشهر، روز متفاوتی را تجربه کرد. پس از امضای سه سند همکاری هسته ای میان ایران و روسیه در مسکو در آبان سال ٩٣ و پس از ١٢ ماه تاخیر در کلنگ زنی احداث نیروگاه های بوشهر٢ و ٣، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به همراه علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و سرگئی کرینکو، رییس شرکت روس اتم به بوشهر رفتند و کلنگ احداث این نیروگاه ها زده شد.
روزنامه اعتماد در شمار یکشنبه 21 شهریور در تشریح تیتر یک نوشت: دیروز بوشهر، روز متفاوتی را تجربه کرد. پس از امضای سه سند همکاری هسته ای میان ایران و روسیه در مسکو در آبان سال ٩٣ و پس از ١٢ ماه تاخیر در کلنگ زنی احداث نیروگاه های بوشهر٢ و ٣، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به همراه علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی و سرگئی کرینکو، رییس شرکت روس اتم به بوشهر رفتند و کلنگ احداث این نیروگاه ها زده شد.

این روزنامه با انتخاب عنوان دعوت احمد توکلی از اصلاح طلبان، می نویسد: باز شدن پای سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به ماجرای واگذاری املاک نجومی به افراد خاص در شهرداری تهران بهانه ای شد تا احمد توکلی، نماینده سابق مجلس که حالا بیشتر دوست دارد در قامت رییس هیات مدیره این سازمان معرفی شود نشست خبری درباره آن برگزار کند.

توکلی بعد از اینکه از روی خوش شهردار تهران به درخواست بررسی واگذاری های نجومی توسط سازمان دیده بان و شفافیت سخن گفت، این را هم گفت که «ما فهرستی از اطلاعات را از شهرداری درخواست کردیم که بخشی از آن تهیه شده و بخشی هم امروز جمع آوری می شود.آن طور که توکلی توضیح داد برای جلب اعتماد نسبت به انجام فرآیند بررسی از تعدادی از نیروهای عدالت خواه و پاکدست درمیان چهره های اصلاح طلب هم برای همکاری در این بررسی دعوت شده است. او درباره روند انجام کار هم گفت: کار در دو مرحله انجام خواهد شد. اول اینکه گروه کارشناسی تشکیل می شود که این گروه از دیروز در شهرداری مستقر شده و اطلاعات را جمع آوری کرده و گزارش کار خود را براساس مستندات ارایه می کند. در مرحله دوم بر اساس این گزارش و اسناد یک گروه هم مسوولیت تصمیم گیری و جمع بندی اطلاعات را دارند که این گروه شامل حقوقدانان، اقتصاددانان، حسابرسان و متخصصین ساختمان و زمین هستند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان معنی قرآن ز قرآن پرس و بس، آورد: در شب مثنوی و قرآن مجید که در مجموعه شب های بخارا به همت نشریه بخارا با همراهی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، موسسه انتشارات حکمت، موسسه فرهنگی سروش مولانا، نشریه فرهنگی تحلیلی روایت در بنیاد موقوفات افشار برگزار می شد، مصطفی محقق داماد، محمدعلی موحد و مصطفی ملکیان هر یک به وجوهی از مباحث مربوط به تفسیر قرآن با تاکید بر نگرش مولانا به آن پرداختند. پیش از آن علی دهباشی سردبیر بخارا گزارشی پیرامون شب های قرآن بخارا ارایه کرد. مصطفی ملکیان گفت: بحث من درباره دو بیت از مثنوی معنوی مولوی است که هر دو راجع به فهم و تفسیر قرآن کریم است. بیت اول از دفتر پنجم (٣١٢٨) اخذ شده است که می گوید: معنی قرآن ز قرآن پرس و بس/ وز کسی که آتش زدست اندر هوس. آنچه به حسب ظاهر از این بیت قابل فهم است، نتیجه آن می شود که گویا مولانا در این جا دو کس را قادر دانسته است به اینکه معنی آیات قرآنی را از آنها می توان پرسید. یعنی معنی قرآن را از خود قرآن بپرس و بس.

این روزنامه با انتشار عنوان رهبر معظم انقلاب: آیت الله طالقانی یک انسان صریح، باصفا و باصداقت بود، نوشت: به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری؛ اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سیدمحمود طالقانی، دوشنبه (1395.5.25) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در ابتدای این دیدار -که در چارچوب دیدارهای دسته جمعی برگزار شد- آقایان سیدمهدی طالقانی (فرزند آیت الله طالقانی) و موسی حقانی (مسوول ستاد) مطالبی بیان کردند و سپس رهبر انقلاب به بیان سخنان خود پیرامون شخصیت آیت الله سیدمحمود طالقانی پرداختند. رهبر انقلاب صراحت، صداقت و اعتماد به نفس را ازخصوصیات آیت الله طالقانی برشمردند و فرمودند: نگذارید نسبت های واقعی ایشان با انقلاب، تبدیل به نسبت های غیرواقعی شود. ایشان فرمودند: آقای طالقانی، یک شخصیت بسیار مغتنمی بود. این جهاتی که جنابعالی ذکر کردید، (2) واقعا در ایشان بود. خدای متعال یک قالب خوبی در ایشان متجلی کرده بود؛ یک انسان صریح، باصفا، باصداقت. از جمله خصوصیات آقای طالقانی، یکی صفای ایشان بود؛ آدم باصفایی بود، آدم باصداقتی بود. وقتی انسان با ایشان می نشست، جز یکرنگی و صفا و راستی، واقعاً انسان هیچ چیز نمی دید.

روزنامه اعتماد با درج عنوان استفساریه انتخاباتی رد شد، می نویسد: عباسعلی کدخدایی دیروز و در سومین حضور خود در جمع خبرنگاران پس از انتخاب به سخنگویی شورای نگهبان، در رابطه با طرح استفساریه تبصره ٣ ماده ٥٢ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آن را به نوعی درصدد کاهش اختیارات شورای نگهبان می داند و عنوان می کند: «ایرادی که اعضای محترم این شورا نسبت به آن داشتند، محدود کردن حق اظهارنظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که مغایر با اصل ٩٩ قانون اساسی و همچنین تفسیری که شورای نگهبان از این اصل داشته، است». وی همچنین در ادامه به یک تذکر شورا در خصوص این طرح اشاره می کند و می گوید: «واژه ای در این مصوبه برای نخستین بار به کار رفته است تحت عنوان رای سالم، اعضای محترم شورا معتقد بودند که نمایندگان مجلس در این طرح ظاهرا همه آرا را سالم فرض کرده بودند و مرجعی برای تشخیص این امر ذکر نشده است، بنابراین اعضا معتقدند که ابهام دارد و باید از این جهت هم رفع ابهام شود.»

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «قربانیان قربان در حج ابراهیمی» را به قلم علی اصغر شعردوست فعال فرهنگی اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «تکذیب دیدار خویینی ها با روحانی»، «آغاز آتش بس جدید در سوریه»، «حادثه در کمین کودکان»، «اعلام آمادگی بورس برای کاهش نرخ سود» و «تساوی پرحاشیه» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: