کد خبر: ۸۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به قوانین بیمه ای کشور برای پرداخت بیمه بدون کروکی خاطرنشان کرد: با افزایش حق بیمه مقرر شد تا سقف 2.5 درصد از حق بیمه فوتی بدون کروکی پرداخت شود که این میزان معادل 6 میلیون و 300 هزار تومان است.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سقف خسارت پرداختی بیمه شخص ثالث برای تصادفات، بدون کروکی تا ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش  شبکه خبر، عبدالناصر همتی با حضور در برنامه تیترامشب درباره بیمه شخص ثالث خودرو به عنوان مهمترین بیمه کشور گفت: مهمترین بیمه کشور بیمه شخص ثالث است که با احتساب بیمه بدنه بیش از 50 درصد از حجم بیمه کشور را تشکیل می دهد.

 رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به قوانین بیمه ای کشور برای پرداخت بیمه بدون کروکی خاطرنشان کرد: با افزایش حق بیمه مقرر شد تا سقف 2.5 درصد از حق بیمه فوتی بدون کروکی پرداخت شود که این میزان معادل 6 میلیون و 300 هزار تومان است.

او ادامه داد: متاسفانه بسیاری از اتومبیلهای های ما بیمه نیستند این درحالیست که در دنیا اکثر اتومبیلها بیمه هستند، بیمه نیودن اتومبیلها موجب شده تا میزان تقلبات افزایش یابد و به دنبال آن برخی از شرکتهای بیمه ای برای پرداخت بیمه بدون کروکی سرسختی کنند.

او تصریح کرد: تعداد خسارتهای مالی که بیمه پرداخته است بسیار زیاد است بطور مثال شرکتی مثل بیمه ایران روزانه 2 میلیارد تومان خسارت شخص ثالث پرداخت می کنند، در کشور ما بیمه شخص ثالث 100 درصد ضرر می دهند و ضریب خسارت آن بالاست زیرا حق بیمه را دولت تامین می کند و و قانونش را مجلس تصویب می کند اما خسارتها را این بیمه است که می پردازد؛ حال این وضعیت برای بیمه درمانی بدتر است زیرا تعرفه ها را جای دیگری تعیین می کنند، با توجه به شرایط موجود تعرفه ها بین 30 تا 60 درصد افزلیش یافته و مردم تصور می کنند این بیمه ها هستند که تعرفه را بالا برده و نسبت به مردم سخت گیری می کند و درست نیست.
 

 
او در ادامه تاکید کرد: امسال برای اولین بار یک قانون 66 ماده ای در مجلس تصویب شده و از اول تیرماه به اجرا درآمده است، امیدواریم در چارچوب این قانون، مشکلات بیمه ای کشور به حداقل کاهش یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به مشکلات بیمه ای بدون کروکی در کشور اظهار کرد: خسارتهای تا سقف 6 میلیون و 300 هزار تومان نیازی به کروکی ندارد اما مشکل این است که کسی زیربار تقصیر نمی رود چون قبول آن تبعات بعدی دارد و در سال بعد میزان پرداخت حق بیمه بیشتر می شود.

او افزود: شرکت بیمه مرکزی سالانه مبالغی از بیمه شخص ثالثی را که دریافت می کند به راهنمایی و رانندگی می پردازد تا مشکلات ترافیکی حل و فصل شود. خودرو سازان وظیفه دارند تا خودروی با کیفیتی را به دست مصرف کننده برسانند. حال اگر خسارت به دلیل سهل انگاری خودرو ساز یا پیچ جاده ای باشد، فرد خسارت دیده می تواند از فرد خاطی خسارت خود را دریافت کند.

همتی افزود: شوماخر می گوید کوچک زیباست، ما معتقدیم شرکتهای کوچک باید رقابت پذیرباشند و عملا نیازی به تجمیع این شرکتها نیست؛ نکته مهم بحث نظارت است، اگر بیمه توسعه با مشکل ورشکستگی روبرو شد قطعا به دلیل عدم نظارت بوده است، حال بیمه مرکزی مجبور شده تا خسارتها را پرداخت کند، بیمه توسعه حدود 900 میلیارد تومان برای بیمه شخص ثالث بدهکار است که تا کنون 500 میلیارد از این مبلغ را پرداخته و به زودی 140 میلیارد تومان از بدهی مابقی را هم می پردازد و امیدواریم در آینده نزدیک کل این خسارتها را پرداخت کنیم، در حقیقت ما باید فعالیتهای بیمه را به صورت آنلاین کنترل کنیم و به زود این امر محقق می شود.
 

 
او تاکید کرد: بیمه ما راه زیادی برای توسعه دارد و همه باید از جمله صدا و سیما بیشتر کار کنند، فرهنگ سازی کنند و البته بیمه مرکزی هم باید خسارتها را بیشتر پرداخت کند، میزان نرخ نفوذ بیمه در بین ایرانیان نسبت به 15 سال گذشته 2 درصد افزایش نشان می دهد که براساس سند چشم انداز بیست ساله این نرخ نفوذ باید به عدد 2.5 درصد برسد که اگر ما بتوانیم فقط بیمه عمر را در بین خانواده ها نهادینه کنیم این رقم به 3 درصد افزایش می یابد.
زارع نماینده مجلس دیگر مهمان برنامه در گفتگوی تلفنی گفت: بیمه در کشور ما ضریب نفوذ پایینی دارد و بسیاری از فعالیتهایی که در کشورهای دیگر ساری و جاری است در کشور ما عملا کاربردی ندارد مثل بیمه مسئولیت، 50 درصد از بیمه کشور ما معطوف به بیمه شخص ثالث بوده که آن هم از سراجباربوده است؛ در حقیقت زمانی که بیمه مرکزی در رابطه به بیمه شخص ثالث وارد میدان شد، مشکلات مربوط به حوادث رانندگی به طرز چشم گیری کاهش یافت که یک اتفاق خوب برای کشور بود.
 سرهنگ مرادی معاون پلیس راهور تهران دیگر مهمان تلفنی این برنامه گفت: بیمه های شخص ثالث علاوه بر نقش حمایتی از حادثه دیدگان، اهرمی تاثیرگذار در پیش گیری از تصادفات رانندگی است و موجب شده تا خودرویی که بیمه ندارد نتواند در خیابانها تردد کند.

او یادآور شد: مطابق ماده 40 بیمه مرکزی، شرکت بیمه تا سقف 2.5 درصد از بیمه شخص ثالث را بدون کروکی پرداخت می کند به شرطی که مقصر و زیان دیده هردو به شرکت بیمه مراجعه کنند اما علیرقم نص صریح قانون برخی از شرکتهای بیمه به این قانون توجهی ندارند و به عنوان مثال زیربار پرداخت خسارتهایی نظیر تصادفات ناشی از دنده عقب، شاخ به شاخ شدن و غیره نمی روند و مشکلات بعدی را برای راهنمایی و رانندگی ایجاد می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: