کد خبر: ۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
بی ثباتی و کاهش قیمت نفت نه تنها به ضرر کشورهای عضو است بلکه متناسب با هدف بزرگ حفظ محیط زیست در جهان نیز نخواهد بود که امیدواریم با تدبیر و همکاری و هماهنگی اعضای اوپک، قیمت نفت به شرایط با ثبات و عادلانه ای بازگردد.
 روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به دیدار رییس جمهوری با محمد سانوسی بارکیند و دبیرکل جدید سازمان کشورهای تولید کننده نفت از قول وی، نوشت: بی ثباتی و کاهش قیمت نفت نه تنها به ضرر کشورهای عضو است بلکه متناسب با هدف بزرگ حفظ محیط زیست در جهان نیز نخواهد بود که امیدواریم با تدبیر و همکاری و هماهنگی اعضای اوپک، قیمت نفت به شرایط با ثبات و عادلانه ای بازگردد.

این روزنامه با بررسی عنوان تلخ و شیرین روزگار موسیقی، آورد: در روزگاری که هنر، گهگاه طعنه و تشر سیاست را تحمل می کند هنرمندان انگشت شماری چون حسین علیزاده هستند که به میدان می آیند وسینه خود را برای حفظ هویت اصیل موسیقی ایرانی ستبر می کنند؛ هنرمندی که با بیش از چهاردهه فعالیت بی شمارو ثبت کارنامه پر بار و ماندگار درعرصه موسیقی، بدون آنکه به دنبال افتخار والقاب گوناگون باشد دلسوزانه برای حفظ موسیقی سرزمینش تلاش کرد و با آنکه آوازه اش از خیلی سال ها پیش به آن سوی آب ها رسیده اما هیچ گاه حاضر نشد نشان اصالت ایرانی بودن خود را با هیچ نشان دیگری عوض کند. او تنها خالق «شورانگیز» نیست بلکه هنرمندی است که توانست با استقلال نظر خود نوآوری های بسیاری خلق کند و در دورانی که هم آوایی رواجی نداشت از هنر بانوان سرزمینش بهره بگیرد. حسین علیزاده با آنکه رضایتی از فضای کلی حاکم بر موسیقی ندارد اما امروز هم راه سال های پیش را دنبال می کند و می خواهد آنچه را که با جان و دل آموخته است با اشتیاق بسیار به گوش نسل بعد از خود برساند. استاد علیزاده عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی موسیقی جوان و از اعضای هیأت داوران این جشنواره است. او بر این نظر است که عنوان ملی،این جشنواره را از دولت و سیاست جدا کرده است و هنرمندان و استادان موسیقی فارغ از هرنگاهی می توانند دراین جشنواره همکاری داشته باشند.

روزنامه ایران با انتشار عنوان بیانیه شفاف سازی شورای عالی مبارزه با پولشویی، نوشت: این روزها بحث عضویت ایران در کارگروه اقدام مشترک علیه تروریسم و پولشویی (FATF) به یکی از مهم ترین موضوعات رسانه ای تبدیل شده است. برخی آن را به زیان منافع ملی ایران می دانند و در مقابل گروه بزرگتری اعتقاد دارند که این عضویت در نهایت منافع ملی ایران را تضمین می کند، چرا که نپذیرفتن ضوابط این نهاد بین المللی یک بار دیگر برای تحریم اقتصاد ایران بهانه به دست دشمنان کشور می دهد. درهمین زمینه شورای عالی مبارزه با پولشویی متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیران اقتصاد، اطلاعات، امور خارجه، کشور و صنعت، معدن و تجارت به منظور شفاف سازی درباره FATF بیانیه ای صادر کردند. گروه اقدام مالی (FATF) در تاریخ چهارم تیر 1395 با انتشار بیانیه ای، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدام های مقابله ای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد.

رهبر معظم انقلاب: مهم ترین وظیفه روحانیون؛ پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دین زدایی است، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته - سه شنبه - در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، نخستین و مهم ترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند و تأکید کردند: 
حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند. حضرت آیت الله خامنه ای، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه های علمیه برشمردند و افزودند: این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوش های دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.

روزنامه ایران با درج عنوان مدال طلا را با وزنه 300 کیلویی قطعی می کنم، نوشت: رضا آسترکی، مربی سیامند رحمان نیز می گوید: «بلیت های سیامند رحمان در دسته فوق سنگین فروخته شده و افراد مشتاقی برای دیدن مسابقه او به سالن می آیند. امیدواریم که سیامند بتواند در روز مسابقه عملکرد فوق العاده ای داشته باشد تا آن قولی را که به مردم ایران دادیم، عملی شود.» او در خصوص وزنه های پیشنهادی رحمان در روز مسابقه می افزاید: «اگر صلاح دانسته شود وزنه بالای 300 کیلوگرم هم برای سیامند انتخاب خواهیم کرد. البته هدف نخست کسب طلای مسابقات است و در حرکت های بعدی ثبت رکوردهای به یاد ماندنی است. 

نزدیک عید غدیر سیامند به روی تخته می رود و ان شاءالله بتوانیم با کسب نتیجه دل مردم را شاد کنیم و عیدی خوبی به مردم بدهیم.» مسابقات پارالمپیک ریو از امروز به صورت رسمی افتتاح شد اما از روز پنجشنبه (فردا) نمایندگان ایران به مصاف حریفان می روند. سیامند رحمان قهرمان پارالمپیک لندن نیز 24 شهریورماه رقابت خود را در ریو آغاز خواهد کرد و امید دارد همانند دوره گذشته مدال طلای سنگین وزن پارالمپیک را تکرار کند.

«اهدای جایزه «پیشگامان» جشنواره ونیز به امیرنادری»، «اعتراض به برنامه جهت دار «صدا و سیما» به نفع شهرداری»، «شاهراه ارتباطی بازار «تلکام» کشور کلید خورد»، «اهمیت «تقوای اجتماعی» در تفکر آیت الله سیدمحمود طالقانی/ ضمیر بیدار جامعه» و «ترسیم صبوری های همسر آزاده شهید حسین لشکری/ آنجا که عشق گره گشا می شود» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است. 
برچسب ها: قیمت نفت ، محیط زیست ، اوپک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: