کد خبر: ۸۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
بدهی شرکت بیمه دی در سه ماهه ابتدای سال 95 افزایش داشته و نسبت اهرمی شرکت را افزایش داده است. زیرا حقوق صاحبان سهام به نسبت بدهی رشد چشمگیری نداشته است.
 بانكداري ايراني - بدهی شرکت بیمه دی در سه ماهه ابتدای سال 95 افزایش داشته و نسبت اهرمی شرکت را  افزایش داده است.  زیرا حقوق صاحبان سهام به نسبت بدهی رشد چشمگیری نداشته است.

به گزارش بانكداري ايراني  ، در عملکرد سه ماهه بیمه دی آمده است که بدهی بیمه دی به دیگر بیمه گران و بیمه گران اتکایی  حدود 316 درصد رشد داشته و از مبلغ 77.336 میلیون ریال به رقم 321.799 میلیون ریال رسید همچنین سایر حسابها و اسناد پرداختنی شرکت نیز از  400.838 میلیون ریال با رشد 47 درصدی به 590.090 میلیون ریال رسید علاوه بر این بدهی به بیمه گذاران نیز بیش از 1 درصد رشد داشته و از رقم 301.142 میلیون ریال به رقم 303.777 میلیون ریال رسید .

در نتیجه عملکرد سه ماهه نشان می دهد که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام شرکت بیمه دی بالا رفته و از رقم 49 درصد به 51 درصد رسیده است یعنی شرکت بیشتر به بدهی های خود وابسته است .  در صورت طولانی شدن این رفتار می تواند ریسک شرکت را افزایش دهد.

هرچند باید گفت که  جمع حقوق صاحبان سهام با رشد 17 درصدی مواجه شده و از رقم 718.078 میلیون ریال به رقم 843.659 میلیون ریال رسید اما نسبت به رشد نزدیک به 400 درصدی بدهی ، رشد حقوق صاحبان سهام ناچیز است.

گفتنی است که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام ، از نسبت‌های مالی است و یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری اهرم مالی شرکت می‌باشد. این نسبت از طریق تقسیم کل بدهی‌های شرکت، به حقوق صاحبان سهام بدست می‌آیدو نشان می‌دهد، یک شرکت برای تامین مالی دارایی‌هایش چه درصدی از حقوق صاحبان سهام و بدهی استفاده می‌کند.

همچنین حقوق صاحبان سهام، باقیمانده منافع مالکین شرکت را در داراییهای شرکت، که پس از کسر بدهیهای آن شرکت، بدست آمده است، نشان می‌دهد.در یک موسسه تجاری، حقوق صاحبان سهام در اصل منافع صاحبان اصلی موسسه را نشان می‌دهد. در حسابداری، حقوق صاحبان سهام، اهدافی چون تعیین سرمایه قانونی و ثبت شده، تعیین منابع سرمایه شرکت و تعیین سود سهامی که می‌تواند، بین صاحبان سهام توزیع شود، را دنبال می‌نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: