کد خبر: ۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
بررسی های کارشناسی نشان می دهد شیرفلکه اصلی آب در خیابان پیامبر باعث نشست زمین شده است. پس از نشت آب در این خیابان که موجب نشست آن شد، ظهر دیروز نیز لوله آب، موجب حادثه مشابه در خیابان شوش شد.
نشت آب در خیابان پیامبر و شوش، موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 15 شهریور در تیتر یک، به آن پرداخت و نوشت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد شیرفلکه اصلی آب در خیابان پیامبر باعث نشست زمین شده است. پس از نشت آب در این خیابان که موجب نشست آن شد، ظهر دیروز نیز لوله آب، موجب حادثه مشابه در خیابان شوش شد.

این روزنامه با انتشار عنوان دفاع از حیثیت شورا انتقاد از بی اخلاقی و تهمت ها، نوشت: اعضای شورای شهر دیروز در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه خود پیرو موضوعات اخیر مطرح شده علیه مدیریت شهری، واکنش نشان دادند و بر دفاع از حیثیت و کیان شورا و نمایندگان منتخب مردم در این نهاد تأکید کردند. این در حالی بود که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز به صحن شورا آمده بود؛ طرحی که در نهایت عنوان آن به«بررسی و نظارت بر واگذاری املاک شهرداری» تغییر یافت و یک فوریت آن به تصویب رسید. مهدی چمران، ساعتی پس از اتمام جلسه درخصوص تغییر عنوان طرح از تحقیق و تفحص به بررسی و نظارت اعلام کرد که این اقدام برای دفاع از حیثیت شورا و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است. ضمن اینکه به گفته وی، تغییر عنوان طرح منافاتی با اصل بازرسی از سازمان املاک شهرداری ندارد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان کاشی های سرقت شده ایران، سر از «لوور» درآوردند، آورد: موزه لوور در پاریس سالن دوران اسلامی خود را با کاشی های تاریخی ایران پر کرده و حالا این سوال ایجاد شده که آیا سرقت کاشی های تاریخی از سر درخانه ها و داخل بناهای تاریخی کشور ارتباطی به آنچه در موزه دوران اسلامی موزه لوور اتفاق افتاده است، دارد؟ حسن کریمیان، باستان شناس ایرانی در دیدار یک ماه پیش خود از موزه لوور فرانسه مشاهده کرده است که سالن دوران اسلامی لوور، مملو از کاشی های تاریخی ایرانی است و هیچ اطلاعاتی از شهرها و بناهایی که این کاشی ها از آنها به لوور رسیده، در کنار این آثار درج نشده است. او پس از این بازدید گفته است که در بخش اسلامی موزه لوور نسخه های خطی، در و پنجره های منبت کاری شده، حجاری های روی سنگ و هر عنصری که به نحوی به بناهای تاریخی مربوط می شوند، به نمایش درآمده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان برحورد با قاچاقچی جایگزین پیشگیری از قاچاق، نوشت: با اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز طی 5 ماه نخست امسال با 19 هزار قاچاقچی خرد و کلان برخورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. مبارزه با قاچاق در بازار از مهرماه در حالی وارد فاز تازه ای می شود که طرح های ریشه ای برای رهگیری کالاها از مبدا همچنان بلاتکلیف است. «طرح کدشناسنامه و کد رهگیری» که براساس تکالیف ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دولت ابلاغ شده، همچنان در انتظار ابلاغ آیین نامه است. یکشنبه شب علیرضا جمشیدی معاون وزیر دادگستری در یک برنامه تلویزیونی از مرحله سوم اجرای این طرح و برخورد با قاچاق لوازم خانگی در سطح عرضه خبر داد و تاکید کرد که در مراحل بعدی اجرای این طرح برخورد با قاچاق محصولات آرایشی، آرایشگاه های غیرمجاز و تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار دارد.

برکناری مدیران دو تابعیتی؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته است این سازمان با ارائه گزارشی در ارتباط با تابعیت های مضاعف برای قوای سه گانه، مرخص شدن این افراد را از دستگاه های اجرایی خواستار شده است. ناصر سراج گفته، این اقدام در پی مشکلاتی که افراد دارای تابعیت مضاعف برای سازمان ها و دستگاه ها ایجاد کرده اند، انجام شده است. حساسیت روی مسئولان دارای تابعیت مضاعف از سال 1390 که ماجرای فساد 3 هزار میلیاردی عیان شد و محمود رضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی یکی از متهمان این فساد از ایران گریخت و به کانادا رفت، بیشتر شده است. در روزهای اخیر هم بعد از احضار و بازداشت یکی از اعضای اقتصادی تیم مذاکره کننده هسته ای بار دیگر خطر حضور دوتابعیتی ها در اداره ها و نهادها خود را نشان داده است. 
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سهم 45 درصدی سلاح سرد در قتل»، «با بچه های بیش فعال چه کنیم؟» و «شبکه جهانی تروریستی داعش» را برجسته کرد و در ستون یادداشت و نگاه به ترتیب عنوان های «جوسازی انتخاباتی آمریکایی ها» به قلم حسن بهشتی پور کارشناس مسایل هسته ای و «جنجال سازی به جای کارشناسی» نوشته مهرداد لاهوتی رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: