کد خبر: ۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
مدیر حوزه های علمیه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، مدرسه فیضیه را نماد اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه همراه و دلداده نظام است که از دل همین حوزه و فیضیه انقلاب بیرون آمده است، از همین فیضیه انقلابی برخاست که معادلات مادی جهان را تغییر داد.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 14 شهریور، نوشت: مدیر حوزه های علمیه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، مدرسه فیضیه را نماد اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه همراه و دلداده نظام است که از دل همین حوزه و فیضیه انقلاب بیرون آمده است، از همین فیضیه انقلابی برخاست که معادلات مادی جهان را تغییر داد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان تأکید بر مبارزه با اشرافیت و تجمل گرایی در الگوی خانواده اسلامی- ایرانی، آورد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. متن سیاست های کلی خانواده که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد بر مبارزه با اشرافیت و تجمل گرایی در الگوی خانواده اسلامی- ایرانی تاکید داشت.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان جزئیات جدید از رفتار وحشیانه آل سعود در فاجعه منا، نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت درباره ابعاد فاجعه منا به رفتار غلط و به دور از انسانیت سعودی ها اشاره کرد و گفت: سعودی ها با امنیتی و نظامی کردن منطقه و همچنین مسدود کردن مسیرهای منتهی به منطقه بروز فاجعه، تعدادی از عوامل ایرانی را نیز دستگیر کرده بودند، سعودی ها پیکر شهدا را در 25 کانتینر ریخته و متاسفانه آنها را زیر نور آفتاب به مدت سه روز نگه داشتند به طوری که سه میلی متر خون در کف تریلرها جمع شده بود! سعید اوحدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم رسیدگی به حقوق شهدای منا، گفت: هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته آمار دقیقی از شهدا داشته باشد و اجساد زائران خود را تحویل بگیرد. وی افزود: سعودی ها بیش از پنج هزار قبر را برای دفن اجساد شهدای حادثه منا، مهیا کرده بودند که سخنان آتشین و تأکیدات رهبری در خصوص لزوم بازگشت اجساد شهدا، مانع از اجرای اقدام سعودی ها شد. اوحدی تصریح کرد: خواست مشترک همه خانواده های شهدا، لزوم پیگیری قاطع دلایل بروز حادثه منا است.

این روزنامه با انتشار عنوان آخرین خبرها از خسارت سیل و طوفان در گلستان و مازندران، آورد: روند زندگی در شهر و روستاهای سیل و طوفان زده در حال بازگشت به عادی است و کمک ها و خدمات مورد نیاز آسیب دیدگان به آنان ارائه شده است. به گزارش خبرگزاری ها مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بیشترین خسارت آبگرفتگی اخیر در شهر گرگان است که با توجه به بیمه بودن این شهر از سوی شهرداری، خسارت جبران می شود. صادق علی مقدم اظهار کرد: کارهای تکمیلی و معرفی خسارت دیدگان توسط سازمان آتش نشانی انجام می شودکه پس از مراحل اداری، بیمه، هزینه خسارت را به افراد خسارت دیده پرداخت خواهد کرد. وی یادآور شد: 18 شهر استان از جمله کلان شهر گرگان بیمه است که در شرایط کنونی بهترین منبع کمک به مردم خسارت دیده ای است که دچار حادثه شده اند.

روزنامه کیهان با درج عنوان همه چیزمان را برای مسکن مهر دادیم اما دولت بدعهدی می کند، نوشت: به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی در حالی وارد چهارمین سال حضورش در این وزارتخانه می شود که بدون ارائه راهکارمناسب، همچنان پیکان تند انتقاد را به سمت مسکن مهر نشانه رفته است. عباس آخوندی که پیش از این در جلسه رأی اعتماد در مجلس، خود را ایده پرداز اصلی طرح مسکن مهر خوانده و متعهد به اتمام آن شده بود در جدیدترین حمله ای که به مسکن مهر داشته آن را مغایر با حرمت انسانی اعلام کرد و گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم... در همین رابطه شماری از متقاضیان مسکن مهر با انتقاد از بدعهدی دولت یازدهم به اظهارات آنها واکنش نشان داده و وعده های داده شده دراین باره را گوشزد کردند و در پاسخ به ادعای وزیر راه و معاون وی در خصوص توجه دولت یازدهم به خریداران و متقاضیان مسکن مهر نکات قابل توجهی را یادآور شدند.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «برای داعش کارت دعوت نفرستید!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «بازی پدرخوانده ها با مهره بدلی علیه روحانی» را منتشر کرد.
«وزیر خارجه سابق آلمان: بازگشت تروریست های چشم آبی اروپا را با فاجعه روبرو می کند» و «حاج احمد به دیدار حاج کاظم رفت» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: