کد خبر: ۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
آمارها نشان می دهد که در ماه های اخیر ترکیب نقدینگی تغییر یافته است. مطابق این آمارها، رشد ماهانه سپرده های مدت دار در خردادماه معادل 1.2 درصد بوده و به کمترین میزان طی دو سال اخیر رسیده است. ازسوی دیگر در آخرین ماه بهار 10 درصد به میزان سپرده های جاری (دیداری) افزوده شده است.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره یکشنبه 14 شهریور در تشریح تیتر یک، آورد: آمارها نشان می دهد که در ماه های اخیر ترکیب نقدینگی تغییر یافته است. مطابق این آمارها، رشد ماهانه سپرده های مدت دار در خردادماه معادل 1.2 درصد بوده و به کمترین میزان طی دو سال اخیر رسیده است. ازسوی دیگر در آخرین ماه بهار 10 درصد به میزان سپرده های جاری (دیداری) افزوده شده است.

این روزنامه با انتشار عنوان مرگ حاکم «سمرقند و بخارا»، نوشت: اسلام کریم اف، رئیس جمهوری ازبکستان که سه دهه در قدرت حضور داشت در سن 78 سالگی در تاشکند، پایتخت این کشور درگذشت. ظاهرا این اولین بار در یک کشور اقتدارگرا است که پس از درگذشت رهبرش اندکی بعد خبر درگذشت او اعلام می شود. اصولا در کشورهای جهان سومی که الگوی رهبری در آنها اقتدارگرایانه است، خبر درگذشت رهبر آن کشور چند هفته، چند ماه یا حتی نزدیک به یک سال بعد اعلام می شود تا کادرهای ارشد رهبری بتوانند در صورت وقوع بحران، از پس مدیریت آن برآیند. ظاهرا اعلام مرگ کریم اف در ازبکستان یک سنت شکنی است زیرا به گزارش خبرگزاری فرانسه، با اعلام درگذشت وی پس از خونریزی مغزی و اعلام عزای عمومی 3 روزه از روز جمعه، همان روز کابینه و پارلمان این کشور در بیانیه ای مرگ او را اعلام کردند.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان فرمان شناسایی امضاهای طلایی، آورد: شش روز بعد از آنکه حسن روحانی، رئیس جمهوری، در سخنانی از فسادآفرین بودن «امضا های طلایی» سخن گفت، معاون اول او «فرمان شناسایی امضاهای طلایی» را صادر کرد. اسحاق جهانگیری امکان امضاهای طلایی را به گلوگاه فساد تشبیه کرد و افزود: «مقابله با این گلوگاه ها نیازمند شجاعت است؛ زیرا همواره برخی از افراد ده ها دلیل قانع کننده مطرح می کنند تا مقابله با این گلوگاه ها را خلاف مصلحت جلوه دهند.» همزمان با این فرمان، قواعد کاربردی اصلاح نظام مدیریت عمومی مرور شده است.

روز رقابت در پارلمان اقتصاد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: امروز بخش خصوصی رئیس جدید پارلمان اقتصاد کشور را انتخاب می کند. به دنبال استعفای محسن جلال پور از ریاست اتاق بازرگانی در ماه گذشته، بیش از 400 نفر از منتخبان هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی سراسر کشور، پای صندوق می روند تا به کاندیدای منتخب خود رای دهند. به اعتقاد کارشناسان، در این انتخابات مسوولیت ریاست اتاق بازرگانی باید به فردی واگذار شود که ضمن مقبولیت، بتواند با آرامش و به دور از تنش، در راستای تحولات صورت گرفته در بدنه بخش خصوصی در دوره هشتم گام بردارد.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان «کیسینجر» و «شولتز» علیه ترامپ، نوشت: شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داد که هنری کیسینجر و جورج شولتز، وزیران خارجه پیشین آمریکا و شخصیت های مشهور حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام کردند که به هیچ وجه از دونالد ترامپ نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا حمایت نمی کنند. دو وزیرخارجه سابق آمریکا روز جمعه با انتشار نامه ای مشترک تاکید کردند که ترجیح می دهند پیرامون سیاست های حزب برای بهبود وضعیت آمریکا در سطح جهان متمرکز بوده و کار کنند. تصمیم این دو وزیرخارجه سابق آمریکا تازه ترین تحقیر عمومی برای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه به شمار می رود که تاکنون از سوی چهره های برجسته و پرسابقه این حزب مورد حمایت قرار نگرفته است. 
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «رکود تورمی در نیمه راه؟» را به قلم فرخ قبادی منتشر کرد و در ستون یادداشت به عنوان «اولویت بندی شفاف در «اتاق جدید»» نوشته هادی حدادی پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: