کد خبر: ۸۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به مراکز کاریابی خبرداد.
 مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به مراکز کاریابی خبرداد.

 محمد اکبرنیا در جلسه کارگاه آموزشی توانمندسازی کاریابی های استان های مازندران و گلستان اظهار کرد: کارفرمایان به عنوان متقاضیان نیروی کار و افرادی به عنوان جویندگان کار دو عامل مهم و تعیین کننده در بازار کار محسوب می شوند و وضعیت ارتباط مناسب و کارآمد این دو با یکدیگر نیازمند آگاهی آن ها از فرصت های موجود در بازار کار است.

وی تصریح کرد: اطلاعات بازار کار در این زمینه نقشی تعیین کننده در تصمیمات دو طرف جویندگان و متقاضیان کار دارد که به همین دلیل برخورداری از چنین اطلاعاتی برای آن ها بسیار مهم و ارزشمند است اما دستیابی به آن در چارچوب فعالیت های فردی ممکن نبود و با صرف هزینه بسیار فراوانی، به صورت صرف وقت، انرژی و پول نیاز دارد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مراکز کاریابی با استفاده از اطلاعات مربوط به بازار کار از طریق طبقه بندی و پردازش آن ها کمک مناسبی به دو طرف عرضه و تقاضای نیروی کار ایفا می کنند.

اکبرنیا با اشاره به ابعاد کاری کاریابی ها با بیان اینکه نقش کاریابی‌ها را می توان به سه بخش تقسیم کرد، افزود: نگاه اول آن ارتباط صنفی موثر است و باید گفت که هر میزان این ارتباط تقویت شود در رسیدن به اهداف بهتر عمل می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: نگاه دوم، مربوط به بازار کار و ایجاد تعامل در آن است به صورتی که باید ارتباط مستمر میان کارجو و کارفرما برقرار شود و به تمام خواسته های دو طرف توجه ویژه صورت بگیرد.
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر رعایت نگاه سوم کاری کاریابی ها تصریح کرد: ارتباط و تعامل ویژه با دولت از ابعاد مهم کاری این مراکز است.

این مسئول با تاکید بر سیاستهای دولت در بحث واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به بخش خصوصی گفت: کاریابی‌ها باید ظرفیت مناسبی از خود نشان دهند تا بخشی از این وظایف به آنان واگذار شود.

اکبرنیا افزود: واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به مراکز کاریابی با هدف کوچک سازی دولت در دست اجراست و آخرین بخشنامه آن برای آغاز کار فراهم شده و به زودی ابلاغ می‌شود این مهم در صورتی است که کاریابی ها با بیشترین توان و ظرفیت خود برای اجرای مطلوب این طرح در استان ها تلاش کنند.

وی در پایان با اشاره به بند و ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم با موضوع معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان اظهار کرد: تلاش می‌شود در برنامه ششم با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، بوا این معافیت را با اولویت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی صورت بگیرد.
کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: در استان مازندران تعامل بسیار مناسبی میان کاریابی ها و اداره کل وجود دارد که امیدواریم مردم مازندران از این مهم سود ببرند.

وی افزود: دولت در راستای کوچک سازی خود به دنبال واگذاری تصدی ها است و در همین راستا کاریابی ها را تاسیس می‌کند که این واگذاری ها موجب افزایش بهره وری در جامعه می‌شود و از تاکیدهای رهبری بر رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و مبحث اقتصاد مقاومتی نیز به نوعی محقق می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شرح وظایف کاریابی ها خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف کاریابی ها مشاوره شغلی و هدایت نیروی انسانی است و باید این مهم را بر اساس دستورالعمل ها و قوانین موجود به بهترین شکل انجام دهند.

به گزارش ایسنا،اصغری تصریح کرد: کاریابی ها باید ظرفیت شهرستان‌ها را شناسایی کنند تا بتوانند وظایف مربوط به خود را به بهترین شکل برای مردم انجام دهند و این مهم امر بسیار اهمیت دارد.
وی در پایان با اشاره به بحث واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی ها خاطرنشان کرد: تلاش می شود این مهم در استان مازندران به بهترین شکل صورت پذیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: