کد خبر: ۸۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره پرونده «املاک نجومی» و واگذاری املاک گران قیمت به برخی مدیران شهری از دستور خود به معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها برای بررسی این پرونده خبر داد.
روزنامه ایران در شماره شنبه 13 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به واکنش های مختلف موضوع واگذاری املاک نجومی(تخفیف و تقسیط شهرداری تهران برای مدیران ارشد خود و برخی اعضای شورای شهر)، نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره پرونده «املاک نجومی» و واگذاری املاک گران قیمت به برخی مدیران شهری از دستور خود به معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها برای بررسی این پرونده خبر داد.

این روزنامه با بررسی عنوان طوفان و سیلاب تابستانی در 7 استان، آورد: به دنبال بارندگی، طوفان و سیلاب شدید که از 3روزگذشته بیش از 7 استان را فراگرفته، شاهد خسارات مالی فراوانی هستیم که مشکلاتی را هم برای مردم به وجود آورده است، اما با این حال، بارش باران باعث خوشحالی مردم بعد از یک دوره کمبود باران در گرمای شدید تابستان امسال شده است. در همین حال، این شرایط جوی در گلستان نیز تلفات جانی داشت و منجر به مرگ 4 نفر در 2 حادثه جداگانه شد. معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استانداران مازندران و گلستان از آخرین وضعیت روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل و طوفان در این استان ها اطلاع یافت و خواستار بسیج امکانات برای رسیدگی به آسیب دیدگان شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی که بلافاصله پس از اطلاع از وقوع طوفان و سیل در این استان ها صورت گرفت، بر لزوم رسیدگی فوری به آسیب دیدگان این حادثه تاکید و دستورات لازم را برای ساماندهی وضعیت فعلی و جبران خسارات وارد شده صادر کرد.

روزنامه ایران با درج عنوان سه امتیاز شیرین «یوزها» در نبرد 100 دقیقه ای، نوشت: تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب در نخستین بازی اش در گروه اول از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا در حضور قدری کمتر از 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه ترمیم شده آزادی تهران، قطر را در نبردی که به خاطر هدر رفتن مکرر وقت، 100 دقیقه ای شد، 0-2 شکست داد و با کسب 3 امتیاز حساس، صدرنشین این گروه شد. صدرنشینی ایران در گروه اول آسیا در پایان دور اول از یک رقابت 10 هفته ای (پخش شده در طول یک سال) به این سبب به دست آمد که پریشب در سایر دیدارهای گروه اول آسیا، کره جنوبی برتری اولیه 0-3 خود برابر چین را با خوردن دو گل در 20 دقیقه پایانی با برتری خفیف تر 2-3عوض کرد و ازبکستان نیز صاحب بردی بهتر از 0-1 مقابل سوریه نشد.

آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر از 20 شهریور، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: عملیات ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای در بوشهر با مشارکت روسیه از بیستم شهریورماه جاری آغاز می شود. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این خبر گفت که مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت این نیروگاه ها 10 سال است. به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری که چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز قزوین سخن می گفت، حجم سرمایه گذاری مربوط به این دو نیروگاه ها را 10 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: «با ساخت این نیروگاه ها سالانه شاهد صرفه جویی 22 میلیون بشکه نفت در کشور خواهیم بود.» رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره مشارکت سازمان انرژی اتمی روسیه در ساخت این دو نیروگاه، گفت: «در قرارداد همکاری با طرف های روس به استفاده از توان فنی صنایع داخلی در اجرای این طرح توجه شده است.»

روزنامه ایران با انتخاب عنوان طنین نام کیارستمی در افتتاحیه «ونیز»، آورد: هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز با نمایش فیلم«76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی»، برای بزرگداشت این فیلمساز جهانی آغاز به کار کرد. شامگاه دهم شهریورماه، تالار بزرگ دارسنا ونیز در ایتالیا، میزبان فیلمسازان، منتقدان، ستاره های سینما و مدیران دیگر جشنواره ها از سراسر جهان بود که گردهم آمده بودند تا در نمایش ویژه افتتاحیه این جشنواره با یاد عباس کیارستمی شرکت کنند. این مراسم با اکران دو فیلم کوتاه نمایش داده نشده از عباس کیارستمی همراه بود. «مرا به خانه ببر» فیلم سیاه و سفید 16 دقیقه ای و یک بخش از فیلم «24 فریم» که کیارستمی مراحل پایانی آن را در طول دوره درمان در بیمارستان و منزلش به پایان رسانده بود، دو اثری بودند که نمایش آنها با استقبال و ابراز احساسات تماشاگران همراه شد.

«قطع صدها اصله درخت در پارک جنگلی «چیتگر»»، «هواپیمای «بریتیش ایرویز» پس از 4 سال در تهران فرود آمد»، «عارف: ترکیب و راهبرد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تغییر می کند»، «آرزوهای شیرین کودکان مبتلا به سرطان / تعبیر رؤیاهای رنگی در روزهای خاکستری» و «گفت وگو با بهزاد فراهانی، بازیگر «دزد و پری»/ شورکودکان بر زور بزرگسالان می چربد» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: