کد خبر: ۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - 03 September 2016
«اجرای طرح کارت های اعتباری چندمنظوره خرید کالا و خدمات در حالی از اول مهر ماه کلید می خورد که جزئیات پرداخت تسهیلات 10 تا 50 میلیون تومانی این طرح اعلام شد.»
 «اجرای طرح کارت های اعتباری چندمنظوره خرید کالا و خدمات در حالی از اول مهر ماه کلید می خورد که جزئیات پرداخت تسهیلات 10 تا 50 میلیون تومانی این طرح اعلام شد.» این مطلب بخشی از خبر نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 13 شهریور را به خود اختصاص داد.

این روزنامه با انتشار عنوان انفجار نارضایتی اقتصادی در زمین سیاست، نوشت: بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا وارد فاز جدیدی شده است. اگر تا دیروز بحران ها بیشتر جنبه اقتصادی داشت و مردم در صف های کیلومتری مغازه ها و سوپرمارکت ها می ایستادند تا شاید لقمه نانی به کف آورند اما از پنج شنبه اعتراضات شکل تظاهرات خیابانی به خود گرفته است. هزاران نفر از مردم در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، در حالی که لباس های سفید بر تن داشتند به خیابان ها ریختند و شعار می دادند: «دولت باید برود.» آنها نوک پیکان اعتراض خود را به سوی دولت سوسیالیست ونزوئلا نشانه رفته بودند. به گزارش الجزیره، تظاهرکنندگان شامل طیف گسترده ای از ساکنان جنگل آمازون تا غرب آند می شد. هدف ائتلاف اپوزیسیون تشکیل تظاهراتی میلیونی است تا خشم مردم را نسبت به مادورو و بحران اقتصادی عمیق در این کشور به گوش سران سوسیالیست این کشور برسانند.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب عنوان معمای تکرار ریزش در پایتخت، آورد: ظهر پنج شنبه غرب تهران برای دومین بار ظرف کمتر از سه ماه، دچار «ریزش» زمین شد و اهالی خیابان پیامبر برای ساعاتی با وحشت ناشی از حفره چند متری خیابان روبه رو شدند. معادله «نشست سریالی» زمین ابتدا در شهران و این بار در محله پیامبر، سه مجهول مشترک دارد و نشان می دهد سرچشمه این دو حادثه با «نحوه حفاری برای احداث تونل مترو، وجود مغار یا همان حفره ناشی از برداشت آب از سفره های زیرزمینی و همچنین نشتی آب از خطوط اصلی فرسوده» در ارتباط است. ریزش، برخی محله ها را تهدید می کند. مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت وگو با خبرگزاری ها ضمن رد ارتباط حفاری تونل مترو با نشست زمین در خیابان پیامبر عنوان کرد که بازهم داستان تکراری نشت آب باعث بروز این حادثه شده است. به گفته وی شست وشوی خاک ریزدانه با آب باعث ایجاد حفره در این خیابان شده است.

این روزنامه با بررسی عنوان مدل پوتین برای نفت ایران، نوشت: بحث فریز نفتی عامل اصلی نوسانات اخیر قیمت طلای سیاه محسوب می شود. جایی که عربستان بر لزوم تثبیت سطح تولیدات همه کشورهای تولیدکننده پافشاری می کند؛ اما ایران بازگشت تولیدات به سطوح قبل از تحریم های هسته ای را حق مسلم خود می داند. در این میان، رئیس جمهوری روسیه در یک نشست خبری بر منطقی بودن درخواست ایران تاکید کرد. پوتین معتقد است فریز نفتی به نفع بازار جهانی نفت است و برای این منظور باید تا رسیدن به سطح تولیدات پیش از تحریم ها، ایران را از فریز نفتی معاف کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان کجاست رشد اقتصادی؟، آورد: این روزها دولتمردان در تلاشند به مردم بقبولانند چرخ های اقتصاد کشور، بعد از چندین سال رکود طاقت فرسا، به حرکت افتاده است. آنان تلاش می کنند مخاطبان خود را قانع کنند که امسال به رشد ٥ درصدی خواهیم رسید و صحت ادعای خود را به عملکرد رشد نیمه اول سال جاری مستند می کنند. به شهادت این آمار، در فصل بهار امسال، اقتصاد بیش از ٤ درصد رشد یافته است. اما در سوی دیگر ماجرا، مردم با تردید و ناباوری به این سخنان گوش می دهند.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «آفت های تفکر مهندسی در اقتصاد» را به قلم موسی غنی نژاد منتشر کرد و در ستون رویداد به عنوان «شروع توفانی فروشنده» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: