کد خبر: ۸۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 30 August 2016
متأسفانه فرصت 3 ساله برای تجمیع بیمه ها از دست رفت اما امیدواریم برای دولت آینده این مشکل حل شود.
 سخنان سیدحسن قاضی زاده هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور درباره تجمیع بیمه ها، موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 9 شهریور در تیتر یک، به آن پرداخت وبه نقل از وی نوشت: متأسفانه فرصت 3 ساله برای تجمیع بیمه ها از دست رفت اما امیدواریم برای دولت آینده این مشکل حل شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان گلایه رئیس جمهور از برخورد قضایی با مدیران نجومی، نوشت: یک روز بیشتر از سخنان سخنگوی قوه قضاییه درباره احضار صاحبان حقوق های نجومی نگذشته بود که این سخنان با پاسخ و واکنش رئیس جمهور همراه شد. حجت الاسلام حسن روحانی در جشنواره شهید رجایی و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت تلویحا مدیران با حقوق نجومی را مصون از برخوردهای قضایی دانست و گفت: «حقوق ناعادلانه با دادگاه و چوب و شلاق حل نمی شود.» این سخنان پس از آن مطرح شد که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفته بود صاحبان حقوق های نامتعارف کار خلاف قانون انجام نداده اند و به همین علت هیچ فردی به دستگاه قضایی معرفی نشده است.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان خودروهای معیوب در میدان رقابت، آورد: نخستین گزارش رسمی وزارت صنعت از وضعیت خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی در بازار کشور، حاکی ازوجود میانگین 4.3 عیب برای هر خودرو طی دوره سه ماه پس از عرضه به مشتریان است. گلایه های مشتریان از کیفیت پایین خودروهای صفر کیلومتر داخلی و مراجعه مکرر آنها برای رفع یک عیب به نمایندگی های مجاز خودروسازان و از سوی دیگر انتقادهای مکرر وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروهای صفر کیلومتر معیوب در حالی ادامه دارد که براساس نخستین گزارش رسمی وزارت صنعت نیز تعداد عیوب مشاهده شده خودروهای داخلی و وارداتی طی سه ماه اول مالکیت توسط مشتریان ایرانی بسیار بالا بوده است. بر مبنای رتبه بندی برند خودروهای درحال تردد مورد مطالعه در این طرح نیز مدل های خودرو لکسوس با برترین کیفیت در جایگاه نخست و به دنبال آن خودروهای بی. ام.و، تویوتا و آلفارومئو در جایگاه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند که این امر موجب شده تا شاخص کلی میانگین عیوب خودروهای صفر کیلومتر در ایران طی دوره مذکور بهبود یابد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان تلاش برای حذف کامل عوارض نوسازی در بافت فرسوده، نوشت: نوسازی بافت های فرسوده در کشور نیازمنــد شکل گیری مدیریت یکپارچه است. مدیریتی که بتواند نهادها و سازمان های مرتبط را در کنار هم جمع کرده تا به نوسازی بیش از 30درصد مساحت شهری کشور بپردازد. در حال حاضر بالغ بر 20میلیون نفر در بافت های فرسوده شهری زندگی می کنند و عزم دولت برای نوسازی بافت های فرسوده شهری منجر به شکل گیری ستاد ملی بازآفرینی در تمامی کشور شده است. مدیرعامل سازمان نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته نوسازی بافت های فرسوده چندان هماهنگ و یکپارچه نبود، گفت: در گذشته هر کس حرف خودش را می زد. اما در این دوره این فرصت پیش آمده است تا تمامی سازمان ها و نهادهای درگیر برای نوسازی بافت های فرسوده دست به دست هم دهند و کاری مشترک و در عین حال هماهنگ را به اجرا درآورند. عبادالله فتح اللهی در ادامه گفت که علاوه بر سیاست های تشویقی که شهرداری تهران برای نوسازی بافت های فرسوده اعمال کرده است، با هماهنگی های صورت گرفته، سیاست یکپارچه مبنی بر افزایش توان بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده در دست اجرا داریم.

استقرار اس 300 در فوردو رونمایی از رادار نذیر؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: فروردین امسال بود که مردم شهرهای شمالی با تلفن های همراه خود تصاویری از حرکت یک ستون خودروهای سنگین با اسکورت و تحت تدابیر شدید امنیتی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند؛ تصاویری که بعدها مشخص شد مربوط به تحویل سامانه اس 300 به ایران بوده است. یکشنبه شب یکی از بخش های خبری تلویزیون در گزارشی برای نخستین بار سامانه دفاع موشکی اس 300 را در اطراف تاسیسات اتمی فوردو در نزدیکی قم نمایش داد. همچنین امیر سرتیپ فرزاد اسکاعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: رادار «نذیر» عملیاتی شد و از این پس هیچ پرنده رادارگریزی نمی تواند بدون اجازه وارد آسمان ایران اسلامی شود. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مرگ 1500 ایرانی در سفرهای تیر ماه»، «رئیس سازمان بازرسی گزارش واگذاری املاک را تکذیب کرد»، «66 شهید از اروند به ایران رسیدند»، «مهره های بی مهر کارگر خسته»، «2 کودک قربانی جنایت عموی قاتل» و «یوزپلنگ ها به انقراض نزدیک تر می شوند» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «ترکیه در پیچ همکاری تاکتیکی با ایران» به قلم حسن بهشتی پور کارشناس سیاست خارجی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: