کد خبر: ۸۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
برآوردهای آماری نشان می دهد که میانگین تولید سالانه مسکن در 10 سال اخیر به کمتر از 600 هزار واحد رسیده درحالی که برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید حدود یک میلیون و 200 هزار واحد بوده است. این موضوع نشان از عقب ماندگی 50 درصدی در ساخت مسکن دارد.
طرح جامع مسکن موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره یکشنبه هفتم شهریور در تشریح تیتر یک، به آن پرداخت و نوشت: برآوردهای آماری نشان می دهد که میانگین تولید سالانه مسکن در 10 سال اخیر به کمتر از 600 هزار واحد رسیده درحالی که برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید حدود یک میلیون و 200 هزار واحد بوده است. این موضوع نشان از عقب ماندگی 50 درصدی در ساخت مسکن دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان هامون؛ دریای گرد و غبار، آورد: تصاویر دریافتی از ماهواره نشان می دهد که دو تالاب از مجموعه تالاب های سه گانه هامون یعنی هامون «صابری» و «پوزک» صد در صد خشک شده اند و تنها بخش های کوچکی از هامون «هیرمند» در اطراف محوطه گردشگری «کوه خواجه» که محیط زیست با حفر کانال آب را به آنجا هدایت کرده، اندکی آب دارد. حالا سعدی محمودی مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه هیچ سالی در ماه های شهریور و مرداد در تالاب هامون، آب نبوده است، گفته است: «امسال نخستین سال با شرایط متفاوت نسبت به سال های گذشته است که در این ماه ها تالاب هامون آب دارد.»

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان قالیباف: از هیچ تلاشی برای تامین رفاه کارکنان دریغ نمی کنم، نوشت: شهردار تهران روز گذشته در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه شهرداری تهران تاکید کرد که بدون تاثیر پذیرفتن از جوسازی ها و دروغ پراکنی ها در چارچوب قوانین و مقررات برای حل مشکل مسکن کارکنان مجموعه تحت امرش تلاش می کند. یکی دیگر از تاکیدات محمدباقر قالیباف که بارها از سوی حاضران در مراسم پانزدهمین جشنواره شهید رجایی مورد تشویق قرار گرفت، اصلاح نظام اداری و اجرایی شهرداری تهران بود. قالیباف در عین حالی که تاکید کرد از هیچ تلاشی برای تامین رفاه کارکنان شهرداری فروگذار نخواهد کرد اما گفت: شاید کسی پیدا نشود که به اندازه من در شهرداری وقت بگذارد اما تا امروز از هیچ مزایایی در شهرداری تهران استفاده نکرده ام و نخواهم کرد، اما برای رفاه کارمندانم حتی آبرویم را هم خواهم گذاشت. 

نظر 2 عضو شورای شهر درباره ضرورت کمک به تعاونی ها؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: 2 عضو شورای اسلامی شهر تهران از انتشار اخبار نادرست درباره شهرداری تهران انتقاد کرده و بر لزوم تقویت تعاونی ها برای تامین رفاه کارمندان شهرداری تاکید کردند. احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در یادداشتی که در همین صفحه منتشر شده نوشت که «ابزارهای نظارتی ما نشان می دهد که هیچ گونه تخطی از سوی شهرداری در این رابطه صورت نگرفته است» و این سوال را مطرح کرد که «چرا برخی به دنبال تخریب امکانی نظام مند و قانونی هستند که در جهت افزایش سطح رفاه عمومی راه اندازی شده است؟» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز درباره مسائل مطرح شده پیرامون واگذاری املاک و ارائه برخی تخفیفات به تعاونی های مسکن از سوی شهرداری تهران که در روزهای اخیر خبرساز شده است، اظهار داشت: از نگاه بنده هر چه به تعاونی ها کمک کنیم اشکالی ندارد. به عبارت دیگر باید کمک کنیم تا تعاونی ها فعال شوند چرا که بسیاری از آنها زمینگیر شده اند و حتی نقدیتگی کافی برای اخذ پروانه و ساخت و ساز ندارند. به گفته اسماعیل دوستی، نباید در چنین شرایطی تعاونی ها را با دشواری رو به رو کرد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان غنی سازی نان اجباری می شود، نوشت: اجرای برنامه مشترک «استاندارد نان» با همکاری وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است. مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: در تلاش برای اجرای برنامه غنی سازی آرد با «ویتامین دی» و «روی» هستیم. برای کاهش نمک، حذف جوش شیرین و جوهر قند در نان هم اقدامات خوبی انجام شده است. به گفته زهرا عبدالهی اجرای برنامه کاهش نمک در نان، به میزان 3 گرم از نمک مصرفی مردم کاسته و نمک موجود در نان به کمتر از یک درصد رسیده است. این اقدام وزارت بهداشت در حالی صورت گرفت که هفته گذشته انتقاداتی از سوی برخی کارشناسان در خصوص استاندارد نبودن نان در کشور انجام شده بود. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «عروسک های به یادماندنی دهه 60»، «این تفاوت های دوست داشتنی» و «ادامه اختلاف نظر پلیس و دفترخانه ها» را برجسته کرد و در ستون نگاه عنوان «چرا بهبود وضعیت اقتصادی برای مردم ملموس نیست؟» به قلم محمدحسین ادیب پژوهشگر اقتصادی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: