کد خبر: ۸۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016
غلامرضا انصاری یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه این شورا از یک واگذاری بزرگ و بی ضابطه در شهرداری تهران خبر داد و گفت:«این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزو اموال عمومی است با تخفیف ها و تقسیط های بسیار زیاد به برخی از افراد خاص واگذار کرده است.»
روزنامه ابتکار در شماره یکشنبه هفتم شهریور در تشریح تیتر یک، به بررسی واگذاری املاک شهرداری تهران به افراد خاص پرداخت و نوشت: غلامرضا انصاری یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه این شورا از یک واگذاری بزرگ و بی ضابطه در شهرداری تهران خبر داد و گفت:«این نهاد تعدادی خانه و ملک خود را که جزو اموال عمومی است با تخفیف ها و تقسیط های بسیار زیاد به برخی از افراد خاص واگذار کرده است.»

این روزنامه با اشاره به عنوان نامه مطهری به پورمحمدی درباره فایل صوتی آیت الله منتظری، آورد: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر وی در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری بر لزوم ارائه توضیحاتی در زمینه شایعات مربوط به سال 67 تاکید کرد. علی مطهری در این نامه که آن را در اختیار ایسنا گذاشته، خطاب به وزیر دادگستری آورده است: «با اهداء سلام، به عرض می رساند در صحبت خود در ارتباط با انتشار فایل صوتی مرحوم آیت الله منتظری، فرموده اید:
 «برخی دنبال تطهیر دشمنان خون آشام این ملت هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند به طوری که همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.» متاسفانه این، مشکل کشور ماست که مسئولان به جای توضیح یک مسئله و پاسخ به سوالی که برای برخی اذهان ایجاد شده است به مغالطه می پردازند. در موضوع فایل صوتی مذکور همه مسئولانی که پاسخ دادند صرفا به جنایتکاری منافقین از یک سو و عظمت شخصیت امام خمینی(ره) از سوی دیگر پرداختند و هیچ پاسخی به سوال ندادند و در واقع توضیح واضحات دادند.

سایه سیاه «ویروس» بر سر صنایع ایرانی، از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است، در تشریح این خبر می خوانیم: پس از آتش سوزی های مکرر در صنایع پتروشیمی، احتمال حملات سایبری از سوی برخی از کارشناسان مطرح شد، احتمالی که در آن زمان از سوی مسئولان ذی ربط تایید نشد. حال و پس از گذشت مدت زمان کمی، تحقیقات رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از کشف حملات سایبری به چند مجتمع پتروشیمی خبر داده است. فرود غفوری مشکلات پیش آمده در سامانه های کنترل صنعتی در پتروشیمی ها را تا حد زیادی ناگزیر دانست و افزود: دلیل اینکه نمی توان کنترل جامع و همه جانبه ای را بر سامانه های کنترل صنعتی بویژه در صنعت پتروشیمی داشت بسته بودن کد نرم افزارهایی است که در صنایع بالا دستی مورد استفاده قرار می گیرد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان ثانیه شمارهای تقاطع ناظم یا درآمدزا؟، می نویسد: افزایش جرایم رانندگی در سال های اخیر باعث شده است تا رانندگان در رعایت قانون دقت بیشتری داشته باشند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دوربین های شهری تمام حرکات رانندگان تحت نظارت ماموران راهنمایی و رانندگی قرار دارد؛ اما در این بین شکایاتی نیز از عملکرد ضعیف ثانیه شمارهای راهنمایی و رانندگی می شود. چراغ های راهنمایی به عنوان هدایت کننده جریان رفت و آمد بیش از 60 سال است که به اشکال مختلف در تقاطع های کشور استفاده می شود. اگر اندکی از زمان خود را در تقاطع های پرتردد شهری و پشت چراغ قرمزها منتظر بمانید متوجه این موضوع خواهید شد که برخی چراغ های راهنمایی با وجود تابلوی ثانیه شما، هیچ شمارش معکوسی روی آن درج نمی شود و یا با توجه به هوشمند بودن رانندگان را دچار مشکل می کند. به گفته برخی رانندگان این عدم وجود ثانیه شمار و در برخی موارد مکث های طولانی ثانیه شماره ها برای آن ها مشکل ایجاد کرده است. مشکل ناگهانی پرش تایمرها و یا صفر شدن ناگهانی آن ها اگر به صحیح باشد، برای رانندگان هزینه های زیادی را به بار می آورد و جرایم و نمره منفی زیادی به کارنامه رانندگی آن ها متحمل می کند. تا جایی که از آن به عنوان کلاهبرداری یاد می کنند.

روزنامه ابتکار با درج عنوان رئیس جمهوری: راهی جز وحدت نداریم، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در همایش «دولتمردان دفاع مقدس» شرکت کردند. رئیس جمهوری طی سخنانی در این همایش گفت: برای حفظ نظام راهی جز اتحاد، هماهنگی، اخوت، ایثار و فداکاری نداریم. این که می توانیم امروز در سایه حتی مقررات بین المللی که دشمن و بدخواهان ما به آن تکیه می کردند و می گفتند حق ساخت و ادامه فعالیت غنی سازی ندارید امروز غنی سازی می کنیم و در دنیا مواد غنی شده ما را می خرند و مواد اولیه را می خریم، این که فعالیت فناورانه هسته ای ما به عنوان فعالیت قانونی شناخته شده و از نظر ما قانونی هم بود، این که توانستیم آن بدخواهی هایی که دیگران علیه ما اعمال کرده بودند دیوارهای تحریم را برداریم و فضا را برای پیشرفت کشور فراهم کنیم در سایه وحدت، اتحاد، و رهنمودهای رهبری است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «راز دوستی تهران و مسکو»، «کپی غیرمجاز آینده مخدوش سینما»، «نمایش خطرهای محیط زیستی در تهران- مبارک»، و «چکی که «سفید امضا» نیست» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «گوهر گمشده انصاف» نوشته جلال خوش چهره را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: