کد خبر: ۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - 27 August 2016
پست‌بانک ایران به فعالان حوزه‌های ICT وIT و تمامی طرح‌های خرد و کوچک این حوزه بدون محدودیت، تاکنون بیش از 10هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت نموده است.
پست‌بانک ایران به فعالان حوزه‌های ICT وIT و تمامی طرح‌های خرد و کوچک این حوزه بدون محدودیت، تاکنون بیش از 10هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت نموده است.

به گزارش روابط عمومی پست‌بانک ایران: خسرو فرحی مدیرعامل این بانک درجلسه شورای اداری مدیریت شعب استان مازندران که با حضور حسن خیریان پورمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران برگزار شد ضمن اعلام خبر فوق و تبریک هفته دولت گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقده با صندوق توسعه ملی مقرر است که 3هزار و 500میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش‌های ICT ، IT و دانش بنیان و هچنین کشاورزی، آب و خاک، زراعت و مشاغل و صنایع متوسط و خرد به فعالان و متقاضیان این حوزه‌ها پرداخت کنیم. براین اساس آماده پذیرش درخواست‌های هموطنان هستیم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت‌‌های پیمانکار و طرف قرارداد این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی همکاری خوبی داریم و دراین راستا تسهیلات مورد نیاز را بدون محدودیت در اختیارشان قرار می‌دهیم و خوشبختانه استقبال خوبی نیز به عمل آمده است.

فرحی افزود: قرارداد ارزی نیز با صندوق توسعه ملی منعقد کردیم و آماده پذیرش و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه نیز هستیم. 

مدیرعامل خاطرنشان ساخت: این بانک به عنوان یک بانک دولتی توسعه ای و تخصصی در صدد است تمامی خدمات بانکی را در سطح کشور ارائه نماید و صرفا به دنبال سودآوری نیست بلکه به دنبال ارائه بهینه و تقویت بنیه مالی و سرمایه‌ای خود است.

وی عنوان کرد: پست‌بانک‌ها در دنیا از موفق‌ترین بانک‌ها می باشند و به عنوان نمادهای مالی توسعه ای و تخصصی به دنبال خرده‌بانکداری و تأمین مالی خرد هستند و همواره مورد اعتماد مردم می‌باشند.

فرحی اضافه کرد: پست‌بانک ایران نیز به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی همواره از نظام بانکی کشور تبعیت می‌‌کند و مورد حمایت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی است.

مدیرعامل تاکید کرد: ایجاد پست بانک بعنوان یک مطالبه عمومی است و ظرفیت های ویژه خوبی را در خود ایجاد کرده و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مردادماه عملا به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی و بزرگترین خرده بانکدار کشور ماموریت های جدیدی را عهده دار شده که بایستی بتواند شبکه خوشه ای در سطح کشور ایجاد نماید. 

وی تصریح کرد: این ماموریت، قابلیت های فوق العاده ویژه ای را به پست بانک ایران خواهد داد و تلاش می کنیم کانال مالی خوبی بین دولت و بخش های مختلف اقتصادی در راستای خدمت به توسعه کشور باشیم. 

فرحی اظهار داشت: توسعه ظرفیتهای فنی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری از مهمترین برنامه های این بانک است و طی ماه های اخیر از Core Banking جدید بانک که یک سامانه یکپارچه و بی نظیری در سطح شبکه بانکی کشور است بهره برداری خواهیم کرد. با راه اندازی این سامانه عملیات بانکی شعب و 12هزار باجه نمایندگی بانکی سراسر کشور بصورت همزمان همدیگر را تحت پوشش می دهند.

مدیرعامل پست بانک ایران تاکید کرد: زیرساختهای خوبی در حوزه روستائی ایجاد کردیم و تلاش می کنیم به تحقق عدالت اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بیش از پیش کمک کنیم. 

فرحی با اشاره به وظیفه مسئولیت اجتماعی پست بانک بویژه خدمت رسانی در روستاها گفت: طبق قانون جدید ملزم هستیم که در تمامی شهرها، بخش ها، دهستان ها و روستاهای واجد شرایط برای ارائه خدمات بانکی به هموطنان حضور داشته باشیم که می تواند چشم انداز خوبی برای پست بانک ایران داشته باشد.

فرحی بیان داشت: تفاهم نامه دیگری با وزارت کشور برای تأمین مالی خرد در روستاها منعقد کرده ایم که تحقق کامل آن مستلزم انتقال منابع دهیاری ها و شوراها به پست بانک ایران است و امیدواریم در این زمینه دستگاههای ذیربط همکاری های خود را توسعه دهند. 

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در مدیریت شعب استان مازندران عنوان کرد: این استان ظرفیت های خوبی از جمله کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت دارد که بایستی روسای شعب با ایجاد تعامل مناسب بتوانند بهره کامل را از آ ن ببرند.

همچنین در این جلسه کامران طیبی مدیر شعب پست بانک استان مازندران، گزارشی از عملکرد شعب و باجه های این استان ارائه و در پایان نیز هر یک از روسای شعب و دوایر ستادی دیدگاه و درخواستهای خود را مطرح کردند.

گفتنی است: دکتر فرحی در ادامه از واحدهای مختلف ستادی مدیریت شعب استان بازدید و سپس ضمن دیدار با دکتر ادیانی نماینده شهرستان قائمشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین مهدی محمدی فرماندار و حجت الاسلام معلمی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه این شهرستان در نمازجمعه نیز حاضر و بعنوان نماینده دولت پیش از خطبه های امام جمعه به سخنرانی پرداخت. 
شایان ذکر است: دکتر فرحی به همراه محمود شیردل مدیرامور شعب و توسعه بازار این بانک، مدیرشعب استان مازندران و معاون اداره کل حوزه مدیریت و روابط عمومی در جلسه شورای اداری شهرستان نور نیز حضور یافت و گزارشی از فعالیت ها و خدمات این بانک را ارائه کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: