کد خبر: ۸۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 26 August 2016
اسدالله قره خانی، ظهر جمعه در دیدار با وزیرکشور، با اشاره به طرح های هفته دولت در گلستان، اظهار کرد: مواردی که کلنگ زنی شده همواره بوده و هست و البته خوب است و باید قدر دانست اما مشکلاتی همچنان هست.

گرگان- نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین شدن مرزهای سیاسی و جغرافیایی استان گلستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله قره خانی، ظهر جمعه در دیدار با وزیرکشور، با اشاره به طرح های هفته دولت در گلستان، اظهار کرد: مواردی که کلنگ زنی شده همواره بوده و هست و البته خوب است و باید قدر دانست اما مشکلاتی همچنان هست.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مرز بندی استان است که بعد از شکل گیری استان دچار مشکلات زیاد و دست اندازی های فراوان شده است.

قره خانی زرینگل و آشوراده را نمونه بارز تعرض به مرزهای استان عنوان کرد و گفت: در زرینگل به دلیل مشکلات مرزی دارند آب استان را به تاراج می برند.

وی اضافه کرد: ما پتروشیمی را داشتیم و حدود ۹۲ هزار نفر سهام خریدند ولی همچنان اتفاقی نیفتاده و مشکلات باقی است.

وی تصریح کرد: مشکلات بخش کشاورزی هم به دلیل محرومیت استان نیازمند توجه ویژه است و نباید به شکل سنتی کشاورزی داشت.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پرداخت مالیات در استان بسیار کم است زیرا مالیات از تولید است و ما در این بخش ها به دلیل نبود تولید آخر هستیم.

وی اضافه کرد: آشوراده را هر چند وقت یکبار بازدید می کنیم و می گویند مشکلی نیست ولی از نظر اجرایی اتفاقی نیافتاده است.

قره خانی با تاکید بر این که انتظار داریم بدنه دولت با اراده قوی پیگیری مسائل استان باشد، گفت: امیدواریم دولت از ظرفیت خودش مشکلات استان را پیگیری کند. دولت باید معاونان پارلمانی رافعال کند زیرا آنطور که ما انتظار داریم فعال نیست.

وی بیان کرد: شما برای مردم ما انتظاری را ایجاد می کنید. امیدواریم در ایامی که پیش رو داریم و مجلس همکاری های لازم را دارد، دولت همت کند تا مشکلات اساسی برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در ارتباط با قردادهای نفتی بنده پیشانی حمایت از دولت هستم و ما اراده کردیم تا دولت را حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش ۵میلیارد دلار، مجلس اجازه داده دولت از روسیه فاینانس بگیرد، انتظار داریم یکی از پروژه ها راه آهن گرگان و مشهد باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری هم منطقه آزادی تجاری مطرح شد ولی هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: