کد خبر: ۸۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرا مطرح کشورمان کتاب «بلوغ دوم، بلوغ روانی» را برای مطالعه پایان هفته پیشنهاد داده است، چراکه به عقیده وی این کتاب باعث توجه هر شخصی به بلوغ روانی می‌شود.
افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرا مطرح کشورمان کتاب «بلوغ دوم، بلوغ روانی» را برای مطالعه پایان هفته پیشنهاد داده است، چراکه به عقیده وی این کتاب باعث توجه هر شخصی به بلوغ روانی می‌شود.
 افشین یداللهی درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: پیشنهاد من برای مطالعه پایان هفته کتاب «بلوغ دوم، بلوغ روانی» است چراکه مطالعه این کتاب زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا هر شخصی ابعاد شخصیتی خودش را بهتر بشناسد و ایراداتش را برطرف سازد.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها به بلوغ جسمی می‌رسند، اما باید به این نکته توجه کرد که انسان‌ها بعد از بلوغ جسمی باید به بلوغ روانی نیز برسند، بنابراین نیاز است که همه ما شناختی به ابعاد وجود خودمان داشته باشیم تا بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.

این شاعر مطرح کشورمان با اشاره به ویژگی‌های این اثر اظهار کرد:‌ این کتاب از زوایای مختلف به بلوغ روانی نگاه می‌کند و تلاش دارد  انسان بتواند به شناختی کامل از خود برسد تا بتواند خودش را بهتر بشناسد و مشکلاتش را به بهترین‌ شکل ممکن حل کند.

یداللهی در معرفی نویسنده این کتاب گفت:‌ کتاب «بلوغ دوم، بلوغ روانی» نوشته دکتر آذردخت مفیدی است. مرحوم مفیدی در حوزه روانپزشکی شخصیت کاملا شناخته شده‌ای است و کتاب‌های بسیار خوب و مفیدی در این حوزه نوشته و پیشنهاد می‌کنم، تمامی افرادی که در حوزه روانپزشکی فعالیت دارند، کتاب‌های این نویسنده و پزشک برجسته را مطالعه کنند.

وی افزود: دکتر آذردخت مفیدی، روان‏پزشک و روان‏کاو در این کتاب سعی کرده عناصری را شرح دهد که در افرادی دیده می‌شود که علی‌رغم داشتن بلوغ جسمانی، دارای تأخیر رشدی در بلوغ روانی هستند. بسیاری از افراد با خواندن این کتاب چندین علامت را در خود می‌یابند که با دقیق شدن در آن‌‏ها می‌توانند به رشد روانی خود کمک کنند.

شاعر مجموعه غزل «امشب کنار غزل‌های من بخواب» در توضیح مخاطبان این اثر گفت: به نظرم هرکسی باید برای شناخت خودش تلاش کند، بنابراین خواندن این کتاب برای هر فردی واجب است، چراکه این اثر، یک کتاب عمومی است و به هیچ وجه کتاب تخصصی محسوب نمی‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: