کد خبر: ۷۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - 23 August 2016
تشکیل فراکسیون سوم در مجلس تحت عنوان مستقلین که بخش اعظم آن را اصولگرایانی تشکیل می دهند که به نام اعتدالگرا وارد مجلس شده اند و ریاست آن را نیز کاظم جلالی از دوستان نزدیک علی لاریجانی که به صورت مکتوب بار دیگر برای انتخابات مجلس کاندیدا شده و در قالب لیست امید وارد عرصه تقنین کشور شد، عهده دار است.
روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه دوم شهریور در تیتر یک به بررسی حواشی پیرامون تشکیل فراکسیون های سیاسی مجلس پرداخت و نوشت: تشکیل فراکسیون سوم در مجلس تحت عنوان مستقلین که بخش اعظم آن را اصولگرایانی تشکیل می دهند که به نام اعتدالگرا وارد مجلس شده اند و ریاست آن را نیز کاظم جلالی از دوستان نزدیک علی لاریجانی که به صورت مکتوب بار دیگر برای انتخابات مجلس کاندیدا شده و در قالب لیست امید وارد عرصه تقنین کشور شد، عهده دار است.

این روزنامه با انتخاب عنوان عقب نشینی وزیر ممنوع، می نویسد: رئیس جمهوری دیروز در شرایطی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور به مناسبت روز پزشک شرکت کرد که قابل توجه ترین محور سخنانش، به واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پذیرش اظهارات سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در مورد لغو برگزاری کنسرت در این شهر اختصاص داشت. 

حسن روحانی با اشاره به حاشیه هایی ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها در کشور گفت: یک جا می خواهد کنسرتی برگزار شود مجلس قانون گذاری شکل می گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می شود و یک تریبون پیدا می کند نمی تواند قانون گذاری کند، و وزیر نیز نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد. رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهوری آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان دنیا راهی جز «رقابت» برای توسعه اقتصاد پیدا نکرده است، آورد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار وزیر، معاون و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روسا و اعضای اتحادیه های تعاونی های سراسر کشور، با تاکید بر اهمیت تعاون در جامعه ی امروز، اظهار کرد: بخش تعاون از بخش های مهم و کلیدی کشور به شمار می آید و از گذشته های خیلی دور به خاطر اهمیتی که در اقتصاد کشور دارد، روی آن حساب باز شده است.هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه دنیا راهی جز «رقابت» برای توسعه اقتصاد پیدا نکرده است، گفت: حتی کشورهای مارکسیستی مثل چین و روسیه نیز به رقابت در عرصه اقتصاد روی آورده و دریافته اند که در حال حاضر بهترین راه برای دستیابی به یک اقتصاد شکوفا و قوی، رقابت است. 

این روزنامه با درج عنوان نباید به هر بهانه ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت، نوشت: آیت الله صادق آملی لاریجانی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارزیابی کارنامه دولت، تشکر از زحمات رئیس جمهوری و وزرا و بیان کاستی ها و مشکلات در قالب نقدهای سازنده برای اصلاح امور دانست و گفت: هفته دولت یادآور پایبندی بزرگان و پیشگامانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر به ارزش های الهی و انقلابی است و همه دولتمردان باید با تعهد نسبت به ارزش های انقلاب، این ارزش ها را پاس بدارند.رئیس دستگاه قضا افزود: البته در کنار توجه به خدمات و تلاش های دولت باید برخی نارسایی ها، مفاسد و سوء مدیریت ها را هم دید و نسبت به رفع آن ها تلاش کرد. وی در ادامه با اشاره به این که «نباید به هر بهانه ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت» گفت: باید به همه منتقدین گوشزد شود که در نقد عملکرد دولت، زحمات و تلاش های دولتمردان نیز در جای خود دیده شود.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان سلبریتی ها در پارلمان های شهری، می نویسد: قهرمانان نام آور دنیا هنوز عضو شورای شهرشان نشده اند. این عبارت بخشی از اعتراضات مردمی به ورود افراد مشهور و قهرمانان به عرصه های مدیریتی و اجرایی کشور است که هیچ تخصصی در آن ندارند و به تبع آن موجب ناکارآمدی های بخش های مختلف مدیریتی و اجرایی می شوند. این روزها هم دوباره مردم منتظرند تا مدال آوران مسابقات جهانی المپیک که تازه از مسابقات به کشور بازگشته اند برای حضور در انتخابات شورای شهری سال آینده اعلام آمادگی کنند. انتخاباتی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و مطابق هر دوره قهرمانان و هنرمندان هم وارد رقابت انتخاباتی شده و محبوبیتشان رای می آورند.ماهیت شورای شهر در حل مشکلات و معضلات شهری معنا پیدا می کند و زمانی که افراد صرف محبوبیتشان و بدون هیچ سابقه مدیریتی و توان اجرایی وارد این عرصه می شوند، نه تنها کمکی به جامعه نمی کنند، بلکه خود نیز تبدیل به یکی از عوامل بازدارنده ای می شوند که منجر به تصمیم گیری های نادرست و حتی به تعویق افتادن حل بسیاری معضلات می شود. 

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «در حریم قانون» به قلم مهران کرمی اختصاص داد.
«بازاری روی قبرستان»، «زنده ماندن مهم تر از درمان!» و «نقش هنر روی دیوار دین» از دیگر عنوان روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: