کد خبر: ۷۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
3402 طرح عمرانی در حوزه آب و برق با هزینه ای معادل 6887 میلیارد تومان از امروز تا پایان هفته دولت در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.
روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه یکم شهریور با اشاره به سخنان حمید چیت چیان وزیر نیرو به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، نوشت: 3402 طرح عمرانی در حوزه آب و برق با هزینه ای معادل 6887 میلیارد تومان از امروز تا پایان هفته دولت در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

این روزنامه با درج عنوان آمریکا در منطقه غرب آسیا زمینگیر شده است، در تشریح تیتر یک، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران، انقلاب اسلامی را زلزله ای شدید در ارکان نظام سلطه خواندند و افزودند: به برکت «اسلام انقلابی» و «انقلاب اسلامی» هدف اصلی زورگویان جهانی یعنی فرمانروایی بر منطقه ناکام مانده و آمریکا در منطقه غرب آسیا عملاً زمینگیر شده است. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر ایمان و پایبندی ملت به اسلام نبود، ایران نیز همچون دیگران زیر چتر آمریکا و غیرآمریکا می رفت و به همین علت است که آنها با ایمان مردم، خصومتی عمیق و پایان ناپذیر دارند.

رونمایی از نخستین موتور توربوجت ملی با حضور رئیس جمهوری، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس جمهوری در مراسم روزصنعت دفاعی، روحیه ایمان، جهاد و باور به توانایی ها را اساس پیروزی و اقتدارایران اسلامی خواند و با تاکید بر ضرورت تلاش خستگی ناپذیر در مسیر خودکفایی و کاستن فاصله کشور با صنعت دنیا، گفت: ساخت موتور توربوجت ملی، گام بزرگ کشور در صنعت هوایی است. دکتر روحانی با اشاره به رونمایی از نخستین موتورتوربوجت ملی، آن را نشان از برداشتن گام های مهم در صنعت دفاعی کشور دانست و گفت: در شرایطی که با تلاش و همت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور به قدرت و توانمندی رسیدیم، آنگاه خرید تجهیزات از جمله موتور هواپیما از دیگران هم هیچ عیبی ندارد.

این روزنامه با انتخاب عنوان دکتر میرزاده :11 هزار رشته محل دانشگاه آزاد فاقد متقاضی است، می نویسد: دکتر میرزاده در دوازدهمین جلسه هیات امنای استان آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه پس انداز خانواده هایی است که علاقمند به تحصیل فرزندانشان در داخل کشور هستند. دکتر میرزاده افزود: از 29 هزار رشته محل دانشگاه آزاد اسلامی حدود 11هزار رشته محل آن فاقد متقاضی است این در حالی است که این تعداد رشته محل همچنان برای دانشگاه ایجاد هزینه می کنند. رییس دانشگاه آزاد اسلامی برای برون رفت مشکل زیان دهی برخی واحدها گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه فعالیت های دانش بنیان و بالا بردن اثربخشی دانشگاه از مواردی است که واحدها به آن توجه بیشتری داشته باشند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان مردم می توانند امسال آثار اقدامات دولت را ببینند، نوشت: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در باره ارزیابی فعالیت های دولت با اظهار اینکه مردم می توانند همین امسال آثار اقدامات دولت را ببینند و جمع بندی اقدامات دولت یازدهم باید همین امسال مشخص شود، گفت: برنامه ها برای آینده تهیه شده و ارائه خواهد شد و برای اینکه بتوانیم فعالیت های خود را جمع بندی کنیم باید بدانیم که از این ۷۵۰۰ واحد تولیدی چه تعداد موفق شده اند. وی تصریح کرد: در زمانی که مسئولیت را گرفتیم بیش از ۲۴۰۰ واحد عمرانی در دولت داشتیم که باید تکمیل می شد و بر اساس آمار بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی استان ها تخصیص یافته است. البته کل اعتبار عمرانی استان ها ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از ۵۰ درصد این مبالغ پرداخت شده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «هلاکت 19 سرکرده داعش در حمله هوایی ارتش عراق به موصل» پرداخت.
از فرم پایین صفحه استفاده کنید.

 
برچسب ها: هفته دولت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: