کد خبر: ۷۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 22 August 2016
اکثر بدحسابان بزرگ بانکی سابقه فرار مالیاتی دارند. آنان معمولا دارای شرکت های متعدد اما دارای شخصیت ذی نفع واحد هستند و در بسیاری مواقع با سندسازی صوری تسهیلات اخذ کرده اند.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه یکم شهریور در توضیح تیتر یک با استناد به یک گزارش پژوهشی فصلنامه رسمی پژوهشکده پولی و بانکی نوشت: اکثر بدحسابان بزرگ بانکی سابقه فرار مالیاتی دارند. آنان معمولا دارای شرکت های متعدد اما دارای شخصیت ذی نفع واحد هستند و در بسیاری مواقع با سندسازی صوری تسهیلات اخذ کرده اند.

این روزنامه با درج عنوان آغاز رقابت برای ریاست پارلمان بخش خصوصی، آورد: رقابت برای ریاست اتاق بازرگانی ایران همزمان با تعیین تاریخ انتخابات کلید خورد. 14 شهریورماه، روزی است که نمایندگان بخش خصوصی برای سپردن سکان هدایت به رئیس جدید، تصمیم گیری خواهند کرد. دهم مردادماه بود که محسن جلال پور پس از 14 ماه ریاست این پارلمان، به دلیل عارضه قلبی از سمت خود استعفا داد و اتاق ایران بار دیگر طعم انتخابات را خواهد چشید. رئیس جدید قرار است به مدت 2 سال و 10 ماه بر این صندلی تکیه بزند. اما این اتفاق در دوره قبل نیز افتاد و با کوچ نهاوندیان به دفتر رئیس جمهوری، هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با یک صندلی خالی مواجه شد.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان تعطیلی دو روزه در فاز نهایی، می نویسد: موضوع ساماندهی تعطیلات و بررسی گزینه تعطیلی دو روزه جمعه و شنبه، در یکی از کمیسیون های دولت در حال پیگیری است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری روز گذشته که به مناسبت هفته دولت و با محوریت ارائه عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه سالی که از عمر دولت یازدهم گذشته است برگزار شد، با تایید بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در هیات دولت و در پاسخ به خبرنگار «دنیای اقتصاد» گفت: «کمیسیون مربوطه در انتظار دریافت نظرات و پیشنهادهای مکتوب دستگاه های مختلف است تا با در کنار هم گذاردن آرا و بررسی تمام پیشنهادها، طرح مورد نظر را به صورت جدی به جریان بیندازد.» مسعود سلطانی فر در توضیح بیشتر اضافه کرد: «هیات دولت به دنبال نزدیک کردن دیدگاه دستگاه های مختلف پیرامون بحث ساماندهی تعطیلات برای اخذ تصمیمی یکپارچه در این خصوص است.»

کارنامه بازارها در میانه تابستان، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: در آخرین روز مردادماه، دلار 2 تومان افزایش را تجربه کرد و به قیمت 3 هزار و 535 تومان رسید. رشد سی و یکمین روز مرداد موجب شد که میزان رشد ماهانه شاخص ارزی به 7 دهم درصد برسد و سومین بازدهی ماهانه مثبت متوالی آن ثبت شود. رشد قیمت در حالی رقم خورد که دلار در مردادماه، آرام ترین ماه در 2 سال و نیم گذشته را تجربه کرد. بررسی ها نشان دهنده آن است که انحراف معیار نرخ این ارز در مردادماه به حدود 5 تومان رسید که نشان دهنده افت شدید دامنه نوسانات بود. 

آخرین بار در بهمن 92 انحراف معیار نرخ دلار در چنین محدوده ای قرار گرفته بود. با وجود افت دامنه نوسانات، برخی از فعالان انتظار دارند که قیمت این ارز در شهریورماه افزایش بیشتری را تجربه کند و حتی وارد کانال بالاتر شود. این دسته بیشتر شامل افرادی است که از یکسو چشم به افزایش تقاضای مسافرتی در شهریورماه دوخته اند و از سوی دیگر، امیدوار به رشد تقاضای تجاری در انتهای تابستان هستند. در مقابل، اکثر معامله گران به دلیل بهبود شرایط بین المللی و بانکی، انتظار دارند که دلار در آخرین ماه تابستان روند کم نوسان خود را ادامه دهد.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون تحلیل با انتخاب عنوان انقراض جهانی نسل بزرگراه های دو طبقه، آورد: نسل «اتوبان دو طبقه در شهرهای جهان، با تصمیم اخیر شهردار سئول برای تغییر کاربری خیابان های طبقاتی به مسیرهای «باغ پیاده» منقرض شد. «تخریب» پل های طبقاتی از 40 سال پیش و در پی بروز سه عارضه شهری که مهم ترین آن «تشدید استفاده از خودروی شخصی» بود، در دستور کار شهرداران آمریکا، کانادا و برزیل قرار گرفت.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «راه رسیدن به رشد پایدار» را به قلم رضا بوستانی منتشر کرد و به یادداشتی با عنوان «رویکرد رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران» به قلم یحیی آل اسحاق پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: