کد خبر: ۷۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 21 August 2016
علیرضا رزم‌حسینی استاندار كرمان در جلسه کمیته رفع موانع تولید این استان گفت : دولت تصمیم گرفته است به منظور رفع موانع تولید و رونق اقتصادی كشور تا پایان سال به صورت جدی پرداخت‌هایی به واحد های تولیدی داشته باشد.
علیرضا رزم‌حسینی استاندار كرمان در جلسه کمیته رفع موانع تولید این استان گفت : دولت تصمیم گرفته است به منظور رفع موانع تولید و رونق اقتصادی كشور تا پایان سال به صورت جدی پرداخت‌هایی به واحد های تولیدی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن وی ضمن اشاره به تسهیلات پرداختی بانك هایی نظیر بانك صنعت و معدن در ماه های اخیر بیان داشت: برای حل مشكل بخش تولید بانک‌ها باید به صورت ویژه تسهیلات پرداخت کنند و بخش عمده مشکل واحدهای ما مربوط به سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است .

رزم‌حسینی در ادامه بیان داشت : بانک‌هایی که پرداخت تسهیلات نداشتند کتبا به ما اعلام کنند تا اگر مشکل از سوی مرکز است نسبت به رفع موضوع اقدام شود.

وی ادامه داد: لازم است در صورت عدم مراجعه مشتری برای تکمیل مدارک و ...، اعلام شود تا فرد جایگزین انتخاب شود، در شرایط کنونی با توجه به اقتصاد مقاومتی در استان، روند خوبی را شروع کردیم و امیدواریم در این كار نیز کارنامه خوبی برای مدیران استان برجا بماند.

استاندار کرمان گفت: ما می‌خواهیم کاربه سهولت انجام شود و در بروکراسی بانکی متوقف نشود ، با پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال می‌توانند جان بگیرند و بخشی از مشكل اشتغال را حل کنند.

وی بر راستی‌آزمایی در دریافت وام و ایجاد اشتغال ورونق تولید واحدها های صنعتی تاکید کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات دنبال این هستیم که وام دریافتی منجر به شغل و افزایش تولید شده باشد، نه اینکه بدهی‌های معوقه خود را به بانک دیگر پرداخت کرده باشند.

رزم‌حسینی ابراز داشت: لازم است كه گروهی به عنوان ناظر، عملکرد واحدها را نظارت كنند تا وام دریافتی منجر به ایجاد کار وتقویت تولید شده باشد

مهدی حسینی‌نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان نیز در این جلسه گفت:استان کرمان از پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور ٢.٦ درصد سهم دارد.
وی اظهار داشت: از یک هزار و ٥٠٠ واحد صنعتی و معدنی رصد شده در شمال استان کرمان، تعداد یک هزار و ٢٠٠ واحد به صورت فعال و نیمه فعال کار می‌کردند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان بیان داشت: براساس مصوبه رفع موانع تولید برای راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و یا با پیشرفت فیزیکی بالای ٦٠ درصد قرار شد از طریق سامانه بهین ‌یاب تسهیلاتی ارائه شود.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: طی سه ماه گذشته ٤٣٩ واحد از طریق سامانه بهین‌یاب در شمال استان کرمان با مبلغ تسهیلات ٦٣٠ میلیارد تومان ثبت‌نام کردند که حدود ٢٢ مورد توانستند به قرارداد با بانک برسند و ٤٨ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: تنها در سه بانک صنعت و معدن، کشاورزی و ملت تسهیلات پرداختی را داشتیم واز طریق دیگر بانک‌ها که حدود ١٨ مورد ثبت‌نام داشتند، هیچگونه خروجی در ارائه تسهیلات نداشتیم.
حسینی‌نژادافزود: در مقایسه با کل کشور ، سهم استان کرمان از تسهیلات رونق تولید ٢.٦ درصد است و ٥.٧ درصد واحدها توانسته‌اند مبالغی تسهیلات دریافت کنند.

وی حسینی‌نژاد گفت: طی دو هفته گذشته، بانک کشاورزی، صنعت و معدن و ملت تسهیلات پرداختی خود را سرعت بیشتری داده‌اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: