کد خبر: ۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
شورای پول و اعتبار با صدور جواز «ورود بانک ها به بازار انتشار اوراق تسهیلات خرید مسکن» دامنه استفاده از ارزان ترین مسیر تامین مالی مسکن در سیستم بانکی را افزایش داد. درصورت تایید نهایی مدل مالی بانک های متقاضی انتشار اوراق، انحصار این بازار که هم اکنون در اختیار بانک عامل بخش مسکن قرار دارد، شکسته می شود.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 30 مرداد در توضیح تیتر یک، نوشت: شورای پول و اعتبار با صدور جواز «ورود بانک ها به بازار انتشار اوراق تسهیلات خرید مسکن» دامنه استفاده از ارزان ترین مسیر تامین مالی مسکن در سیستم بانکی را افزایش داد. درصورت تایید نهایی مدل مالی بانک های متقاضی انتشار اوراق، انحصار این بازار که هم اکنون در اختیار بانک عامل بخش مسکن قرار دارد، شکسته می شود.

این روزنامه با درج عنوان نخستین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک، آورد: سومین برنز ایران، از جنس طلا بود. اگرچه کاروان کشورمان پیش تر توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی طعم کسب برنز در المپیک 2016ریو را چشیده بود، اما خیلی ها از این دو فرنگی کار انتظار ایستادن در پله های بالاتر را داشتند. برنز کیمیا علیزاده اما حرف نداشت. تکواندوکار جوان ایرانی بامداد جمعه دست به کار بزرگی زد و موفق شد مدال برنز مسابقات وزن منهای 57 کیلوگرم المپیک ریو را به دست بیاورد. 

این موفقیت، شور و نشاطی وصف ناپذیر را بین علاقه مندان به ورزش به وجود آورد و باعث شد کیمیا به چهره نخست فضاهای مجازی تبدیل شود. این گونه، خشم و عصبانیت ناشی از ناکامی ورزشکاران ایرانی در این دوره از رقابت ها یا عصیان پیش آمده به خاطر اتفاقاتی که برای بهداد سلیمی رخ داد، جای خودش را به خوشحالی عمیق مردم ایران از درخشش یک دختر 18ساله داد. 

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان ماموریت رییس جدید، نوشت: پس از گذار از چند دوره افت وخیز بازار سهام، اکنون فعالان این بازار با پرسش های متعددی در ذهن مواجه هستند. در همین زمینه «دنیای اقتصاد» در نظرسنجی از 150 فعال و کارشناس بازار سرمایه 8 موضوع مهم بورسی را زیر ذره بین قرار داده است. پاسخ فعالان بازار سرمایه درباره اولویت های رئیس جدید سازمان بورس نشان می دهد کارشناسان مطالبه اصلی خود را توسعه بازار بدهی عنوان کرده اند. همچنین تعدیل انتظارات از سودآوری بورس در ادامه سال جاری از دیگر نکات قابل توجه در این نظرسنجی است.

پنج امتیاز عمان به تجار ایرانی، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: همزمان با برنامه ایران برای کشف بازارهای جدید تجاری، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در گفت وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» پنج امتیاز عمان برای تجار ایرانی را تشریح کرد. فضای کسب وکار مناسب، تورم زیر 3 درصد، نرخ سود مناسب تسهیلات برای سرمایه گذاران، پل ارتباطی برای صادرات کالاهای ایرانی به کشور ثالث، مقررات آسان برای ثبت شرکت در عمان و مناطق آزاد این کشور، از جمله امتیازهایی است که به اعتقاد «محسن ضرابی» در فصل جدید همکاری های اقتصادی تهران- مسقط در پسابرجام، فضای امن برای سرمایه گذاران و تجار ایرانی را فراهم خواهد کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون نگاه هفته با انتخاب عنوان لنگری برای اقتصاد، آورد: ثبات در سیاست گذاری اقتصادی، مستلزم اتکا به لنگر یا لنگرهایی است که سیاست گذار را در اتخاذ تصمیم، به تحقق اهداف و پایبندی به معیارهایی مقید می کند. در کشورهای توسعه یافته، احزاب، رسانه ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت ها و ارزش آفرینان اقتصادی و افکار عمومی، لنگر سیاست گذاری اقتصادی را فراهم می آورند. به اتکای این لنگر است که سیاست گذار به تنظیم مقررات یا اعمال سیاست ها می پردازد. در شماری از کشورهای در حال توسعه، چنین لنگری یا وجود ندارد یا از استحکام لازم برخوردار نیست. در مقابل کشورهایی که دغدغه رشد و ثبات اقتصادی را احساس کرده اند، به روشنی دریافته اند که برپایی لنگری از داخل کشور، در اوان توسعه و رشد، کاری بس سترگ است که در نبود آن، ایجاد چارچوب منسجم، پایدار، بلندمدت و پویا برای تغییر جدی مسیر اقتصادی به واسطه وجود بسیاری از نیروهای مخالف که الزاما منافع بلندمدت را فدای منافع کوتاه و آنی می کنند، کشتی اقتصاد همواره در تلاطم خواهد ماند.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «قاچاق و منطق اقتصادی» را به قلم موسی غنی نژاد منتشر کرد و به یادداشتی با عنوان «سایه بلند تبعیض» به قلم علی دادپی پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: