کد خبر: ۷۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 20 August 2016
جنگ در سوریه، تبعات انسانی تکان دهنده ای داشته و موافقت ائتلاف حامی دولت سوریه، با طرح آتش بس برای کاهش این تبعات ناخواسته انجام شده است، در حالی که نهادهای حقوق بشری غربی در مقابل کشتار کودکان به دست حکومت سعودی در یمن و سپر قرار دادن هزاران انسان در هنگام فرار داعش از منبیج، به جز سکوت یا صدور بیانیه های کاغذی، هیچ اقدام عملی انجام نداده اند.
 روزنامه جوان در شماره شنبه 30 مرداد نوشت: جنگ در سوریه، تبعات انسانی تکان دهنده ای داشته و موافقت ائتلاف حامی دولت سوریه، با طرح آتش بس برای کاهش این تبعات ناخواسته انجام شده است، در حالی که نهادهای حقوق بشری غربی در مقابل کشتار کودکان به دست حکومت سعودی در یمن و سپر قرار دادن هزاران انسان در هنگام فرار داعش از منبیج، به جز سکوت یا صدور بیانیه های کاغذی، هیچ اقدام عملی انجام نداده اند.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان جلسه نفتی فردا را علنی کنید و با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی زنگنه وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی و هشدار برخی ناظران در خصوص علنی بودن آن، نوشت: پس از نامه مهم رهبر معظم انقلاب به رئیس مجلس درباره لزوم اصلاح 15 اشکال اصلی قراردادهای نفتی، به یکباره وزیر نفت به مجلس دعوت می شود تا در یک جلسه «غیرعلنی» به دفاع از این IPC بپردازد و همه چیز به سمتی سوق پیدا کند که خواسته دولت است.

روزنامه جوان با انتخاب عنوان اولین، جوان ترین و «کیمیا» شد!، نوشت: کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز، اولین بانوی مدال آور تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک لقب گرفت. در سیزدهمین روز از بازی های المپیک 2016 و در شرایطی که کاروان کشورمان انتظار مدال را می کشید تنها بانوی تکواندوکار ایران موفق شد طلسم مدال نگرفتن بانوان را بشکند و پس از غلبه بر حریف مراکشی روی سکوی سوم بایستد. علیزاده 18 ساله همچنین رکورد 64 ساله ناصر گیوه چی را که در سن 19 سالگی مدال نقره المپیک را از آن خود کرده بود را هم شکست و حالا کیمیا جوان ترین مدال آور ورزش ایران نوید دهنده شروع عصری تازه برای ورزش کشور در المپیک نیز هست.

هم شورش را درآورده ایم هم شیرینش را هم هروئینش را!، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: سفیدند اما سفیدی شان می تواند شما را به سیاهی بکشد. نمک، شکر و هروئین سه ضلع مثلث سفید مرگ هستند که اگرچه دوتای اولی به عنوان یکی از ملزومات خورد و خوراک شناخته می شوند اما خطرشان کمتر از گرد سفید سوم یعنی هروئین نیست، به خصوص اینکه به گفته رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور، ایرانی ها دو برابر مردم جهان نمک و شش برابر آنها شکر مصرف می کنند. گر به سراغ مضرات شکر و نمک برویم در می یابیم میزان کشنده بودن نمک، شکر و هروئین به عنوان سه گرد سفید با یکدیگر رقابتی نزدیک دارد و بنا به تعبیر برخی کارشناسان حتی از هروئین کشنده تر هستند. مصرف این سه گرد سفید می تواند ما را خیلی زود به سمت مرگی دردناک ببرد، در حالی که راهکار یک زندگی سالم چندان سخت نیست. دوری از مثلث سفید مرگ و کمی تحرک می تواند سلامت ما را تضمین کند. 

روزنامه جوان با درج عنوان سال چهارم دولت نباید به کارهای انتخاباتی بگذرد، آورد: چند روز پس از آنکه شش نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور از عدم حضور وی در فعالیت های دولت به دلیل صرف وقت برای پروژه انتخابات ریاست جمهوری و سپردن اداره کشور به معاون اول اظهار تأسف کردند، دامنه این اعتراضات به تریبون نماز جمعه تهران هم کشیده شد و خطیب جمعه تهران با بیان اینکه سال چهارم سال پایانی دولت هاست، گفت: نباید در سال آخر همه مسائل تحت الشعاع انتخابات قرار بگیرد و به کارهای مردم بها داده نشود. آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت تصریح کرد: ما در نظام اسلامی زندگی می کنیم و معتقدیم همه دولت های بعد از انقلاب مشروع بوده اند و تنفیذ ولایت را داشته اند، بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

«زهره سادات لاجوردی: پدر زیر بار فشارها و تهمت ها به مبارزه با قاتلان مردم پرداخت» و «ظریف: بدعهدی آمریکا را در کمیسیون شکایات برجام بررسی می کنیم» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون خبرسنجی های امروز عنوان های «چرا «صدا» نسخه اردوغان را برای برجام نمی نویسد؟!»، «نقشه مهدی و خانواده برای خلاص!»، «آروغ اشرافیگری در ورامین!» و «شفافیت خوبه اما نه برای حقوق خود ما؟!» را برجسته کرد.
*منبع: روزنامه جوان 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: