کد خبر: ۷۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 16 August 2016
یکی از نیازهای امروز جامعه، فراهم‌ کردن بسترهای شغلی با استفاده از آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان است.
امام جمعه اهل سنت قروه گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه، فراهم‌ کردن بسترهای شغلی با استفاده از آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ملاهاشم نوری در نشست شورای آموزش و پرورش قروه که دوشنبه شب برگزار شد، اظهار داشت: باید در بعد دینی و تربیتی اهتمام بیشتری در پرورش نسل آینده‌ساز انجام شود.

وی با اشاره به خدمات علمی و آموزشی آموزش و پرورش، افزود: دانش‌آموزان ما در بعد پرورشی و به ویژه در سنین بحرانی، پذیرای هر نوع آسیب اجتماعی هستند و طعمه واقع می‌شوند.

به گفته امام جمعه اهل سنت قروه، روی آوردن به عقاید و باورهای انحرافی و بروز مشکلات اخلاقی از پیامدهای ضعف در بعد پرداختن به مسائل دینی است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولین در این راستا به ویژه در محیط‌های آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها شد و با اشاره به رشد روزافزون آمار تحصیلکردگان در مقاطع عالی، افزود: این در حالی است که این افراد در زمینه کار و اشتغال و مسائل اقتصادی هیچ آموزش و مهارتی فرا نگرفته‌اند.

امام جمعه اهل سنت قروه با انتقاد از روند پشت میزنشین بارآمدن قشر دانشجو، افزود: توجه به زمینه‌های اشتغال و اقتصاد در کنار آموزش‌های نظری باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: کشور ما دارای بهترین ظرفیت‌های و نعمات الهی است.

نوری یکی از این ظرفیت‌ها را گیاهان دارویی اعلام و اظهار داشت: ارزش اقتصادی بالای این گیاهان، از نظر جوانان ما دور و ناشناخته مانده است در حالی که در زمینه مهارت شغلی می‌توان بالاترین و بهترین بهره‌ها را از این بخش برد.

وی فراهم کردن بستر آشنایی جوانان با این ظرفیت را خواستار شد و افزود: در قبال مسوولیتی که برابر جوانان داریم، باید ظرفیت‌های سازنده اشتغال را حمایت و به مرحله عمل برسانیم.

وی کاهش سن اعتیاد را معضلی بزرگ و زنگ هشداری جدی دانست و افزود: حل این مشکل فضای آموزشی فوق‌العاده با کارشناسانی دلسوز و مجرب لازم دارد تا بر آن فائق آییم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: