کد خبر: ۷۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 24 مرداد در تیتر یک به بررسی سخنان محمدرضا عارف و محمدرضا باهنر درباره حصر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ پرداخت.
 روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 24 مرداد در تیتر یک به بررسی سخنان محمدرضا عارف و محمدرضا باهنر درباره حصر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ پرداخت.

این روزنامه با انتخاب عنوان منتقدم ،نه دلواپس، در گفت و گو با فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، می نویسد: من لازم می دانم درباره نوع نگاهم و شیوه انتقادم از عملکرد دولت توضیح بدهم.

 قبل از هر چیز لازم می دانم توضیح دهم انتقاد به دولت از چه مرجعی صورت می گیرد. اتفاقا من نسبت به منتقدان دولت نیز انتقادی جدی دارم و فکر می کنم همین افراد مسوولیتی بسیار مهم در ایجاد وضع موجود را عهده دار هستند. ببینید ما در شرایط کنونی در آستانه یک سیکل سیاسی قرار داریم، مسائل سرنوشت ساز کشور موضوعی برای زد و خوردهای باندی شده است. عده ای از مخالفان سیاسی دولت به گونه ای برخورد می کنند که گویی حاضرند کشور نابود شود تا از این طریق به حیثیت دولت آسیب برسد. در دو سال اخیر موارد بسیاری از این دست برخوردها وجود دارد. هر چند نباید ناگفته گذاشت که در میان مخالفان دولت هم افراد شرافتمند و میهن دوستی وجود دارند که نگرانی ها و دلواپسی هایی را مطرح می کنند که واقعا نگرانی ملی است ولی چون در کادر این زد و خوردهای جناحی مطرح می شود به هیچ وجه اثربخشی ندارد. 

روزنامه اعتماد با درج عنوان آغاز هفته «طلایی» ایران، آورد: بالاخره انتظارات به سر رسید و نخستین مدال که خوش رنگ ترینِ نشان ها هم بود، مقابل نام ایران در جدول رده بندی بازی های المپیک ٢٠١٦ ریو قرار گرفت. کیانوش رستمی در شبی خاطره انگیز کاری کرد کارستان و ضمن شکستن رکورد المپیک مدال نقره المپیک ٢٠١٢ لندن خود را به نشان طلا ارتقا داد و ایران را هم به نخستین مدال در بازی های تابستانی برزیل رساند.

 باری که رستمی از روی دوش کاروان ایران برداشت سنگین تر از وزنه ای بود که بالای سر برد تا رکورد المپیک را به نام خود ثبت کند. استرسی که کیانوش از ورزشکاران کاروان گرفت و آرامشی که به مردم ایران داد ارزش چند مدال زرین المپیک را داشت. او با این موفقیت کمک کرد تا ورزشکاران ایران در ادامه با استرس کمتر و روحیه مناسب تر به میدان بروند و شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند.

این روزنامه با انتشار عنوان بگیر و ببندها، مردم را مایوس می کند، نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه اولین گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور گفت: اگر مبتنی بر فطرت انسان ها حرکت و تلاش کنیم و دل ها را به دست آوریم، همه استقبال خواهند کرد و اسلام با سرعت بیشتری در قلوب انسان ها رشد پیدا می کند. برای انجام این کار لازم است ما مسوولان کار خود را خوب انجام دهیم و انتظار داریم موضوع امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و اداری کشور اجرا شود اما این اتفاق نیفتاده است و نباید به دنبال دلایل آن باشیم. رحمانی فضلی اضافه کرد: استفاده از نیروی انتظامی، باید آخرین خط فعالیت های ما باشد، سال قبل از تعداد زیادی از جوانان تعهد گرفته ایم. وقتی که پرونده ای برای این جوانان تشکیل شود، ممکن است به احساس یاس در میان آنها بینجامد.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان آخرین بازمانده «عصر سرخ»، می نویسد: از ١٣ آگوست ١٩٢٦ تا ١٣ آگوست ٢٠١٦ و البته که یکی از پرحادثه ترین زندگی ها را تجربه کرده است. فیدل کاسترو، بخش اعظمی از این ٩٠ سال را زیر ذره بین جهانیان گذرانده است. نیم قرن چالش پشت سر چالش. سی ان ان در گزارشی از هاوانا ادعا می کند که بر اساس برخی آمار ٦٠٠ بار تلاش برای سوءقصد به فیدل در تاریخ ثبت شده است.فیدل از این منظر رکورددار است و هیچ رهبری در جهان تا این اندازه مورد سوءقصد قرار نگرفته است.

 فیدل کاسترو ٩٠ ساله شد. برادرش می گوید که در روزهای کودکی عاشق اسب سواری بود و خودش می گوید «من از ابتدا آدم سیاسی زاده نشدم اما چیزهایی به ذهنم خطور می کرد که کمک می کرد جهان را بهتر ببینم.» امروز فیدل به یک قرن زندگی نزدیک تر شد و شاید هنوز هم فکر می کند که جهان از لنز او جای بهتری بود اما مرام و مسلکی که جوانان کوبایی برای این روزهای خود می پسندند، گویای روایت دیگری است.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «خطر افتادن از سوی دیگر بام» را به قلم حمیدرضا برادران شرکا رییس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «تقویت «مثلث» اعتدال»، «اوراق درمانی تنها راه بازپرداخت بدهی های دولت»، «400 خانواده شهدای «مدافع حرم» تحت پوشش بنیاد شهید» و «در آغوش آزادی» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: