کد خبر: ۷۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016
بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 95 سازمان سنجش آموزش کشور، رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از سال آینده در دانشگاه ها تدریس می شود.
 روزنامه ایران در شماره یکشنبه 24 مرداد در تشریح تیتر نخست با اشاره به آموزش رشته زبان ترکی آذری در دانشگاه های کشور، نوشت: بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 95 سازمان سنجش آموزش کشور، رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از سال آینده در دانشگاه ها تدریس می شود.

این روزنامه با بررسی عنوان «رستمی» به نام کیانوش، آورد: در هفتمین روز از بازی های المپیک 2016 ریو، از ساعت 2:30 بامداد رقابت های گروه A دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری کیانوش رستمی از ایران به همراه 10 وزنه بردار دیگر روی تخته رفتند که نماینده شایسته کشورمان با مجموع 396 کیلو گرم مدال طلای این وزن را به گردن آوریخت و نخستین مدال ایران را که طلا بود، کسب کرد.

روزنامه ایران با درج عنوان «ناگفته» ناظری ها رکورد زد، نوشت: شبی از شب های مرداد، کمتر از هفت پرده مانده به نمایش شهریور دعوت می شوی به شنیدن ناگفته ها و تماشای کنسرت ناظری ها، لب گشودن از ناگفته ها، صلای ضیافت جان است و تماشای اجرای ناظری ها، سیاحت تمام داشته های فرهنگی ات. 6 شب است که فضای باز برج میلاد قرارگاه روح نوازی ناظری ها شده است و چقدر این ناگفته ها بی سقفی می خواد و نوای شوالیه آواز ایران و حافظ اش چه خوب راه آسمان را بلد است. 

اصلاح طلبان کارنامه روحانی را قابل دفاع می دانند، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: مصطفی معین از چهره های برجسته اصلاح طلب، معتقد است که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد اصلاح طلبان است. این استاد دانشگاه در گفت و گو با «ایران» گفت: مرد را به حق می شناسد نه حق را به مرد. باید ببینید فردی که از او دفاع کرده یا با آن مخالفت می کنید، چقدر از حقانیت برخوردار است. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان حمله گاومیش ها به «زیگورات» سه هزار ساله «چغازنبیل»، آورد: گاومیش ها به معبد 3200 ساله چغازنبیل شوش حمله کردند. جاماندن حجم زیادی از فضولات گاومیش ها و گوسفندان در سایت باستانی این زیگورات منجر به اعتراض عمومی در شبکه های اجتماعی شد. «علیرضا رزاقی» مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل علت حضور گاو میش ها و احشام در این محوطه «عیلامی» را آتش زدن زمین های کشاورزی توسط کشاورزان منطقه می داند و می گویند: «در حال حاضر وضعیت زیگورات پاکسازی شده است.»

«باهنر: میرحسین پیشنهاد «رفع حصر» به شرط فعالیت نکردن را نپذیرفت»، «معاون وزیر نفت: قراردادهای بزرگ نفتی تا پایان امسال امضا می شود» و «گفت و گو با هاشمی، استاندار تهران/آرامش، لازمه خروج از رکود است» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه ایران در ویژه نامه ای به مناسبت خجسته زاد روز ثامن الحجج(ع) عنوان های «تهران، زیر نور ماه هشتم» به قلم احمد مسجد جامعی»، «درخشش اخلاق دینی در سیره رضوی» نوشته جواد محدثی، «گفت و گوی متفاوت با رضا کیانیان در سالروز تولد حضرت امام رضا(ع)» و «ترجمان عاطفه» به قلم اسماعیل علوی را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: