کد خبر: ۷۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11 August 2016
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه بانک‌ها در راستای توسعه به کار گرفته شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه بانک‌ها در راستای توسعه به کار گرفته شود.

‌الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی شهرستان مشکل دارند و با توجه به اینکه لرستان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی است، امیدواریم مشکل سرمایه در گردش این واحدها رفع شود و بانک‌ها همکاری کنند و تسهیلات بدهند.

وی ادامه داد: بانک‌ها الان عمدتاً با توجه به تعریفی که شده، خصوصی هستند و دولت در چند سال گذشته وظایف تکلیفی کمی برای آن‌ها گذاشته است.

وی با بیان این‌که «واحدهای تعطیل باید احیاء شوند» تأکید کرد: بانک‌ها باید در راستای رفع این مشکل ملزم شوند و دولت ورود کند که بانک‌ها سرمایه خود را در راستای توسعه بکار گیرند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس یادآور شد: برخی واحدها تسهیلات گرفته و در غیر صنعت هزینه کرده‌اند که این دور از شأن بوده و به ضرر کشور و مردم است.

وی با بیان این‌که «فعالیت بیشتری در راستای احیاء واحدهای تولیدی لرستان انجام شود» ادامه داد: وضعیت واحدهای تولید مشکل‌دار استان باید بررسی و در راستای رفع مشکل آن‌ها با توجه به بیکاری استان همت شود. متأسفانه منابع و مصارف بانک‌های استان همخوانی ندارد و بانک‌ها می‌توانند بیشتر از منابع خود، مصرف داشته باشند.

وی پیشنهاد داد: بانک‌هایی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل لرستان معین شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: