کد خبر: ۷۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 10 August 2016
بانكداري ايراني - رشد پست بانک در سود آوری ، به دلیل عملکرد مناسب بانک در حوزه های چون درآمد مشاع و غیر مشاع و کاهش هزینه هاست که هرکدام با رشدی 15 و 7درصدی در سال 95 روبروشدند که این رشد منجر به افزایش چشمگیر سود خالص پست بانک در سال 95 خواهد شد.
 بانكداري ايراني  پست بانک ایران  در سال 95 رشد قابل توجهی را نسبت به دیگر بانکها در حوزه  سود عملیاتی تجربه کرده  و بر این اساس  در سه سال گذشته این بانک تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است ، زیرا  پست بانک از زیان 400 ریالی در سال 93 به زیان 95 ریالی در نیمه دوم سال 94 و نهایتا به سود 3 ریال در پایان سال 94 رسید. سیر این مسیر از زیان 400 ریالی به سود 3 ریالی براساس عملکرد مثبت  محقق شده که توانسته پست بانک را به سود 25 ریال در سال 95 برساند و در بین دیگر بانکها رشد قابل توجهی را به ثبت برساند. 

به گزارش بانكداري ايراني  ، این رشد پست بانک در سود آوری ، به دلیل عملکرد مناسب بانک در حوزه های چون  درآمد مشاع و غیر مشاع و کاهش هزینه هاست  که هرکدام با رشدی 15 و 7درصدی در سال 95 روبروشدند که این رشد منجر به افزایش چشمگیر سود خالص پست بانک در سال  95 خواهد شد که رشدی 739درصدی را تجربه  خواهد کرد و از رقم 9.815 میلیون ریالی به رقم 82.208 میلیون ریال خواهد رسید. 

یکی از توفیقات پست بانک  در سال 95 در حوزه حق‌الوکاله است . حق الوکاله بانکها از شهریور ماه سال 94 از 2.5 درصد به 3درصد ارتقا یافته و بانکها می توانند از محل سپرده های سرمایه گذاری به عنوان هزینه کارکرد خود ابتیاع کرده  و با آن فعالیت کنند و هرچه قدر این رقم بزرگتر باشد نشان از توفیق بانک در کسب سپرده گذاری و متقابلا فعالیت مفید بانک در سرمایه گذاری بانکی است. 

همچنین پست بانک توانست در سال 95 به گونه ای برنامه ریزی کند تا  هزینه مشکوک الوصول که در صورت عدم وصول به معوقات بانکی تبدیل شده و تصویر و جلوه  عمومی بانک را خدشه دار می کند  را تا 63 درصد کاهش دهد و از قم  565.607 میلیون ریال به رقم 207.000 میلیون ریال برساند. 
به گزارش بانکداری ایرانی ، کارشناسان بانکی معتقدند که وضعیت پست بانک در پایان سال 95 به مراتب بهتر از سال 94 خواهد بود زیرا پست بانک اقداماتی انجام داده  که  شرایط بهتری را برایش رقم خواهد زد. 

یکی از این اقدامات قرداد با مخابرات ایرانی است . پست بانک و شرکت مخابرات ایران در راستای ارائه خدمات متنوع بانکی در مراکز مخابرات روستائی و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه به‌منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر ازطریق ارائه خدمات بانکی ارزی – ریالی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. ارائه خدمات متنوع بانکی در مراکز مخابرات روستائی، گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های بانکی از قبیل؛ افتتاح انواع حساب‌های ارزی و ریالی برای شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های تابعه و پیمانکاران آن، گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانت‌نامه‌ها، اعطای تسهیلات ریالی و ارزی و یا فاینانس به‌منظور اجرای پروژه‌های این شرکت و شرکت‌های تابعه و معرفی درگاه‌های مناسب توسط شرکت مخابرات جهت راه‌اندازی درگاه IPG، نصب دستگاه‌های‌خودپرداز(ATM) و پایانه‌های فروش(POS) به این بانک از مفاد اصلی تفاهم‌نامه مذکور می‌باشد. 

اما در کنار این سود آوری  ، خدمات پست بانک به منظور ارتقا سطح کیفی زندگی روستاییان ستودنی است تا جایی که به گفته معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری،  پست‌‌بانک‌ایران ظرفیت‌ها و بسترهای لازم را برای کمک به اشتغال‌زائی و رونق اقتصادی مناطق روستائی دراختیار دارد. در این زمینه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز معتقد است که  با توجه به نیاز به توسعه کسب و کار در کشور، پست بانک تنها بانکی است که می تواند در اشتغال و ایجاد کسب و کار تأثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین پست‌بانک‌ایران در راستای کمک به ازدواج جوانان، اشتغال‌زائی، کمک هزینه خرید‌جهیزیه، کمک هزینه درمان و تحصیل و رفع احتیاجات ضروری هموطنان طی شش‌ماهه گذشته بیش از 28 هزار فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت نموده است. اعطای وام به ایجاد طرح‌های اشتغال‌زائی، توسعه کسب‌وکارهای خرد و متوسط(SMEs) بخش‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی درحوزه‌های روستائی و ICTاز الویت‌های این بانک در راستای حمایت از جوانان قرار گرفته است  می‌باشد.
گفتنی است: این بانک طی سال 94 در جهت حمایت از ازدواج آسان جوانان از محل منابع داخلی خود بیش از 5 هزار وام ازدواج پرداخت نموده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: