کد خبر: ۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 08 August 2016
وزیر کار با تاکید بر اینکه یکی از دلایل بالا بودن بیکاری بی‌میلی جویندگان کار به مشاغل معمولی است گفت: تنها ۲۰ درصد از ۴ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشته‌های خود وارد کار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با اعلام مهارت آموزی سه میلیون نفر تا پایان سال گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره مهارت آموزی دیده اند و این تعداد تا پایان سال به ۳ میلیون نفر خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ارتباط مهارت با ایجاد اشتغال امروز بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده و بسیاری از کشورها برای رشد اشتغال خود روی مهارت آموزی سرمایه گذاری کرده اند.

وی با تاکید بر حمایت این وزارتخانه از دوره های آموزشی و مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: اگر مهارت آموزی به معنای واقعی کلمه عملی شود و گسترش پیدا کند بخش قابل توجهی از بیکاری مرتفع خواهد شد و این مهم در چند سال اخیر با افزایش کیفی و کمی مهارت افراد جویای کار ثابت شده است.

وزیر تعاون با ابراز تاسف از اینکه عمدتا فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌ مورد نظر خود مشغول به کار نمی شوند، گفت: از بیش از ۴ میلیون نفر از فارغ التحصیلان فعلی در کشور تنها ۲۰ درصد در رشته تحصیلی خود وارد بازار کار می شوند که این مسئله باید در فرآیندی به ویژه از طریق مهارت آموزی و ارتباط مستقیم با بخش های مختلف اقتصادی مرتفع شود.

ربیعی همچنین بی رغبتی بخشی از افراد جویای کار به مشاغل معمولی را یکی دیگر از مشکلات فعلی دانست و افزود: متاسفانه فرهنگ کار در کشور تغییر کرده و افراد تمایلی به برخی شغل ها ندارند حتی در برخی استان هایی مثل یزد یا مرکزی در بعضی مشاغل افراد جذب نمی شوند و دست اندرکاران آن بخش مجبور به به کارگیری از نیروهای خارجی می شوند.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا بیشتر جوامع توسعه یافته برای توسعه کشورشان ارتباط مستقیمی با مهارت آموزی برقرار کرده اند گفت: در دوره کنونی نمی توان از اهمیت مهارت آموزی چشم پوشی کرد؛ بنابراین بیش از گذشته نیازمند مهارتی شدن انسان ها در رشته های مختلف هستیم.

وزیر کار افزود: البته مهارت آموزی باید متناسب با تغییرات محیطی باشد و اگر متناسب با این مهم شرایط خود را تغییر ندهیم عقب می مانیم و به ایجاد اشتغال و همچنین توسعه متوازن که همراه با عدالت و برابری و رفاه روزافزون مردم باشد دست پیدا نمی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: