کد خبر: ۷۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 07 August 2016
دولتها ،بدور از چشم مراجع نظارتی، معمولا در واپسین سال های عمر خود،تعهداتی به کشورهای خارجی و یا سازمان های بین المللی می دهند که تا سالیان طولانی، دامن ملت را می گیرد و خلاصی از آن یا ممکن نیست و یا بسیار خسارت بار است.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 17 مرداد در تیتر یک به بررسی قرارداد فروش گاز به یک شرکت اماراتی در اواخر دولت اصلاحات و مقایسه آن با قراردادهای دولت یازدهم پرداخت و نوشت: دولتها ،بدور از چشم مراجع نظارتی، معمولا در واپسین سال های عمر خود،تعهداتی به کشورهای خارجی و یا سازمان های بین المللی می دهند که تا سالیان طولانی، دامن ملت را می گیرد و خلاصی از آن یا ممکن نیست و یا بسیار خسارت بار است.

این روزنامه با اشاره به عنوان 60 ثانیه سکوت برای قتل عام 140 هزار نفر!، آورد: هفتاد و یکمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و قتل عام 140 هزار زن و کودک و پیر و جوان با 60 ثانیه سکوت در این شهر گرامی داشته شد. مراسم دیروز با حضور 50 هزار نفر از بازماندگان و خویشاوندان قربانیان و همچنین جمع کثیری از فعالان صلح، مقام های رسمی ژاپن، مسئولان و دیپلمات های 91 کشور جهان تنها با یک دقیقه سکوت برگزار شد و شرکت کنندگان کبوترهای زیادی را به نشانه آزادی رها کرده و به قرائت بیانیه صلح پرداختند. «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز در این مراسم طی سخنانی بدون متهم کردن آمریکا تنها با عباراتی چون «صلح جهانی» و «خلع سلاح اتمی» از همه کشورهای دنیا خواست عزم خود را برای تحقق این اهداف جزم کنند.

بانک های خارجی برای واردات سویا هم با ایران همکاری نمی کنند!، از دیگر عنوان های روزنامه کیهان است، در تشریح این خبر می خوانیم: یک مقام ارشد دولتی گفت: بانک های خارجی برای واردات سویا هم با ایران همکاری نمی کنند!حسین موسویان در مقاله ای در المانیتور نوشت: یکی از مقام های ارشد ایرانی اخیرا به من گفت که دفتر کنترل سرمایه های خارجی (اوفک)، مسئول اجرای رژیم تحریم ها، «حتی با جدیت بیش تری به روش خود ادامه می دهد و گاه هشدارهای ناخوانده ای به شرکای تجاری می فرستد». او به یک مثال درباره درخواست ایران از یک بانک آمریکای لاتین برای انتقال 25 میلیون دلار جهت خرید دانه سویا اشاره کرد. بانک پاسخ داده است: «باید به اطلاع شما برسانیم که بانک ما در هیچ معامله ای که شامل ایران باشد وارد نمی شود زیرا این کشور در فهرست های اوفک قرار دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان بانک مسکن: 400 هزار مسکن مهر رها شده و بلاتکلیف مانده است، به نقل از نادر قاسمی می نویسد: از تعداد 731 هزار واحد از پروژه های باقیمانده مسکن مهر، بالغ بر 400 هزار واحد از پروژه های احداثی به دلایلی منجمله نبود امکانات زیربنایی و روبنایی، عدم وجود متقاضی، پروژه های رها شده و تعطیلی کارگاه و... بلاتکلیف مانده است.قاسمی با اشاره به این مطلب که تعداد 81.000 واحد ازپروژه های مسکن مهر تکمیل شده و آماده واگذاری به متقاضیان می باشد ولی به علت نداشتن تأسیسات زیربنایی و روبنایی (فاقد انشعابات آب و برق و گاز و...) بلاتکلیف مانده و فروش اقساطی نشده اند؛ افزود: در کل حدودا 230 هزار واحد مسکونی فاقد انشعابات می باشند که در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

روزنامه کیهان با درج عنوان پلیس هند نمازگزاران کشمیری را به خاک و خون کشید، نوشت: صدها نفر از مردم کشمیر بعد از نماز جمعه و در اعتراض به ادامه محدودیت های منع رفت و آمد و خشونت نیروهای امنیتی با حضور در خیابان های «سرینگر» مرکز ایالت «جامو» و «کشمیر» با پلیس هند درگیر شدند. این درگیری ها که جرقه آن با کشته شدن «برهان مظفر وانی» رئیس حزب المجاهدین زده شده و از چهار هفته پیش آغاز گردیده، همچنان ادامه دارد. به گفته مقامات امنیتی هند، درگیری ها بین پلیس و مسلمانان کشمیری بعد از برگزاری نماز جمعه آغاز شد که در نهایت سه نفر شهید و بیش از 200 نفر هم مجروح شدند. دست کم 20 نفر از مجروحان جزو نیروهای امنیتی هستند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «داعش محصول آمریکاست نه دعوای شیعه و سنی» و «آهسته چون نسیم گذشت از کنار ما» پرداخت.
روزنامه کیهان در ستون یادداشت میهمان عنوان «علی(ع) و برخورد با غارتگران بیت المال» را به قلم محمدحسین محترم به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: