کد خبر: ۷۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
بازار فرابورس در شانزدهمین روز مردادماه شاهد داد و ستد بیش از 270 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 25 میلیارد و 174 میلیون ریال بود.
در نخستین روز هفته، ارزش داد و ستدها در فرابورس ایران افزون بر یک هزار و 25 میلیارد ریال بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس در شانزدهمین روز مردادماه شاهد داد و ستد بیش از 270 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 25 میلیارد و 174 میلیون ریال بود.

آیفکس هم با رشد 1.69 واحدی نسبت به روز معاملاتی پیشین نمایشگر عدد 815.09 بود و نماد پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر را در این وضعیت داشت.

طی روز شنبه اوراق تسهیلات مسکن نیز در تمامی نمادها با کاهش قیمت مواجه شد و هر ورقه از این اوراق در بازه 973 تا 993 هزار ریال دست به دست شد.

طبق این گزارش، بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در نخستین روز هفته متعلق به ذوب آهن اصفهان با معامله 45 میلیون سهم به ارزش 118 میلیارد ریال بود. در عین حال سهام آتیه داده پرداز به همراه البرز بالک و تابان هور بیشترین افزایش قیمت و صنایع فولاد آلیاژی یزد، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، بیمه سامان و روان فن آور بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 161 میلیارد و 540 میلیون ریال رسید. 
همچنین، بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 270 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎ 
این گزارش می‌افزاید، نمادهاي معاملاتي بانک سرمايه و شرکت اعتباري كوثر مركزي پس از به حد نصاب نرسيدن مجامع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام و نمادهاي معاملاتي اوراق مشاركت شركت هلدينگ توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (ومدكو11) و اوراق گواهي سپرده عام بانک گردشگري  پس از پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه اوراق بازگشایی شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: