کد خبر: ۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
حقوق مردادماه بازنشستگان طبق روال از بیستم این ماه به حساب آنان واریز می شود اما مابه التفاوت افزایش مستمری دو ماه ابتدای سال (فروردین و اردیبهشت) بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت جداگانه روز 27 مردادماه به حساب آنان در سراسر کشور واریز می شود.
 روزنامه ایران در شماره شنبه 16 مرداد در تشریح تیتر یک با اشاره به سخنان محمدحسن زدا معاون سازمان تامین اجتماعی مبنی برنحوه پرداخت معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران، نوشت: حقوق مردادماه بازنشستگان طبق روال از بیستم این ماه به حساب آنان واریز می شود اما مابه التفاوت افزایش مستمری دو ماه ابتدای سال (فروردین و اردیبهشت) بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت جداگانه روز 27 مردادماه به حساب آنان در سراسر کشور واریز می شود.

این روزنامه با بررسی عنوان روایت شبکه های اجتماعی و فیلترینگ، آورد: سخنان رئیس جمهوری درباره شبکه های اجتماعی که در گفت وگوی تلویزیونی اخیر با مردم بیان شد، واکنش هایی را برانگیخت. حجت الاسلام حسن روحانی از کسانی سخن گفت که از روز نخست فعالیت دولت یازدهم، به مبارزه با شبکه های اجتماعی، بستن و فیلتر کردن آنها معتقد بودند، اما دولت این دیدگاه ها را نپذیرفته بود. ماجرای شبکه های اجتماعی برای نخستین بار به طور جدی از آذرماه 1392 جدی شد، زمانی که «وی چت» به عنوان نخستین شبکه اجتماعی موبایلی که با استقبال گسترده کاربران ایرانی مواجه شده بود، فیلتر شد. دستور فیلترکردن این شبکه، از سوی «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای» صادر و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد دولتی موظف به اجرای حکم شد.

روزنامه ایران با انتشار عنوان اعمال «رتبه بندی» در حقوق بازنشستگی معلمان، نوشت: مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از احتساب افزایش حقوق ناشی از اجرای رتبه بندی معلمان در حقوق بازنشستگی و وظیفه خبر داد. به گزارش ایسنا، سید حسن حسینی با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان از ابتدای مهرماه 1394 به اجرا در آمد اما صندوق بازنشستگی کشوری آن را اعمال نمی کرد، بیان کرد: پس از پیگیری انجام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش احتساب این افزایش از سوی صندوق بازنشستگی کشوری پذیرفته و به ادارات تابعه بخشنامه شد. حسینی گفت: میزان افزایش حقوق دوران بازنشستگی بستگی به رتبه افراد و مدت برخورداری آنها از این رتبه دارد.

رشد 3369 واحدی «شاخص» بورس در 36 ساعت، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: درحالی که تغییرات شاخص های بورس درماه های اخیر رضایت سهامداران و فعالان بازار سرمایه را جلب نکرده بود، اما بررسی روند حرکتی بازار از تیرماه تاکنون نشان از آن دارد که سرعت رشد شاخص و ارزش معاملات افزایش قابل توجهی یافته است.

 براین اساس درحالی که شاخص کل بورس درنخستین روز تیرماه سال جاری برروی عدد 72 هزار و 799 واحد ایستاده بود، در انتهای این ماه (30 تیر 95) شاخص با افزایش 1715 واحدی به 74 هزار و 514 واحد رسید. اما در مرداد ماه جاری سرعت رشد شاخص قابل مقایسه با ماه پیش از آن نیست، چراکه تنها در دو هفته نخستی که از این ماه می گذرد، شاخص کل بورس نزدیک به دو برابر کل تیر ماه رشد داشته است. براین اساس مجموع رشد شاخص کل بورس در دو هفته اول و دوم مرداد ماه به 3 هزار و 369 واحد می رسد.

روزنامه ایران با درج عنوان حل مسأله هسته ای در کشور آرامش ایجاد کرد، آورد: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط آشفته منطقه از لحاظ سیاسی و امنیتی گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه ای بسیار سنجیده و عاقلانه است. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه درسالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) و درآستانه فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار درجمع مدیران رسانه های استان قم اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسائل منطقه ای نسبت به برخی کشورهای دیگر که نگاهی توطئه آمیز به این مسائل دارند، بسیار شرافتمندانه است. وی همچنین با اشاره به مسائل مختلف کشور درحوزه های بین المللی و داخلی اظهارداشت: در حوزه بین المللی، چالش مهم کشور در موضوع مسأله هسته ای بود که این مسأله تمام شده نیست اما روی روال افتاده و در این مسأله رو به جلو حرکت می کنیم. وی، حل مسأله هسته ای را باعث به وجود آمدن آرامشی درکشور برای حرکت کردن در کارهای دیگر دانست. 

«سید حسن خمینی: خطر تحریف در کمین تاریخ نگاری انقلاب»، «معلم نان داد»، «نوبخت: خرید تضمینی گندم به 10میلیون تُن رسید»، ««دیوار مهربانی» تنها مانده است / مهربانی کی سرآمد، مهربانان را چه شد؟»، «یادداشتی از داریوش ارجمند / با شما هستم اهالی «یالثارات»» و «گفت و گو با قایقران المپیکی کشورمان / جاور: امکانات «ریو» در حد المپیک نیست» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: