کد خبر: ۷۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 06 August 2016
در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد با محوریت قلعه فلک‌الافلاک اخیراً سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به میدان آمده است، چراکه وقت زیادی برای آن نداریم.

معاون میراث فرهنگی لرستان گفت: امسال ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک به پایان می‌رسد.

 مهندس اسدی در گفت‌وگو با ایسنا ‌گفت: در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد با محوریت قلعه فلک‌الافلاک اخیراً سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به میدان آمده است، چراکه وقت زیادی برای آن نداریم.

وی اضافه کرد: برای همین چند نفر مستندساز از طرف سازمان به استان آمده‌اند تا از دره و قلعه عکسبرداری کنند. خوشبختانه با آرشیوی که از قبل داشتیم بالای 60 درصد اطلاعات پرونده‌ای مورد نیاز تهیه شده و قرار است با توجه به بررسی‌هایی که انجام می‌شود، در آینده‌ای نزدیک در صورت تأمین اعتبار، سایر مدارک ناقص تکمیل شوند.

اسدی ادامه داد: برای ساماندهی قلعه مقدمات فراهم شده و 40 میلیارد تومان نیز مصوب شده است. استاندار نیز تأکید زیادی روی این موضوع دارد و پیگیر آن هست. مصوبه اعتبار آمده و اولویت با سپاه است که اول از همه تملک می‌شود.

معاون میراث فرهنگی لرستان تصریح کرد: امسال این کار انجام می‌شود و جهت ثبت جهانی دره خرم‌آباد هیأت شورای ثبت جهانی ایران اگر نیاز به مدارک بیشتری باشد، به ما اعلام می‌کنند که آنها را تکمیل کنیم.

وی اظهار کرد: این مدارک ممکن است شامل اسکن لیزر و مستندسازی باشد که در صورت تامین اعتبار حدود 6 ماه زمان نیاز دارند. امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم این کار را انجام دهیم.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: