کد خبر: ۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 05 August 2016
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت روحیه جهادی در حوزه رشد علمی انتظار کشور از جهاددانشگاهی است.


محمدابراهیم رضایی در آستانه فرا رسیدن 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در سه دهه‌ای که از شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد اثربخشی فعالیت‌ها و عملکرد جهاددانشگاهی در کشور بوده‌ایم .

وی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات این مجموعه در حوزه‌های علمی، فناوری و پژوهشی که در ابتدای شکل‌گیری این نهاد پایه‌گذاری شده بود، پس از سال‌ها به ثمر نشست و هم‌اکنون کشور از دستاوردهای ارزشمند و اثربخش این مجموعه به خوبی بهره‌برداری کرده و زمینه اقتدار علمی نظام فراهم شده است.

وی رشد و توسعه علمی را بزرگترین امتیاز برای کشور دانست و تصریح کرد: این مجموعه با استفاده از منابع عظیم داخل کشور و تکیه بر توان داخلی و دانشمندان به دنبال تقویت نقاط قوت علمی نظام اسلامی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تقویت رشد علمی را نکته‌ای بسیار کلیدی و ارزشمند برای کشور دانست و تاکید کرد: رشد علمی بزرگترین امتیاز برای کشور است و هر تشکلی که بتواند در راستای تقویت این نقطه قوت تلاش کند در واقع در جهت تقویت نظام حرکت کرده که بسیار مفید و موثر است.

نماینده مردم خمین  از جهاد دانشگاهی به عنوان تشکلی کارآمد در راستای تقویت بنیه علمی کشور یاد کرد و افزود: حضور مجموعه‌هایی از نخبگان و فعالان علمی در این تشکل مردمی توانسته است جهاددانشگاهی را به یک قطب علمی و پژوهشی مبدل سازد.

وی خواستار بهره‌برداری از استعدادهای جدید با توانمندی‌های متفاوت در این نهاد علمی و پژوهشی کشور شد و افزود: امروز این نهاد علمی کشور با برخورداری از پتانسیل بالای تحقیقاتی و پژوهشی و فعالیت در عرصه‌های گوناگونی نظیر پژوهشکده رویان و مرکز ناباروری به یک مجموعه اقتصادی سودآور مبدل شده است.

وی از جهاددانشگاهی به عنوان حلقه اتصال بین صنعت و دانشگاه نیز یاد کرد و افزود: بسیاری از پژوهش‌ها و تحقیقات جهاددانشگاهی به صورت کاربردی در حوزه صنعت بهره‌برداری می‌شود و بخشی از موانع توسعه‌ای صنعت و مشکلات پیش روی صاحبان صنایع به صورت علمی با ارائه تحقیقات این مجموعه برطرف می‌شود.

رضایی تصریح کرد: فعالیت جهاددانشگاهی از آن جهت برای کشور حائز اهمیت است که هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور ارتباط تنگاتنگ دارد و هم با روحیه جهادی در صدد بر طرف کردن مطالبات علمی کشور است که همانا این مهم رمز ماندگاری جهاددانشگاهی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: