کد خبر: ۷۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 05 August 2016
آینده نگری، نگاهی توام با منطق و به کارگیری تجربه های گذشته همواره درسرنوشت نهایی جریان ها و احزاب نقش موثر و مفیدی درانتقال قدرت به وسیله آرای عمومی دارد.
 یک فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با اشاره به عملکرد جریان اصولگرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری آورده است : آینده نگری، نگاهی توام با منطق و به کارگیری تجربه های گذشته همواره درسرنوشت نهایی جریان ها و احزاب نقش موثر و مفیدی درانتقال قدرت به وسیله آرای عمومی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 با انتشار این مطلب به قلم غلامرضا ظریفیان می افزاید :آینده نگری، نگاهی توام با منطق و به کارگیری تجربه های گذشته همواره درسرنوشت نهایی جریان ها و احزاب نقش موثر و مفیدی درانتقال قدرت به وسیله آرای عمومی دارد. 

بنابراین فضای سیاسی دردوره های مختلف همواره نشان داده پیوسته به نفع یک جریان رقم نخواهد خورد و مردم درپای صندوق ها با آرای نهایی خود نسبت به عملکرد دولت واحزاب حاکم واکنش نشان خواهند داد.براین اساس اصولگراها با نگاهی به گذشته و وضعیت کنونی خود درحقیقت بنا را برآن گذاشتند که هدف اصلی شان را برتمرکز و سرمایه گذاری بر روی انتخابات شورای شهر قرار دهند.
به همین علت برخی از چهره های شاخص این جریان اعلام کرده اند که بهتر است«همه تخم مرغ های مان را درسبد شورای شهر قرار دهیم. » این جریان با توجه به اینکه گزینه معقولی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد و همچنین معرفی مجدد گزینه های اصولگرایی درانتخابات سال 92 در این دوره و عدم قدرت رای کاندیدای مطرح شانس آنها را محدود وفضا را به سمت و سوی جریان مقابل سوق می دهد. 

بنابراین بدیهی است که درانتخابات ریاست جمهوری سال 96 برنامه ای نداشته باشند وتنها ممکن است به یک فراخوان چند نفره اکتفا کنند؛ سعی وتلاش هایی هم در این انتخابات به عمل آورند تا حداقل روحانی آرای بیشتری از 92 به دست نیاورد. اما درنهایت بخشی از جریان اصولگراهای معتدل از روحانی حمایت خواهند کرد.

به هر روی بهترین فرصتی که در حقیقت برای اصولگراها درتهران وجود دارد با توجه به تجارب گذشته، انتخابات شورای شهر است. انتخابات شورای شهر به این دلیل که یک زمینه گسترده دارد و می تواند نقش و اهمیت موثری در اقشارمختلف داشته باشد درنهایت نه تنها برای اصولگراها بلکه حتی برای اصلاح طلبان نیز انتخابات مهمی است. 

مساله شهرداری ها دردنیای مدرن مساله مهمی است. شورای شهر نقطه عزیمتی برای انتخابات سیاسی متعدد درکشور است. بدیهی است اصولگراها نیزبا توجه به تجاربی که در دوره احمدی نژاد داشتند می دانند دولت های نهم و دهم زمینه را برای ریزش آرای آنها به ویژه درانتخابات ریاست جمهوری آینده پدید آورده است. شوراها در لایه های مختلف اجتماعی می توانند تاثیرگذار باشند به همین علت اصولگراها اگر می خواهند حضورموثری درعرصه سیاسی داشته باشند و به عنوان یک جریان سیاسی زنده بمانند باید نقش موثری در شوراها داشته باشند.

درانتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشاهده شد که آنها تلاش های بسیار گسترده و فراگیری برای ورود حداکثری به مجلس دهم انجام دادند اما برخلاف انتظار شرایط به نفع اصلاحات و اعتدالیون پیش رفت. بنابراین گمان می رود دراین دوره که اصولگرایان امید روشنی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارند به طور قطع بهترین گزینه برای حضور سیاسی و اجتماعی آنها همان شورای شهر است.

از این رو تصور نمی رود آنها ریسک کرده و انرژی و وقت خود را صرف انتخابات ریاست جمهوری کنند. موفقیت درشورا ها می تواند سکوی پرتاب اصولگراها درچهارسال آینده و انتخابات ریاست جمهوری باشد
منبع : پایگاه خبری تحلیلی تدبیر 24 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: