کد خبر: ۷۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
به مناسبت هفته حمایت از تغذیه با شیر مادر نوشت: برخی مادران ترجیح می دهند فرزندشان شیرخشک بخورد. این رفتار مادران زمینه را برای کارخانه های شیرخشک سازی فراهم می کند تا آخرین حلقه وصل کودک با شیر مادر یعنی پزشکان را هم از مدار خارج کنند و به سود مافیایی خود برسند.

 روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 14 مرداد در تشریح تیتر یک، به مناسبت هفته حمایت از تغذیه با شیر مادر نوشت: برخی مادران ترجیح می دهند فرزندشان شیرخشک بخورد. این رفتار مادران زمینه را برای کارخانه های شیرخشک سازی فراهم می کند تا آخرین حلقه وصل کودک با شیر مادر یعنی پزشکان را هم از مدار خارج کنند و به سود مافیایی خود برسند.

این روزنامه با اشاره به عنوان جایزه حقوق بشر اسلامی برای «شیخ عیسی قاسم» و «آرزو مرالی»، آورد: امروز(چهارشنبه)، 13 مردادماه 1395، مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی با سخنرانی رئیس قوه قضاییه و با حضور مقامات لشگری و کشوری و سفرای مقیم در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد که در این مراسم، سومین جایزه حقوق بشر اسلامی به برندگانی از خارج از کشور، با توجه به نقش آنان در «دفاع از حقوق مسلمانان» و «مبارزه با اسلام هراسی» و «تبیین اصول حقوق بشر اسلامی» اعطاء شد. 

در این مراسم کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در سال 95 با بررسی 15 کاندیدا از کشورهای مختلف با اجماع تصمیم گرفت سومین جایزه حقوق بشری را به صورت مشترک به آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رئیس مجلس علمای شیعی بحرین به دلیل «نقش موثر در دفاع مسالمت آمیز از حقوق مسلمانان» و تلاش برای «پیشبرد اصول مردم سالاری دینی» و سرکار خانم «آرزو مرالی» دبیرکل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن به دلیل «نقش موثر در دفاع از حقوق مسلمانان» و «مبارزه با اسلام هراسی» اعطا کند.

استقبال از سخنان روحانی درباره بدعهدی امریکا، از دیگر عنوان های روزنامه جوان است، در تشریح این خبر می خوانیم: گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم که در آن برای نخستین بار به تصریح و تلویح زبان به بدعهدی امریکایی ها در اجرای تعهدات برجامی گشود، گرچه به مذاق شیفتگان وطنی امریکا خوش نیامده و آنها در رسانه ای پر تعداد خود با انتخاب تیترهای مبهم، کلی و حتی انتقادی از مواضع روحانی استقبال نکردند، اما منتقدان، واقع گرایی رئیس جمهور را ستودند. سید عزت الله ضرغامی، رئیس سابق رسانه ملی در همین زمینه به فارس گفت: تازمانی که دولت یازدهم از کمک امریکایی ها و مائده خیالی برجام دل نبریده است، نمی تواند کنشگر خوب و موفقی در مدیریت «داشته ها» و استفاده بهینه از توانمندی های بی انتهای داخلی باشد. فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل نیز با بیان اینکه قرار بود پس از برجام تحریم ها دست کم در حوزه هسته ای لغو شود، گفت: ما در صحبت های آقای روحانی نیز شاهد بودیم که ایشان دیگر وعده های قبلی خود را مبنی بر لغو تحریم ها مطرح نکرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان تجدیدنظرطلبان تقابل با روحانی را آشکار کردند، می نویسد: در طول هفته های اخیر بارها از احتمال جدایی تجدیدنظرطلبان از روحانی در انتخابات اردیبهشت سال 96 مطالبی به چاپ رسیده است؛ موضوعی که با اظهارات روز گذشته رسول منتجب نیا قائم مقام حزب کروبی وارد فاز جدیدی شده است؛ فاز «شرط گذاری صریح». رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در یادداشتی در روزنامه اعتماد، سهم خواهی اصلاح طلبان در انتخابات آتی از روحانی را رسمی کرد و با انتقاد از اینکه در جریان انتخابات 92 به سهم ویژه اصلاح طلبان در تشکیل کابینه توجهی نشد، نوشت: «در آن زمان به خاطر لزوم ارائه یک کاندیدا و سخت بودن راضی کردن آقای روحانی از انصراف تصمیم گرفته شد تا آقای عارف انصراف دهد، بنابراین یک جانبه از آقای روحانی حمایت کردیم.» منتجب نیا در ادامه حمایت اصلاح طلبان از روحانی را مشروط به تعیین سهم برای آنان دانست و نوشت: «کسانی که عامل پیروزی یک فرد هستند، باید سهمی در اداره امور داشته باشند... این درست نیست که از شخصیتی حمایت شود اما او به هیچ وجه خود را وامدار نداند، از این رو قبل از آنکه اصلاح طلبان به تصمیم برسند آقای روحانی باید جلساتی را با شخصیت های بزرگ اصلاح طلب برگزار کند و حلقه افراد نزدیک به او با اصلاح طلبان جلساتی داشته باشند تا به یک توافق و تعامل مشخص و مکتوب برسند.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جزئیات جنایات گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد»، «پشیمانی 90 درصدی زنان پس از طلاق توافقی» و «ضیاء الدین دری: سینمای ایران درباره زن مسلمان مسئولانه عمل نکرده است» پرداخت.

روزنامه جوان در ستون یادداشت عنوان های «سبقت در ولنگاری فرهنگی و رسالت نیروهای انقلاب»با قلم عباس حاجی نجاری، «سیاست امریکایی مهار دوجانبه در افغانستان» نوشته اسماعیل باقری، «انتشار یا عدم انتشار آمار طلاق؟ مسئله این نیست!» به قلم زهرا چیذری و «مهره سوزی مدیریتی در ورزش» نوشته دنیا حیدری را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: