کد خبر: ۷۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
بانكداري ايراني - طی هفته جاری شاخص کل بورس رشد خوبی کرده و به مرز 78 هزار واحدی رسید این رشد شاخص ، نشان از بهبود نسبی اوضاع دارد، اما نمادهای بانکی از این رشد جا مانده و به دلیل بسته بودن بیشتر نمادهای این صنعت سهامداران آن نتوانستند از این رشد شاخص و بهبود فضای بازار، بهره چندانی ببرند .
 بانكداري ايراني طی هفته جاری شاخص کل بورس رشد خوبی کرده و به مرز  78 هزار واحدی رسید این رشد شاخص ،  نشان از  بهبود نسبی اوضاع دارد،  اما نمادهای بانکی از این رشد جا مانده و به دلیل بسته بودن بیشتر نمادهای این صنعت سهامداران آن نتوانستند از این رشد شاخص و بهبود فضای بازار،  بهره چندانی ببرند . 

به گزارش بانکداری ایرانی نمادهای بیمه اما شرایط بهتری نسبت به بانکها داشتند  شاخص بیمه در هفته منتهی به 15 مرداد توانست   بازدهی 2.36درصدی را نصیب سهامداران خود کند .  

بیمه دانا در پایان هفته مورد توجه سهامداران قرار گرفت .  بعد از آن بیمه دی قرارداشت. بیمه میهن نیز که بعد از مجمع عمومی برای تصویب صورتهای مالی بازگشایی شد در روز چهارشنبه مورد توجه سهامداران قرار گرفت. صنعت بیمه در این هفته  شاهد نخستین  نشست رسانه‌ای رییس جدید بیمه مرکزی بود که در آن از رقابت ناسالم برخی بیمه گرها شکایت شده بود .

به گزارش بانکداری ایرانی ، شاخص بانک در هفته جاری حدود 1.32 درصد بازدهی داشت .نمادهای بانک ملت ، صادرات ، دی ، تجارت ، سینا ، موسسه کوثر، بانک سرمایه ، اقتصاد نوین ، ایران زمین در حال حاضر  به دلیل عدم برگزاری  و تنفس مجامع متوقف می‌باشند و در بین نمادهای بازگشایی شده نماد بانک انصار دارای شرایط مناسبی بود زیرا در تمام طول هفته  در دامنه مثبت دادوستد شد و حدود 13 درصد در طول هفته رشد قیمتی داشت و از قیمت 2154 ریال به 2260 ریال در آخر هفته رسید. بعد از آن  پست بانک دارای شرایط مناسبی بوده و حدود 10درصد بازدهی در طول هفته  ساخته بود 

در هفته جاری ،  براساس متن توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، بانک‌ها موظف به ارائه صورت‌های مالی تا ۳۰ مرداد ماه براساس استاندارهای سازمان حسابرسی و فرمت ابلاغی بانک مرکزی شدند. بدین ترتیب بانک‌ها و موسسات اعتباری امسال موظف به ارائه صورت‌های مالی در دو قالب استاندارهای سازمان حسابرسی و فرمت ابلاغی بانک مرکزی شده‌اند و با توجه به فرایند تعیین شده، مجامع بانک‌هایی که اعلام تنفس داشته‌اند، در شهریور ماه برگزار خواهد شد. 

متن توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای صورت‌های مالی بانک‌ها به شرح زیر است:
 
کلیه موسسات اعتباری موظف‌اند صورت‌های مالی، ابلاغی موضوع بخشنامه 94/343723 مورخ 94.11.25 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را حداکثر تا تاریخ 95.5.30 همراه با رسیدگی و اظهار نظر حسابرس در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.  مضافاً ضرورت دارد که حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوطه صورت‌های مالی موسسه اعتباری تحت حسابرسی خود را بر طبق استانداردهای حسابداری ایران که از سوی سازمان حسابرسی تعیین شده و نیز بر مبنای الزامات بانک مرکزی مورد رسیدگی و اظهار نظر قرارداده و این صورت‌های مالی است که در مجامع عمومی مؤسسات اعتباری مبنای تصمیم‌گیری قرار دارد.


وضعیت شاخص بیمه در هفته جاری 
 


وضعیت شاخص بانک در هفته جاری 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: