کد خبر: ۷۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 04 August 2016
پس از گذشت نزدیک به سه ماه به دلیل کم کاری یا بی توجهی برخی از دستگاه ها و نهادهای مربوط نسبت به جلوگیری از ورود این نوع کالاها، بازارها پر از کالاهای خارجی است و تولید داخلی در فشار قرار دارد.
 روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 13 مرداد در تشریح تیتر یک، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای اصلاح حجم بالای واردات کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخل، نوشت: پس از گذشت نزدیک به سه ماه به دلیل کم کاری یا بی توجهی برخی از دستگاه ها و نهادهای مربوط نسبت به جلوگیری از ورود این نوع کالاها، بازارها پر از کالاهای خارجی است و تولید داخلی در فشار قرار دارد.

این روزنامه با انتشار عنوان فرهنگ سازی برای تغییر الگوی مصرف، آورد: وزیر نیرو روز گذشته با حضور در سازمان صداوسیما، با رئیس رسانه ملی دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در این جلسه عبدالعلی علی عسکری، رئیس رسانه ملی در سخنانی با اشاره به اجرای برخی طرح های افتخارآمیز در صنعت برق و آب کشور که ایران را به کشوری صاحب نام در این صنعت تبدیل کرده است، تصریح کرد: صداوسیما آمادگی لازم را برای هر نوع همکاری که بیان کننده توفیقات وزارت نیرو در عرصه های مختلف باشد دارد، ضمن آن که با بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های شبکه های ملی و استانی، می توان به موضوع فرهنگ سازی در این عرصه نیز اهتمام ورزید.

روزنامه جام جم با درج عنوان تدارک رسانه ملی برای المپیک ریو، نوشت: با آغاز مسابقات المپیک 2016، شبکه های ورزش و سه سیما و رادیو ورزش به عنوان شبکه های تخصصی رسانه ملی با پخش گزارش هایی از برگزاری المپیک، مسابقات ورزشکاران ایرانی و دیگر کشورها، گفت وگو با مسئولان و کارشناسان ورزشی به میزبانی این مراسم بین المللی می روند. این برنامه ها با محوریت تحلیل و بررسی بخش های مختلف المپیک برای مخاطبان پخش می شود تا در جریان لحظه به لحظه این روزهای دنیای ورزش قرار بگیرند.

آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: رئیس جمهور دیشب در گفت وگوی زنده تلویزیونی که به مناسبت آغاز چهارمین سال از دوره ریاست جمهوری یازدهم انجام شد، درباره مهم ترین مسائل داخلی و خارجی صحبت و برنامه های دولت برای سال پایانی را تشریح کرد. حسن روحانی در این گفت وگو اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر طرف ما به تعهدات خودش عمل می کرد هم به نفع خودش بود و هم به نفع منطقه؛ اگر آمریکایی ها با حسن نیت، تعهداتشان را اجرا می کردند و جلوی سنگ اندازی ها را می گرفتند چه بسا ما در موضوعات دیگری نیز با آنها مذاکره می کردیم که می توانست به نفع منطقه و جهان باشد. روحانی با اظهار تاسف از پایبند نبودن طرف مقابل به تعهداتش و تاکید بر اینکه باید حواسمان جمع باشد اظهار کرد: اگر طرف مقابل بخواهد نقضی انجام دهد باید با قاطعیت مقابلش ایستاد. 

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان نبرد حلب؛ آخرین میخ تابوت تروریست ها، آورد: کارشناسان می گویند تحولات میدان های نبرد حلب به زودی سرنوشت جنگ سوریه را مشخص خواهد کرد. امید می رود نیروهای مقاومت در این نبرد بتوانند به پیروزی منحصر به فردی دست یافته و گروه های تروریستی ـ تکفیری را مضمحل کنند. حلب از چهار سال پیش دستخوش جنگ و ویرانی شد به طوری که امروزه جز مخروبه ای از آن باقی نمانده است. گروه های تروریستی با سنگر گرفتن در اماکن متعدد این شهر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم، دولت سوریه و حتی گروه های رقیب خود به راه انداختند. مردم از هراس جنگ و کشتارهای آن پای به فرار گذاشته و تخمین زده می شود از جمعیت سه میلیونی این شهر تنها 300 هزار نفر در آن باقی مانده باشند. هم اکنون ارتش سوریه به کمک نیروهای مستشاری همپیمانان و متحدان منطقه ای اش شهر حلب را به صورت کامل محاصره کرده است.

این روزنامه یادداشت های «مزیت وارداتی ها را از بین ببریم» و «حلب وسرنوشت بحران سوریه» را به ترتیب به قلم حبیب الله انصاری دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا انتشار داد.

روزنامه جام جم در نیم صفحه نخست عنوان های «سکوت آمار علیه طلاق»، «کار تمام وقت چه بر سر مغز می آورد؟» و «سردار سلیمانی: «فاطمیون» خاک مظلومیت از چهره افغان زدود» را نیز به چاپ رساند.
این روزنامه در ضمیمه تپش عنوان «جنایتکاران عاشق» را برجسته کرد.
«مُفسّر»، «نقد و نظر»، «زاویه» و «جام جهان نما» عنوان ستون های ویژه در صفحه های روزنامه جام جم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: