کد خبر: ۷۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 01 August 2016
الگوهای جهانی برای کشورهایی مثل ایران موید آن است که در ذخیره سازی درآمدهای حاصل از منابع طبیعی خود، الگویی را به کار گیرند که به طور همزمان دو خاصیت ثبات سازی و ثروت آفرینی را توامان در مانیفست خود دنبال کند.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه 11 مرداد با اشاره به انتصاب احمد دوست حسینی به عنوان رئیس جدید صندوق توسعه ملی در تشریح تیتر یک، نوشت: الگوهای جهانی برای کشورهایی مثل ایران موید آن است که در ذخیره سازی درآمدهای حاصل از منابع طبیعی خود، الگویی را به کار گیرند که به طور همزمان دو خاصیت ثبات سازی و ثروت آفرینی را توامان در مانیفست خود دنبال کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان رئیـس اتـاق ایـران می رود یـا می ماند؟، آورد: خبر استعفای رئیس اتاق بازرگانی ایران در نخستین ساعات کاری روز گذشته در کانال رسمی تلگرام و اینستاگرام وی منتشر شد. استعفایی که شاید ناگهانی بود، ولی دور از ذهن نبود؛ چراکه پیش از این خبر بیماری محسن جلال پور از گوشه و کنار شنیده می شد. وی به دلیل حمله قلبی از حدود 2 هفته پیش در بستر بیماری به سر می برد. البته این بیماری سومین بار طی یک سال اخیر گریبانگیر رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران شد. اما این بار منجر به کناره گیری وی از ریاست پارلمان بخش خصوصی شد. بنابراین وی پس از حدود 14 ماه فعالیت به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به دلیل بیماری قلبی از سمت خود استعفا داد. 
روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان چهار پالس مثبت در بورس تهران، نوشت: شاخص سهام در آغاز هفته جدید با رشد 354 واحدی از میانه کانال 76 هزار واحدی عبور کرد تا برای دوازدهمین روز متوالی سبزپوش بماند. استقبال اولیه سهامداران از بازگشایی برخی نمادهای مهم، خوش بینی به تک نرخی شدن ارز و رشد قیمت جهانی فلزات پایه و سنگ آهن مهم ترین عوامل حمایت از شاخص بورس در معاملات دیروز بودند. دیگر نکته مهم معاملات دیروز، کمرنگ شدن فضای لیدرمحوری بود و عمده سهم ها بدون توجه زیاد به عملکرد نمادهایی که قبلا تعیین کننده مسیر کلی بازار بودند، دادوستد خود را ادامه دادند.
مجوزهای خاص در اتاق شیشه ای، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: شورای عالی شهرسازی با صدور بخشنامه ای خطاب به کمیسیون ماده پنج همه شهرها، دستور «انتشار عمومی مجوزهای خاص ساختمانی» را صادر کرد. افشای تصمیمات کمیسیون ماده پنج، مسوولیت اجتماعی این نهاد در قبال مجوزهای صادره برای «ساخت وسازهای مغایر ضوابط» افزایش می دهد. همچنین با نظارت عمومی بر کارکرد این کمیسیون، امکان «سوداگری با مقررات شهری» برای بسازوبفروش ها سلب می شود. این کمیسیون در برخی شهرها با «انحراف از ماموریت»، عملا به مرجع «میان بر برای سازنده ها بابت تغییر کاربری و افزایش تراکم» تبدیل شده است.
روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان لحظه جمهوری خواهی دموکرات ها، آورد: هیلاری کلینتون لحظه تاریخی را از جمهوری خواهان ربود. به همین دلیل هم محافظه کاران در هفته گذشته محو تماشای مراسم مجلل رقیبان خود در فیلادلفیا شده بودند. در کنوانسیون 4 روزه فیلادلفیا، دموکرات ها همان شعارهایی را سر دادند که در گذشته متعلق به جمهوری خواهان بود. تاکید بر نقش جهانی آمریکا و مباحث امنیت ملی حکایت از همین شیفت جدید تبلیغاتی در اردوگاه هیلاری کلینتون داشت. نوح روتهام، یکی از محافظه کاران آمریکایی در توییتی نوشت: پس از عصر بوش دیگر کسی در کنوانسیون جمهوری خواهان شعار «آمریکا، آمریکا» سر نداد و حالا صدای این شعار از کنوانسیون دموکرات ها شنیده می شود. تاکید دموکرات ها روی شعارهای نظامی گری و میهن پرستانه در کنوانسیون حزبی موجب شد تا آنها از جمهوری خواهان هم پیشی بگیرند.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «الزامات صندوق توسعه ملی در ایران» را به قلم زهرا کاویانی منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: