کد خبر: ۷۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 01 August 2016
مسکن که از آن به عنوان بخش پیشران اقتصاد یاد می شود، سومین سال رکود را پشت سر می گذارد. مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشته است که مسکن اجتماعی بلافاصله پس از مسکن مهر اجرایی می شود. این مسوول دولتی درحالی چنین وعده داده که پایان پروژه مسکن مهر نیز به تعویق افتاده است.
 اجرا نشدن طرح مسکن اجتماعی موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 11 مرداد در تیتر یک به آن پرداخت و نوشت: مسکن که از آن به عنوان بخش پیشران اقتصاد یاد می شود، سومین سال رکود را پشت سر می گذارد. مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشته است که مسکن اجتماعی بلافاصله پس از مسکن مهر اجرایی می شود. این مسوول دولتی درحالی چنین وعده داده که پایان پروژه مسکن مهر نیز به تعویق افتاده است.

این روزنامه با انتشار عنوان تایید 8 تخلف در فروش کالاهای اساسی، آورد: سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گزارشی از 8 ایراد مهم در فرآیند فروش و توزیع کالاهای اساسی در شرکت بازرگانی دولتی ایران از جمله نبود شفافیت، رانت زایی، شتابزدگی و نبود نظارت را اعلام و خواستار اصلاح روند وجود شده است. ساختار نامناسب و غیرشفاف فرآیند فروش، به کارگیری آیین نامه مالی معاملات نامناسب، انبارگردانی غلط، شتابزدگی در فروش تعهدی، نبود برنامه ریزی در خریدهای دولتی، فقدان کنترل در بسته بندی و درج تاریخ انقضا، ایجاد رانت در فروش محصولات دولتی و فروش محصولات تاریخ مصرف گذشته با وجود تذکرات داده شده قبلی، مهم ترین ایراداتی است که سازمان بازرسی کل کشور به مدیریت شرکت بازرگانی دولتی ایران گرفته است. 
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان گره گشایی پروژه صدر از ترافیک پایتخت، نوشت: بیش از 19 کیلومتر بزرگراه سازی در یکی از پرترددترین معابر شهری تهران، متضمن مطالعات گسترده و کار دقیق و کارشناسی است. درست در روزهایی که ایران اسلامی سخت ترین تحریم های بین المللی را پشت سر می گذاشت، مدیریت شهری تهران دست به کار بزرگ احداث زیرساخت های شهری زد. بزرگراه طبقاتی صدر یکی از ده ها پروژه بزرگ عمرانی شهر تهران بود که پس از بهره برداری تحسین بسیاری از کارشناسان بین المللی را برانگیخت و توانست 4 جایزه جهانی انجمن مدیریت پروژه، انمجن ملی بتن ایران، سازه های برتر کشور در سال 93، خشت طلایی در سال 93 و ده ها جایزه داخلی دیگر را به دست آورد. این در حالی است که این پروژه بار سنگینی از ترافیک بزرگراه های شمال شهر را به دوش کشیده است. 
حقوق بگیران نجومی هنوز پشت میز؛ عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: مسئولان و قضات عالی قضایی خواهان برخوردهای جدی تر در موضوع حقوق های نجومی هستند. به دنبال هشدارهایی که رئیس و معاون اول دستگاه قضا مبنی بر آثار سوء فیش های حقوقی در کاهش اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت داشتند، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در اظهار نظری تأکید کرده است مدیرانی که حقوق های نامتعارف گرفته اند، استحقاق این را ندارند که در مناصب مهم به کار گرفته شوند. آماری که مسئولان دولتی از برکناری صاحبان حقوق های نامتعارف اعلام کرده اند بسیار پایین تر از مدیرانی است که در ارتباط با این حقوق ها شناسایی شده اند. از طرفی دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز آمار مدیرانی که به خاطر دریافت حقوق های نامتعارف برکنار شده اند را کمتر از آمار و تعداد مدیرانی دانسته اند که فیش های حقوقی کلان و نامتعارف داشته اند. 
روزنامه همشهری با اشاره به عنوان ورود سازمان بازرسی به معضل هدایت تحصیلی، نوشت: بررسی فوری موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت. این موضوع یک روز پس از آن اعلام شد که مسعود شکوهی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد 10 مرداد آخرین فرصت هدایت تحصیلی است و پرونده این ماجرا 15 مرداد بسته می شود. روش هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برای ادامه تحصیل در پایه دهم اعتراض دانش آموزان، خانواده های آنان، کارشناس و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت. 
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «خونسردی بازار، مقابل ارز تک نرخی»، «کشمیر؛ بهشت فراموش شده»، «آنالیز ماجرای مرگ در بخش دیالیز» و «دعوت برانکو از هواداران» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «پیش نیاز یکسان سازی نرخ ارز» به قلم بهاء الدین حسینی هاشمی کارشناس امور بانکی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: