کد خبر: ۷۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 28 July 2016
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس دهم گفت: سود تسهیلات بانکی باید وارد چرخه تولید شود و با روند کُند فعلی در اعطای تسهیلات به صنایع، نجات صنعت ممکن نیست.
علی اکبر کریمی اظهار داشت: در حال حاضر بانک ها روند کُندی در عمل به مصوبات شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش سود تسهیلات، در پیش گرفته اند که این روند هیچ مشکلی را حل نمی کند.

وی افزود: در شرایط فعلی نیازمند حمایت از تولید و صنعت در کشور هستیم تا بیش از این با مشکل مواجه نشود و حرکت لاک پشت وار در این زمینه کارساز نیست بلکه باید اقدامات عملی در این زمینه تسریع شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در حال حاضر مشکل اصلی عمده واحدهای صنعتی در کشور معضل کمبود نقدینگی است و نظام بانکی باید در این زمینه به کمک بیاید و تولید و صنعت را حمایت کند.

کریمی گفت: حجم عظیمی از سرمایه های مردم در حال حاضر در سیستم بانکی مستقر است که این روند به خاطر افزایش نرخ سود سپرده ها است در حالی که این سرمایه ها باید وارد چرخه تولید شود و بانک ها باید تسریع روند کاهش نرخ سود سپرده ها را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: دولت نیز باید اعتبار ویژه ای برای حمایت از واحدهای صنعتی به ویژه واحدهایی که دچار مشکل نقدینگی هستند و نیمه فعال و غیرفعال شده اند در نظر گیرد تا شرایط تولید و صنعت در کشور به وضعیت مطلوب بازگردد که در پی آن مشکل اشتغال نیز رفع می شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: برخی بانک ها ظاهرا سود تسهیلات را کاهش داده اند اما در عمل با برخی اقدامات همچون بلوکه کردن بخشی از وام و روش های دیگر، سود بسیار بالاتر از آنچه که مقرر است از متقاضیان دریافت می کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بانک‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنند که موجب ایجاد مانع و دست‌انداز در مسیر اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان و صنایع متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: