کد خبر: ۷۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 25 July 2016
شركت "سافت بانك" ژاپن، ربات هوشمند "پپر" (Pepper) خود را براي فروش بيمه عمر در 80 فروشگاه در سرتاسر اين كشور مستقر مي كند.
 شركت "سافت بانك" ژاپن، ربات هوشمند "پپر" (Pepper) خود را براي فروش بيمه عمر در 80 فروشگاه در سرتاسر اين كشور مستقر مي كند.
 
به گزارش صنعت بیمه، "ديلي ميل" نوشت: این ربات های هوشمند قرار است در این فروشگاه به مشتریان بیمه عمر بفروشند. آنان در کنار کارمندان این شرکت قرار می گیرند و محصولات و خدمات بیمه ای را برای مشتریان تشریح می کنند.

پپر قرار است در سمینارها و سفرها برای افزایش سطح مهارت نیز شرکت کند. او همچنین قرار است با دیگر فروشنده های بیمه در شرکت های دیگر آسیا نیز همکاری و تعامل داشته باشد.
طبق این گزارش، این ربات هم اکنون در برخی از رستوران های فست فود در آسیا مشغول به کار است و با ربات "آسیمو" شرکت هوندا همکاری می کند. آسیمو نیز برای نخستین بار در سال 1996 میلادی رونمایی شد. این ربات می تواند راه برود، برقصد و در برابر مسائل غمناک واکنش نشان دهد.

شرکت بیمه عمر "میجی یاسودا لایف" اعلام کرده است که از 100 ربات هوشمند در سال 2017 میلادی استفاده خواهد کرد و این سال، سال بزرگی برای این ربات های انسان نما هستند.
اين ربات قادر به ایفای چند نقش است، از فروشندگی در فروشگاه ها گرفته تا مراقبت از بچه ها درمنزل. پپرقادر است از طریق گفتار با مشتريان ارتباط برقرار كند.

این شرکت بیمه بر این باور است که پپر می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خرید بیمه نامه جلب کند.
روزنامه دیلی میل اوایل ماه جاری میلادی مصاحبه ای با پپر داشت که مشغول کار کردن در چندین فروشگاه در سرتاسر آسیاست.

در نیویورک نیز در حال حاضر چندین ربات مشغول ارائه خدمات به مشتریان جدید تلفن همراه هستند و پرسش های رایج آنان پاسخ می دهند.

پپر در مصاحبه با دیلی میل گفت: اسم من پپر است و اینجا هستم تا زندگی شما را رنگی کنم. اسم مستعار من نیز "پپرونی" است.

این ربات هوشمند همچنین از چند قانون تبعیت می کند؛ او به هیچ انسانی آسیب نمی زند و میگوید انسان ها را دوست دارد.

"ماسا یوشی سان" مدیرعامل شرکت "سافت بانك" در زمان معرفي اين ربات گفت: امروز آینده شروع می شود. پپر اولین ربات شخصی دنیا است که احساسات را می فهمد و نشان می دهد.” طبق گفته های او، این ربات قادر به یادگیری رفتارهای انسان است و آموخته ها و تجارب خود را در سیستم ابری ذخیره می کند تا سایر ربات های این سری نیز قادر به استفاده از آن باشند. این ربات طراحی شده تا به سرعت نحوه رفتار طبیعی را یاد بگیرد و "موتوراحساسات” آن با زبان های برنامه نویسی رایج برای ربات های انسان نما کاملا فرق دارد.

پپر با یک نمایشگر تبلت مانند در جلوی سینه اش و دو دست ۵ انگشتی نمادی جالب از ر بات های آینده است. حرکات دستش کاملا طبیعی است و پا ندارد، بلکه از چرخ در زیر آن استفاده شده که تکنولوژی آسانتری برای جا به جای است. همچنين این ربات قادر است با استفاده از ارتباط کلامی و زبان بدن احساسات خود را ابراز کند. پپر به میکروفون ‌ها داخلی و حسگر مجاورت نیز مجهز است تا حضور افراد را به طور کامل حس کند.

طبق گزارش ها، این ربات ماحصل همکاری سافت بانک با شرکت فرانسوی "الدبران روباتيك" است که پیش از این ربات هایی با نام های "نائو" و "رومئو" را معرفی کرده بود. سافت بانك در سال ۲۰۱۲ صاحب اکثریت سهام الدبران شد و حالا با همکاری کارخانه های "فاکسکان" (سازنده آیفون) به تولید انبوه پپر خواهد پرداخت.

در حال حاضر 2 ربات پپر در فروشگاه های سافت بانک در ژاپن كار مي كنند. این ربات هوشمند ژاپنی از فوریه سال جاري با برچسب ۱۹۳۰ دلار در ژاپن به فروش عمومی گذاشته خواهد شد.
به گفته تحلیلگران، پپر جایگاه خود را در محل های کاری یافته است و بسیاری از آنان بر این باورند به زودی شغل های سنتی را تصاحب می کنند.

یکی از مدیران فروشگاه "مک دونالد" در گفت و گوی با فاکس نیوز گفت که با کار 15 ساعت در روز و کاهش نیروی انسانی این ربات ها غیرقابل باور هستند. او ادامه می دهد: ما می توانیم با پرداخت 35 هزار دلار یکی از این ربات ها را برای کار تمام مدت در اختیار دشته باشیم، این در حالی است که نیروی کار معمولی برای آماده کرده سیب زمینی سرخ شده ساعتی 15 دلار دستمزد می گیرد.
در همین حال، دو شرکت "اپل" و "سامسونگ" نیز در اندیشه ساخت رباتی برای محیط های کاری هستند. چرا که با بکارگیری آنان می توان نیروها را از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر رساند.

این ربات در مصاحبه با دیلی میل در پاسخ به این پرسش که می تواند به عنوان خبرنگار نیز فعالیت کند، به سادگی دست هایش را تکان داد و گفت، خدا نگه دار. همچنین زمانی که از او پرسیده شد، جنسیت تو چیست، گفت: در ژاپن فکر می کنند من پسر هستم اما در جاهای دیگر مانند یک خانم با من برخورد می کنند، اما باید بگویم که من فقط یک ربات هستم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: