کد خبر: ۷۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 24 July 2016
قائم مقام آبفای استان تهران با درخواست از شهروندان پایتخت برای پرهیز از مصارف غیرضرور آب در روزهای گرم تابستان گفت: اگر مصارف کنترل نشود، احتمال افت فشار در برخی مناطق وجود دارد.
علیرضا نوذری پور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه در گرمترین روزهای تابستان و افزایش شدید مصرف آب قرار داریم گفت: هم اکنون دمای هوا در بیشتر شهرهای کشور و پایتخت بالا رفته و این مسئله باعث رشد مصرف آب شهروندان شده است.

قائم مقام آبفای استان تهران اظهارداشت: با این وجود، در مورد تهران میزان منابع و ذخایر آب موجود از وضعیت سال های گذشته بهتر است اما مسئله این است که نمی توان این موضوع را بهانه ای برای افزایش مصرف آب دانست چون کشش شبکه های آبرسانی در یک حد مشخصی است و بیش از آن امکان تامین آب روزانه وجود نخواهد داشت.

نوذری پور ادامه داد: با گرم شدن هوا، مصرف روزانه آب شهروندان در روزهای اخیر نسبت به روزهای خنک تر افزایش یافته و میزان مصارف شخصی افراد بالا رفته است. مردم باید تا دستکم ۲۰ روز آینده که هوا همچنان در پیک گرما قرار دارد از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

پرهیز از مصارف غیرضروری آب

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: به دلیل افزایش مصرف آب، شهروندان باید از شستشوهای غیرضروی مانند استفاده از آب برای شستن خودرو و مانند آن پرهیز داشته باشند. از مردم می خواهیم تا ۲۰ روز آینده مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر همکاری صورت نگیرد ممکن است افت فشار آب در برخی مناطق اتفاق بیافتد و این مسئله دور از انتظار نخواهد بود. در گرمای بالای ۴۰ درجه و افزایش مصرف آب، باید مراقبت های بیشتری توسط مردم صورت پذیرد.

به گفته نوذری پور، در عین حال تمهیدات لازم برای تامین آب تابستانی شهروندان پایتخت صورت گرفته و سیستم های آبرسانی در حال حاضر با حداکثر ظرفیت در مدار قرار دارند. با این وجود، میزان مصرف روزانه آب تهرانی ها از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رد شده است.

قائم مقام آبفای استان تهران درباره احتمال بروز مشکل دوباره در تامین آب سامانه شرق تهران، اظهارداشت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین آب سامانه های غرب و شرق وجود ندارد و اگر مصارف معمول باشد، منابع کافی خواهد بود.

عبور مصرف آب تهران از ۳.۳ میلیون مترمکعب در روز

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر، مدیریت فشار آب در تهران اعمال نمی شود گفت: افت فشار در برخی ساعات مربوط به افزایش مصرف آب است و زمانی که تمامی شیرها باز باشد، قائدتا آب کمتری به منازل می رسد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو درباره احتمال برخورد با مشترکان پُرمصرف و اعمال محدودیت درباره برخی مشترکان نیز گفت: فعلا به دلیل اینکه وضعیت منابع خوب است مشکلی در این زمینه نداریم.

نوذری پور میزان مصرف آب در شهر تهران را در روز پنج شنبه هفته گذشته ۳ میلیون و ۳۸۶ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در فصول سرد سال و در زمستان به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده که نشان دهنده افزایش یکباره مصارف آبی مردم به دلیل افزایش دمای هوا است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: