کد خبر: ۷۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 20 July 2016
بانكداري ايراني - با تصویب مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک ملت، سرمایه این بانک بورسی از ۴۰ هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
 بانكداري ايراني -  با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک ملت، عضو جدید هیات مدیره این بانک انتخاب شد.

در این مجمع که به ریاست علیرضا عسگری مارانی نماینده سهامداران عمده و نظارت رجبیان و باطنی و منشی گری نورمحمدحسینی مدیر حقوقی بانک ملت برگزار شد، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار به عنوان عضو جدید، جایگزین کورش معدلت در ترکیب هیات مدیره این بانک بورسی شد.

بر این اساس، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار که پیش از این با رای اعضای هیات مدیره، سکان هدایت بانک ملت را به دست گرفته بود،با رای سهامداران در مجمع عمومی فوق العاده، به ترکیب هیات مدیره این بانک نیز اضافه شد.

 افزایش سرمایه بانک ملت به ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال

 با تصویب مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک ملت، سرمایه این بانک بورسی از ۴۰ هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
 
 در این مجمع که به ریاست محمد بیگدلی رییس هیات مدیره این بانک، عسگری مارانی و رجبیان به عنوان ناظر و نورمحمدحسینی مدیر حقوقی بانک ملت به عنوان منشی برگزار شد، سرمایه این بانک با ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش از محل اندوخته کفایت سرمایه، به ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.

بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره بانک ملت به سهامداران، افزایش سرمایه پایه، بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف مجاز دارایی های ثابت و ایجاد بستر برای حضور در بازارهای جهانی از دلایل این بانک برای افزایش سرمایه اعلام شده است.

بر این اساس، با افزایش سرمایه بانک ملت به ۵۰ هزار میلیارد ریال، سرمایه پایه این بانک به ۱۱۶ هزار میلیارد و ۸۰۱ ریال، نسبت کفایت سرمایه به ۷.۵۷ درصد، سقف تعهدات و تسهیلات اعطایی به یک میلیون و ۴۶۰ هزار میلیارد ریال، سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار به ۴۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال و سقف مجاز دارایی های ثابت در این بانک بزرگ بورسی به ۵۵ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال، افزایش خواهد یافت.

با رای سهامداران؛ مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت به تنفس خورد

 با رای سهامداران، مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت برای بررسی و تصویب صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ۹۴، دو هفته به تنفس خورد.
 
 در این مجمع که به ریاست محمد بیگدلی رییس هیات مدیره این بانک، عسگری مارانی و رجبیان به عنوان ناظر و نورمحمدحسینی مدیر حقوقی بانک ملت به عنوان منشی برگزار شد، مقرر شد تا مجمع عمومی سالانه این بانک با دو هفته تنفس، روز ۱۳ مردادماه سال جاری در محل سالن اندیشه تالار حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار شود.
نیاز به زمان بیشتر برای بررسی و تایید صورت های مالی حسابرسی شده بانک ملت از سوی مقام ناظر، دلیل این تنفس اعلام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: