کد خبر: ۷۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 19 July 2016
مدیرعامل بانک سرمایه گفته است که به هیچ عنوان از سمت خویش در این بانک استعفاء نداده و یا کناره گیری نکرده و افرود که بانک مرکزی درجریان این ماجرا قرار داشته و از نظر بانک مرکزی، او همچنان مدیر عامل این بانک به شمار می رود.
علیرضا حیدرآبادی پور گفت: از نظر بانک مرکزی، او همچنان مدیر عامل این بانک به شمار می رود.


مدیرعامل بانک سرمایه گفته است که به هیچ عنوان از سمت خویش در این بانک استعفاء نداده و یا کناره گیری نکرده و افرود که بانک مرکزی درجریان این ماجرا قرار داشته و از نظر بانک مرکزی، او همچنان مدیر عامل این بانک به شمار می رود.

"علیرضا حیدرآبادی پور"،سومین مدیر عامل بانک سرمایه در یکسال اخیر بوده که از قرار معلوم، همین اواخر با تصمیم هیات مدیره بانک به ناگه، از سمت خود عزل شده است.

هرچند که بلافاصله پس از این اقدام، فرشاد حیدری، معاون نظارت بانک مرکزی، در نامه ای با لحن تند و تیز، در تاریخ 13 خردادماه ، خطاب به محمد رضا خانی، آورده که یکی از اساسی ترین اشکالات وارده به بانک سرمایه بی ثباتی در  مدیریت ارشد آن بانک بوده که این امر منجربه تحمیل  هزینه های  مختلف به بانک و نظام بانکی کشور می‌شود و افزوده که تغییر مدیر عامل و تعیین سرپرست  در حال حاضر، مورد تایید بانک مرکزی نیست.

این نامه معاون نظارت بانک مرکزی تاکید دارد که هیات مدیره بانک سرمایه نمی توانددر این زمینه راسا" به انتخاب فردیا جایگاهی تحت عنوان سرپرست مبادرت ورزد.

بانک حاشیه ساز سرمایه در سال 84 و با سرمایه 350  میلیارد تومانی تاسیس شده که از قرار معلوم، 73 درصد سهام این بانک توسط فرهنگیان کشور خریداری شده است.

همین اواخر، محمد رضا خانی، قائم مقام بانک سرمایه به نسیم آنلاین خبر داد که عزل علیرضا حیدرآبادی پور، مدیر عامل پیشین این بانک  مورد تایید بانک مرکزی هم قرار گرفته و گفت که علیرضا حیدرآبادی پور،طی نامه ای استعفای خود را از مدیریت عاملی بانک سرمایه  تسلیم هیات مدیره  کرده است و افزود که از امروز ، علیرضا حیدر آبادی پور، عضو هیات مدیره و مدیر عامل بانک سرمایه نیست.

با اینهمه، "علیرضا حیدری آبادی پور" در گفتگو با نسیم آنلاین،با رد ادعای مدیران ارشد بانک سرمایه دایر بر تقدیم استعفاء، خواستار آن شد که نسخه ای از استعفای او را در رسانه ها اعلام کنند.

وی، خود را نماینده سهامداراصلی یعنی صندوق ذخیره فرهنگیان برشمرد و در عین حال گفت که این صندوق تمایلی به ماندن من در این مسئولیت نداشت.

حال، با وداع زود هنگام حیدر آبادی پور،از کرسی ریاست این بانک، هنوزمعلوم نیست که نوبت به کدام گزینه ای بوده  تا مدیریت هرچند کوتاه مدت را دراین بانک در کارنامه کاری خود به ثبت برساند. گفته می شود که چندی  پیش،یکی از مدیران بانک سرمایه در نامه ای  به یک مدیر ارشد قوه قضاییه از بروز برخی تخلفات در  این بانک پرده برداشته  بود.

موضوعی که به نظر، ریشه مهترین دلیل اختلاف نظر حیدرآبادی پور با سایر اعضای هیات مدیره به شمار میرفته است. با این حال، حیدرآبادی پور، بدون اشاره به جزییات اختلاف نظر در هیات مدیره بانک سرمایه هم گفت که  بر اساس  رفتار حرفه ای  خود با مصوباتی که  برابر قوانین نبوده مخالفت می‌کرده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: