کد خبر: ۷۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 16 July 2016
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در جلسه آشنایی روسای شعب و سرپرست های استانی این بانك با محتوای كربانكینگ (Corbanking) گفت : با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی ، همه بانك ها باید در رونق اقتصادی كشور نقش آفرین باشند.
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در جلسه آشنایی روسای شعب و سرپرست های استانی این بانك با محتوای كربانكینگ (Corbanking) گفت : با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی ، همه بانك ها باید در رونق اقتصادی كشور نقش آفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن افخمی با اشاره به اهمیت صنایع كوچك و متوسط در توسعه اقتصادی كشور افزود:براساس تكلیف ابلاغی از سوی دولت ١٠ درصد از منابع بانك ها باید به این صنایع اختصاص یافته وبرای برنامه ریزی در این زمینه كارگروه هایی نیز تشكیل شده است.

به گفته وی، بانك صنعت و معدن در سه ماهه نخست سال جاری سه برابر میزان تكلیفی برای صنایع یاد شده تخصیص منابع كرده و به دنبال منابع جدید برای تداوم انجام این امر است.
مدیرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تاكید بر عزم این بانك برای كمك به پیشرفت كشور ، كار شعب را بسیار حساس توصیف كرده و خواستار دقت بیشتر شعب استانی در بررسی طرح ها و اعطای تسهیلات به طرح هایی شد كه دارای توجیه كافی باشند.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن طرح هایی را برای دریافت تسهیلات مناسب توصیف كرد كه محصول آن بازار داشته، ازتداوم فعالیت برخوردار بوده، اشتغال پایدار ایجاد كرده و در نهایت بتواند با بازپرداخت تسهیلات به تجدید منابع بانك كمك كند.

وی تصریح كرد : فعالیت های بانك صنعت و معدن بسیار برجسته بوده و این بانك در حقیقت محور فعالیت های تامین مالی در شبكه بانكی كشور قرار گرفته است.

افخمی فعالیت بانك صنعت و معدن در فضای بین المللی را نیز شاخص توصیف كرده و افزود: بانك ما با ٥١ بانك كارگزار خارجی از طریق سوئیفت ارتباط داشته و در ٥ ماه گذشته از برجام تنها بانك تجارتی ایران و اروپا- كه سهامدار اصلی آن این بانك است- قادر به مبادله مبلغی حدود ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو بوده است.

وی تصریح كرد: در این مدت مبلغ ١ میلیارد و ٢٠٠میلیون یورو اعتبار با امنیت بالا و بدون واسطه از طریق بانك تجارتی ایران و اروپا برای طرح های صنعتی كشور گشایش شده است كه این امر به علت حذف واسطه ها حد اقل ١٠درصد صرفه جویی ارزی برای كشورمان به همراه داشته است.
به گفته افخمی اولین خط اعتباری گشایش شده توسط بانك صنعت و معدن پس از برجام ٤٠٠میلیون دلار و از طریق اگزیم بانك هند بوده كه ١٢٠ میلیون دلار آن عملیاتی شده و كالاهای خریداری شده نیز تحویل گردیده است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن ضمن بیان این كه توافقات این بانك به منظور تامین منابع خارجی با چند بانك كره ای، چینی و آلمانی در دست عملیاتی شدن است تصریح كرد: بانك ما در زمینه دستیابی به استانداردهای بین المللی بانك ها نیز پیشتاز است و تطابق با این استانداردها موجب میشود كه در فضای بانكی و مالی بین المللی برای شریك خارجی خود مطلوبیت بیشتری داشته و با سهولت بیشتری فعالیت كنیم.

وی گفت: این بانك قراردادهای بال ٣ را كاملا رعایت كرده و گزارش مالی خود را براساس استاندارد i.f.r.sتهیه و به بانك مركزی ارائه كرده است.

افخمی در ادامه از ابراز تمایل بانك های خارجی برای همكاری با بانك صنعت و معدن خبر داد و علت این امر را رعایت استانداردهای پولشویی، مبارزه با تروریزم مالی و كسب آمادگی لازم برای مواجهه با فضای بین المللی ذكر كرد.

این مدیر ارشد بانكی گفت: نقش ارزشمند بانك صنعت و معدن در تصفیه دیون بین المللی شبكه بانكی كشور موجب اعلان رسمی وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر عدم بدهكاری كشور ایران و بهبود رتبه این بانك در شاخصo.e.c.dشده است.

افخمی با بیان این كه نقش گسترده بانك صنعت و معدن در تامین مالی طرح های صنعتی در كشوربه كرّات قدردانی دولت را در پی داشته است تصریح كرد: بانك ما در جلسات هماهنگی سفرهای استانی رئیس جمهور همواره نقش شاخصی به خود اختصاص داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: