کد خبر: ۷۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 15 July 2016
 پیرو اطلاعیه قبلی بمنظور تنویر افکار عمومی درمورد برخی ابهامات مطروحه در رسانه های جمعی به اطلاع می رساند؛
 
۱- شخصیت حقوقی بانک ملت  سهامی عام می باشد و در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس قرار دارد. در حال حاضر حدود نوزده درصد سهام این بانک  در اختیار دولت بوده و تنها یکی از ۵ عضو هیات مدیره بانک ملت ، نماینده دولت و چهار عضو دیگر نماینده سایر سهامداران شامل موسسات تولیدی و تجاری بخش خصوصی و عموم مردم می باشد. شایان ذکر است در سه دوره گذشته مدیرعامل بانک هیچگاه نماینده دولت نبوده است.

۲- تسهیلات پرداختی در بانک ملت در قالب عقود اسلامی مشمول نرخ سود و کارمزد ارائه خدمت وفق مصوبات شورای پول واعتبار می باشد. لذا پرداخت هرگونه تسهیلات با نرخ سود صفر درصد دراین بانک امکان پذیر نمی باشد.

۳- بانک ملت هیچگونه شعبه ای در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی ندارد.

۴- پذیرش سپرده و پرداخت سود به سپرده گذاران در این بانک وفق مصوبات شورای پول واعتبار و در قالب بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد بدیهی است بانک  ها  بعنوان واسطه وجوه و در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا نمی توانند منابع خود را در پروژه هایی بکار گیرند که سودی کمتر از نرخ تجهیز منابع داشته باشند.

درخاتمه تصریح می نماید ، ارائه خدمات واتخاذ تصمیمات مدیریتی در این بانک وفق ضوابط ومقررات و براساس بررسی های کارشناسی  و فارغ از اعمال نظر اشخاص حقیقی و حقوقی  صورت می پذیرد؛ لذا  ادعای هرگونه  اعمال فشار و یا دخالت  برون سازمانی در تصمیمات حرفه ای بانک تکذیب می گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: