کد خبر: ۷۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 15 July 2016
افزایش ارزش سهام های آسیایی و بالا رفتن ارزش دلار در برابر ین موجب شد قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یابد.
افزایش ارزش سهام های آسیایی و بالا رفتن ارزش دلار در برابر ین موجب شد قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش سهام های آسیایی به بالاترین رقم 9 ماه گذشته رسیده و ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسیده، قیمت طلا امروز کاهش یافت و در آستانه اولین کاهش هفتگی از ماه می تاکنون قرار گرفت.

در حالی که آمارهای اقتصادی چین، موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در بازارهای مالی شد و قبلا بازار وال استریت رشد بی سابقه ای را تجربه کرده بود، سهام های آسیایی امروز در مسیر رشد هفتگی قابل توجهی قرار گرفت.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن نیز در این هفته بیش از 5 درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1332 دلار و 70 سنت رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه نیز 0.6 درصد کاهش داشت.

فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون افت قیمت حدودا 2.5 درصدی را تجربه کرده و در نسیر ثبت اولین کاهش قیمت هفتگی از هفته منتهی به 27 می قرار دارد.
قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1333 دلار و 30 سنت رسید.

برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «فلزات گرانبها دارند نفس راحتی می کشند. آنها امسال عملکرد واقعا خوبی داشته اند و بسیار سریع رشد کردند. بنابراین افت نسبی قیمت ها طبیعی است. همچنین بازارهای بورس نیز در حال حاضر عملکرد خوبی دارند.»

وی افزود: «طلا فعلا تحت فشار خواهد بود و اگر آمارهای خرده فروش در آمریکا برای ماه ژوئن که امروز منتشر می شود بهتر از حد انتظار باشند، ممکن است فلز زرد پایین ترین رقم ها از پایان ماه ژوئن تاکنون را تجربه کند.»

3 سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه گفتند به رغم انتشار آمارهای مثبت از بازار کار، به دلیل تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، عجله ای برای افزایش نرخ بهره در آمریکا وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: